#vacontigo

| 07/11/2011 a les 00:34h
Arxivat a: L'article del dia
Aquesta notícia es va publicar originalment el 07/11/2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Ja fa bastants anys, molt abans de qualsevol tripartit, Josep-Lluís Carod-Rovira -en una conversa informal- em va comentar que potser fóra interessant que l'independentisme català fes propaganda política -també- en castellà. He de confessar que mai no m'havia plantejat una idea semblant. I, de fet, ha passat molt de temps sense que ningú no explorés aquesta via.

Però ahir, sense gaires precedents, la campanya electoral d'ERC va aprofitar una modesta, però significativa, presència en castellà. El cas és que el hastag #vacontigo, creat per un grup de ciberactivistes molt diversos, va aconseguir una notable simpatia entre l'independentisme digital, molt menys dogmàtic del que podria pressuposar-se. Comptes de Twitter amb estelada i perfil combatiu no dubtaven a luir origen andalús i pedigrí castellanoparlant.

Com era d'esperar, aquesta primera experiència no ha superat els marges del sobiranisme tradicional. Però ha trencat un tabú. I és que el catalanisme del segle XXI ha de trobar la manera de trencar el mur psicològic de Tele 5, allò que aïlla una part molt important dels ciutadans de Catalunya i els dificulta molt el trajecte fins a la catalanitat política, social i financera.

En definitiva, per fi algú s'adreça directament a la Jennifer dels Catarres sense delegar aquesta funció en el PSC. El pas endavant és prou històric com per, potser, acabar fent Història.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Totalment d'acord
Josep Fourier, 07/11/2011 a les 07:40
+37
-11
El que cal és assolir l'objectiu, la independència de Catalunya. Una part molt important de la població de Catalunya parla castellà a casa i els hem de demostrar que a la Catalunya independent es respectaran els seus drets lingüístics. Ens cal posar-los al nostre costat si volem arribar a l'objectiu.
Para Josp Fourier.
Anònim, 07/11/2011 a les 08:03
+14
-24
¿Seguro que se respetarían nuestros derechos linguisticos en una Catalunya Independiente?

Pq viendo lo que escriben muchos aquí........................
A l'Anònim que pregunta
Anònim, 07/11/2011 a les 08:15
+17
-10
Sí, es respectaran els drets dels castellanoparlant (els catalans som tolerants per naturalesa), si enteneu que parleu una llengua forana, i com a tal s'ha de donar al castellà un tractament de llengua forana (molt utilitzada, això sí, i cal diferenciar-la de llengües minoritàriament parlades)
cartell
Anònim, 07/11/2011 a les 08:44
+10
-18
Cartell a la porta d'un institut de Sabadell penjat per les JERC:

"Al company espanyol integra'l o margina'l"

I ara venen demanant el vot en castellà?

Algú sap que passa a Catalunya?
@08:03
Josep Fourier, 07/11/2011 a les 08:45
+13
-14
Entenc que hagis llegit coses que et preocupin, tots les hem llegides i molts les hem contestades. El castellà és la llengua materna d'una gran part dels catalans (i per tant no és forana @08:15, és de casa), una llengua parlada per 300 milions de persones arreu del món, amb una literatura magnífica i serà respectada i estimada en una Catalunya independent. La majoria volem la unitat a tots nivells, et prego que no et fixis gaire en els que treballen per dinamitar-la.
CATALUNYA-CASTELLA
SOCIAL-CIRUGIA, 07/11/2011 a les 09:18
+27
-8
El que jo dic sempre i per desgràcia no escolta ningú. Els castellans de catalunya són els grans enganyats per espanya. Ells són fills de catalunya i en canvi ténen pares espanyols però sempre els dic. EL PAIS DELS VOSTRES PARES NO ÉS EL VOSTRE. Els pares que no els han donat la cultura del poble on han nascut els fills s'equivoquen i aquests fills necessiten ajuda perquè estàn més desintegrats. En el fons tots volen parlar català però els ghettos dels barris de vegades els ho impedeix. Espanya usa els CASTELLANOPARLANTS per sotmetre catalunya d'una forma perversa perquè els veu com "agents" infiltrats a catalunya per la seva causa, però s'equivoquen, perquè el sentiment d'aquests catalans castellanoparlants és ambivalent i volen combinar els 2 idiomes. Probablement, amb la independència econòmica els fills d'aqui i a mida que créixin aniran adoptant les costums pròpies d'aqui i aprendre i usar el català només serà una qúestió de temps. No es pot anar contranatura i els castellanoparlants catalans ho saben, els fa vergonya excepte a alguns (ben pocs) que actuen com "agents" de la causa castellanoespanyola encara que això signifiqui estar desintegrats aqui. No "se quieren enterar2 que viuen en un
pais català perquè els seus lligams amb el pais, tradicions, veïns, etc.. és molt limitat i alhora DEFENSIU.

El que necessiten els catalans de parla castellana d'aqui és saber que han d'aconseguir el que els seus pares no han aconseguit i és assumir el TOT de la integració i això significa quadrar el seu orígen català de naixença amb la llengua original de catalunya. Ténen aquest dilema comprensible i cal fer un esforç per donar-los la mà.

Al CASTELLANS que ATAQUEN CATALUNYA, això si, se'ls ha de FRENAR socialment fins al límit perquè aquests només SÓN UN EXÈRCIT SOCIAL CONTRA ELS FONAMENTS DE CATALUNYA I CAL CONTUNDENCIA VERBAL I DEIXAR-LOS CLAR QUE AQUI NO VALEN ELS SISTEMES ESPANYOLS DE GENOCIDI, EXPOLI, TERROR, ETC.... S'HA DE DOMINAR AQUEST VOLTOR ESPANYOL QUE TE TANTA MALA LLET AMB LES SEVES PROPIES ARMES COM EN UNA BARALLA DE GOSSOS RABIOSOS. AMB ELS CASTELLANS DE FORA, RES DE RES. AMB ELS CATALANS DE PARLA CASTELLANA D'AQUI, ESTIMA I COMPRENSIÓ. SÓN FILLS DE CATALUNYA !!!
Escola en escanyol
Toni Arregui, 07/11/2011 a les 09:23
+16
-5
Efectivament, quan la llengua estigui protegida per llei, és a dir, quan el català sigui la única llengua oficial de Catalunya, hi podrà haver escoles on la llengua vehicular sigui l'avui per avui escanyol, que aleshores serà espanyol. Com escoles hi ha a Holanda on la llengua vehicular és l'hindú, o l'àrab. No són recomanables, degut als problemes d'integració que poden comportar, però ser-hi, hi són. I això és possible perquè -hom no hi pensa ni mig segon- la llengua oficial d'Holanda és l'holandès.
Mira qué bé
boi, 07/11/2011 a les 09:23
+10
-20
Ara resultarà que l'idioma cooficial a Catalunya pot tenir un lloc sota el sol independentista. I ho veig escrit aquí, a ND, on es recullen els insults més punyents i miserables contra la llengua castellana, sovint definida com la llengua dels ignorants, dels colons, dels criminals.
Quines coses fan les campanyes electorals!
La tàctica malmet l'estratègia
Anònim, 07/11/2011 a les 09:44
+16
-6
Els llestos com Carod i altres mai s'adonen que els tacticismes acaben configurant el funcionament final de les coses. Allò que un contempla com una via per aglutinar adhesions per a un fet acaba configurant el mateix fet.
S'hi podrà estar a favor o en contra, però el que no es pot fer és amagar que promoure la independència en castellà, per després garantir que una Catalunya independent continuaria sent políticament bilingüe (socialment sempre serà plurilingüe), on hi haurà escoles on la llengua vehicular podrà ser el castellà i es continuaria finançant la Feria de Abril, ens du a un panorama que només serviria per a una independència econòmica, però on la llengua i cultura catalanes continuarien estant sotmeses als desigs d'una majoria castellanoparlant que ja és realitat gràcies a les tàctiques migratòries salvatges de l'estat espanyol durant les darreres dècades.
Per tant, no és gens impensable la paradoxa de que un estat català independent pugui acabar contribuint a la desaparició o absoluta minorització de la llengua, la cultura i les tradicions catalanes. I és que si finalment la cosa només és qüestió de diners, sempre podem emigrar a una de les autonomies econòmicament privilegiades per l'estat.
drets
Anònim, 07/11/2011 a les 11:11
+5
-23
Algú m'hauria d'explicar quin problema le comporta a un olotí que un castelldefelenc estudïi en castellà com a llèngua vehicular. Pot ser el pa li costarà més car? el sol sortirà més tard? quin dret se li denega?
La Generalitat algún dia tendrá que deixar-se d'ingenyeries socials i acceptar la seva pluralitat.
Esguerro en caiguda lliure i absoluta...
Analista, 07/11/2011 a les 12:21
+8
-12
No estic d'acord amb aquest plantejament de llengües. La independència es guanyarà per actituds, per to i per caràcter a l'hora d'enfrontar-te als espanyols.

El que cal és més acció del dia a dia durant els quatre anys abans de les eleccions per guanyar-te el poble, sigui catalanoparlant o castellanoparlant. Fer hastags i moviments quatre dies abans de les eleccions és una "boutade"; per no dir una pèrdua de temps. Guanyar una batalla electoral comença l'endemà de les eleccions; no les dues setmanes abans.

Esguerro ho té molt fotut per tenir credibilitat en tots els sentits...
CASTELLA NO ES ESPANYOL
LES COSES CLARES, 07/11/2011 a les 12:45
+11
-5
El castellà NO serà mai la llengua dels catalans. SINO ESTARIEM A CASTELLUNYA I NO CATALUNYA, això és de calaix. Ara bé, els catalans no hem de renunciar a saber castellà fins i tot sabent que és una llengua IMPOSADA i no autòctona, per colons, per nouvinguts, no pas pels que ens podem definir com a catalans de comunitat original catalans des d'abans de RAMON LLULL on el castellà aqui segur que no s'hi parlava.

Per tant, els castellans nascuts aqui i els seus fills volen seguir essent esclaus econòmics de madrittt, que ho siguin però dubto que la majoria ho accepti. Els diners s'han de quedar aqui i un cop fet això la voluntat dels castellans d'aqui serà òbviament de catalanitzar-se de mica en mica. ESPANYA ERA EL PAIS DELS SEUS PARES, PERO CATALUNYA ÉS EL PAIS DELS SEUS FILLS, I AIXÒ ÉS MOLT DIFICIL DE CANVIAR PERQUÈ HAN NASCUT AQUI I HAN DE MIRAR PELS SEUS INTERESSOS AQUI I NO ALLÀ, QUE SEMPRE ELS FOTRAN LA CARTERA.
A més, és probable que es casin amb persones d'aqui i no d'allà i vulguin viure amb fills aqui i no allà i anar contracorrent és només per a rucs que volen viure desintegrats. Això no agrada a les families perquè els néts, els fills etc... acaben adoptant les costums d'aqui i aquestes ténen 1000 anys !!! Quan abans entenguin que són CATALANS de plè dret però els falta integrar-se de forma definitiva , abans trobaran feina, abans se sentiran millor i més acceptats, i a sobre seràn més heròics per haver superat la immigració dels seus pares. una cosa és l'estima i l'altra la pràctica. Els fills de castellans vinguts de fora no són contraris a CATALUNYA perquè és la seva pàtria. no en ténen d'altra !! En canvi els pares que no s'han volgut integrar ÉS EL SEU PROBLEMA, NO PAS DELS FILLS !!!

A MÉS, ELS NÉTS JA PARLEN A L'ESCOLA CATALÀ I FER.LOS PARLAR LA LLENGUA DE VALLADOLID PER IMPOSICIÓ SERIA UN ALTRE GENOCIDI QUE NO ÉS ACCEPTABLE. LA LLENGUA ESPANYOLA NO EXISTEIX NI CIENTIFICA NI FILOLÒGICAMENT. LA LLENGUA ÉS CASTELLANA DE CASTELLA I NO ESPANYOLA. LA LLENGUA ESPANYOLA ÉS UN NOM ASSOCIAT COM UNA "MARCA" A LA LLENGUA CASTELLANA PER PODER "BARNISSAR" ALS CATALANS D'ESPANYOLS I POC A POC ANAR CASTELLANITZANT A TOTA LA PENINSULA IBERICA. ES UN GREU I SUBTIL-PERVERS GENOCIDI ENCOBERT I AIXÒ ÉS UN CRIM SOSTINGUT DURANT SEGLES CONTRA ELS CATALANS I ES POT DENUNCIAR A L'ONU PERFECTAMENT, PERÒ NO HO FEM I AQUEST ÉS EL PROBLEMA !! LA CONQUESTA NO SIGNIFICA FORÇOSAMENT GENOCIDI !!!
fanatisme
Anònim, 07/11/2011 a les 12:53
+2
-14
resposta a CASTELLA NO ES ESPANYOL:

Aquí un exemple clar de fanatisme nacionalista. De pensar que allò que fa la resta de la gent no és "nacionalment" correcte, de possar els drets col.lectius per a sobre dels individuals, de la mitificació de la història, de creure que ser català es millor que ser d'unaltre lloc, d'entendre la ciutadania en clau de militància, d'entendre la cultura com qualcom inalterable i no com la evolució i la fusió.

De prescriure la realitat en comptes de descriure-la.

L'actual independentisme és el carlisme del segle XIX.
el castellano en cataluña
Anònim, 07/11/2011 a les 13:09
+14
-6
Artur Mas habla en castellano con su mujer y no pasa nada ,eso lo sabe mucha gente. En una Cataluña independiente ideal para mi, seria . obligatorio saber el catalan , castellano e ingles. y a partir de aquí no creo que hubiera problemas para entendernos. tampoco es tan dificil poner todos un poco de nuestra parte,despues de todo los que tenemos intencion de vivir en Cataluña, algo tenemos que hacer, para detener la sangria de nuestros impuestos que llevamos sufriendo hace un monton de años. creo que a todos nos interesa vivir un poco mejor .
societat oberta
#vacontigo, 07/11/2011 a les 13:26
+9
-4
Els activistes que ahir vam iniciar la campanya #vacontigo som indepes diversos no som d'ERC com alguns es pensen i no som de pixum fi com alguns pretenen som radical, en allò que calla llibertat nacional, com radical es plantejar que es pot fer independentisme en castellà,trenquem motlles perque els catalanoparlants ja estem conveçuts uns som indepes i els altres "peix al cove" o "ciudadanos del mundo",per contra els castellanoparlants son un sector on l'independentisme té que penetrar si vol la majoria social,les llegües ens ajunten no ens separen com els fatxes i algun despistat dels nostres preten, per això quan cal convence farem servir la llengua que ens plagui només faltaria...Catalunya somos todos y los indepes queremos lo mejor para todos #totsjunts #todosjuntos sense distinció de llengua ni origen

PS: si algu te els 8 cognoms catalans que avisi i #vacontigo l'hi enviara un lot de nadal :)))
error
Quimet, 07/11/2011 a les 13:44
+8
-1
Un error més, com tants i tants...
Els passos enrere els acabarem pagant molt cars
Anònim, 07/11/2011 a les 13:51
+10
-1
Si ara comencem a dir que no passa res per parlar en espanyol, com exigirem als catalans de parlar sempre en català? Com defensarem la immersió lingüçistica en català? Com defensarem que TV3 sigui sempre en català?
Endavant
Oriol Pratginestós, 07/11/2011 a les 13:55
+11
-5
Jo tinc els 8 cognoms catalans,.. però la mesura em sembla correcte,.. o anem tots junts o no fotrem res.
ESTADISME!!!!
Un tuitaire estadista, 07/11/2011 a les 13:56
+7
-3
Els que hem creat #vacontigo som conscients que hem obert EL debat. Necessari, urgent, calculat i estratègic. Som activistes de twitter, gent de cap partit o de tots. És una idea transversal, molt premeditada i estadista. El hastag morirà amb els dies però no el plantejament de fons, doncs ja està aquí per engreixar les masses catalanes. Farien bé els partits indeps de recollir el guant i actuar com estadistes. Oi que volem la independència, donca a treballar-se el carrer.
sobirania
un senyor antic, 07/11/2011 a les 14:31
+7
-4
Lligar sobirania amb la llengua nomes , crec que es una equivocacio, la nostra es la nostra, la propia, la que ens fa, pero penso que una Catalunya sobirana i independent hauria de ser exemple tambe en la llengua, proposso, i no ho dic en broma, que el llati, com allengua mare de les romaniques, sigui oficial, a l'Universitat ja ho es, per tant llengua propia Catala, cooficials, llati, frances(Catalunya NOrd), angles com a lingua franca de comunicacio universal. El Vatica content, els espanyols, com sempre no, sempre volen mes, els de la Catalunya Nord contents, l'Ue tambe, EEUU, i la comunitat angloxasona tambe. I potenciar que tothom pugui estudiar les llengües que li semblin, totes son interessants, el que no es interessant es el monopoli que vol "El español".
parlar
Anònim, 07/11/2011 a les 14:46
+5
-6
parlar un idioma és una decisió PERSONAL de cada persona, igual que la marca de llet o el canal de televisiò que es vol veure.
Jo possaria duse línies de educació, exclusívament en català i altra trilíngüe castellà-català-anglés.

I A PARTIR D'AQUI QUE CADASCÚ TRÏI EN LLIBERTAT ALLO QUE CREGUI QUE SERÀ MILLOR.
PROU IMPOSICIONS - LLIBERTAT.

Qui digui que no no és un veritable demòcrata, per què el que trïi jo no li agreuja a ell, per tant tots dos drets, el seu i el meu són respectats.
nacionalisme
Anònim, 07/11/2011 a les 14:48
+5
-10
el nacionalisme catalanista, una vegada assumit que per la via etno-lingüista continua sent minoritari mira de parlar ara en la llèngua que els ha sigut imposada.

Hipocresia, pot ser?
Sr. Cot
Anònimus, 07/11/2011 a les 15:37
+0
-3
Em sobte que no facin cap comentari sobre l'acord que han arribat el diari Ara i el diari de Balears.
tupendu
Anònim, 07/11/2011 a les 15:38
+5
-5
Si fins i tot els independentistes diuen que no passa res per renunciar al català perquè es pensen que així convenceran els espanyols que no es volen integrar (?!!!)... per què collons no l'abandonem d'una vegada?

Això sí, l'hauríem de substituir per l'anglès i no pas per la llengua dels sudaques, una llengu D'ABAST CONTINENTAL I QUE NOMÉS PARLEN A PAÏSOS POBRES I ENDARRERITS.
Protecció
Pitu, 07/11/2011 a les 16:27
+3
-3
Cal protegir el català o desapareixerà. Els catalans (tots, parlin el que parlin) han de fer un esfors per que no desapareixi la llengua pròpia de Catalunya, com hem de lluitar per que no mori definitivament la sardana, la dança pròpia.
estadista tuitaire
miquel orda, 07/11/2011 a les 16:27
+4
-0
noi, seras tan estadista com vulguis però el que has fet amb el novotis no és nou, una mica de modèstia, a la consulta des dels pobles sempre es va convidar als castellanoparlants i es va aconseguir, i tota la propaganda es feia en castellà, molts independentistes castellans surten de la feina de molts amb la consulta. A més, q els parlin castellà per convencer-los de la independència és insultar-los, penseu més en el bé golbal i no vulgueu sol medalles home!
El monolingüisme castellà a Catalunya va de mal borràs
Anònim, 07/11/2011 a les 16:53
+9
-1
Sortosament per a tots nosaltres la situació del català millorarà en els ansy vinents, ja que amb la crisi econòmica vindrà menys gent de fora i els monolingües castellans d'aquí hauran d'espuar i aprendre el català si volen trobar feina, ja que davnt un bilingüe ho tenen fotut.
Hipocresía
Anònim, 07/11/2011 a les 17:42
+1
-4
Podía haber elecciones todos los días del año.
Y el tema lingüístico estaría solucionado.
som i serem catalans
Anònim, 07/11/2011 a les 18:54
+2
-4
som mols els castellanoparlants que som independentistas i tan catalans com el que mes.i mai deixeren a dingu que ens digui el contrari.Al pais basc el independentisme parla majoritariament en castella i no passa res
El problema de Catalunya són els Durans i Lladres
Anònim, 07/11/2011 a les 19:02
+3
-0
Jo sóc bilingue, per què no ho són ells?
Òscar, 07/11/2011 a les 19:09
+8
-0
és clar, perquè els castellanoparlants de Catalunya deuen ser idiotes perduts i no entenen, pobrissons, el català...oi? si seguim anant amb el lliri a la mà, la llengua catalana té els dies comptats, i per culpa nostra. ah, i jo sóc castellanoparlant, de mare canària. Parlo en català sempre que puc, i malgrat l'actitud imbècil de molts catalanoparlants i la ràbia de molts castellanoparlants, ho seguiré fent fins la meva mort. Més immersió més ben feta i més mala llet, i deixeu-vos de fer el panoli davant dels espanyols, carall !!
Jo sóc bilingue, per què no ho són ells?
Òscar, 07/11/2011 a les 19:20
+8
-1
és clar, perquè els castellanoparlants de Catalunya deuen ser idiotes perduts i no entenen, pobrissons, el català...oi? si seguim anant amb el lliri a la mà, la llengua catalana té els dies comptats, i per culpa nostra. ah, i jo sóc castellanoparlant, de mare canària. Parlo en català sempre que puc, i malgrat l'actitud imbècil de molts catalanoparlants i la ràbia de molts castellanoparlants, ho seguiré fent fins la meva mort. Més immersió més ben feta i més mala llet, i deixeu-vos de fer el panoli davant dels espanyols, carall !!
...
Anònim, 07/11/2011 a les 19:53
+2
-3
Aquest #vacontigo em sembla una idea extraordinària. Poques coses fan tremolar més a Mordor com l'independentisme transversal.

Els comentaris etnicistes i els que insulten els espanyols en general no ens beneficien. Si vols que algú et compri el producte, el que has de fer es seduir-lo i no pas insultar-lo.

I per maximitzar les possibilitats d'èxit del procés independentista necessitem sumar els espanyols. Haurem de negociar la separació de bens amb Espanya. Quan més gran sigui el percentatge de SÍ al referèndum més fàcil ho tindrem per negociar coses al nostre favor.

Si el referèndum el guanyem per 52% o 52% Espanya es veurà temptada a dilatar el procés i intentar-lo desestabilitzar. Si guanyem per un 61% la cosa canvia molt. Llavors veuran que la cosa és irreversible i voldran acabar les negociacions el més ràpid possible, ja que una situació d'indefinició com aquesta no es bona per la butxaca i en sortirem beneficiats.

No cal convèncer tots els espanyols que viuen a Catalunya, només uns quants per obtenir aquest 10% extra de vots que reforci la nostra posició. I fer campanya per convèncer els espanyols no vol dir renunciar a res. Ni a la nostra llengua ni a la nostra cultura, no confonguem les coses.
Si un dia a Cornellà
Jaume (Barcelona), 07/11/2011 a les 20:06
+7
-1
apareguessin les parets plenes de pintades "Queremos la independència ! " a la Moncloa és posarien a tremolar de debò !
El talibanisme catalanista comença a embainar-se-la
postfederalista, 07/11/2011 a les 20:24
+1
-4
Entenc per talibanisme catalanista : POCS I PURS. Peró potenciem el catala com Punt de trobada.
primer la independència
Anònim, 07/11/2011 a les 20:24
+3
-2
No hem de prefdre de vista quina és la finalitat que perseguim. La independència. Apropar a gent d'origen no català sempre és bó, i en la siituació en la que estem pot ser sigui fins hi tot obligatòri. Cal tenir present que castellanoparlants que acceptin la independència de Catalunya, vol dir que s'identifiquen com a catalans i no tenen una possició de rebuig cap el català cosa que portarà a la llarga que aquest col·lectiu a acceptar el català com a propi.
Si sóm independents podrem defensar millor el català.
Increible panorama...
Solider, 08/11/2011 a les 01:41
+0
-2
Yo creo, que tendrías que preocuparos más de buscar trabajo, de vuestros hijos, antes que de Cataluña sea un país, porque esto es una comunidad autónoma más de España, os guste o no os guste… si sois más felices engañados a vosotros mismos, seguir escribiendo y ponerme verde. Queréis un país libre? Iros a Andorra.
Un saludo.
Atto. Solider.
d'això és tracta solider de viure com cal i no sota vostre
Anònim, 08/11/2011 a les 16:26
+0
-0
-