CiU i PSC de Torelló ara es passen a l'independentisme

L'Ajuntament osonenc ingressa als municipis per la independència amb el vot de tots els grups, menys la PxC

| 01/11/2011 a les 09:07h
Arxivat a: Política, Municipis per la Independència
Aquesta notícia es va publicar originalment el 01/11/2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El ple de l'Ajuntament de Torelló (Osona) celebrat ahir dilluns al vespre va aprovar l'entrada a l'associació de municipis per la independència impulsada per l'alcalde de Vic Josep Maria Vila d'Abadal. L'acord es va adoptar amb el vot a favor de tots els grups -CiU, PSC, ERC i ICV-EUiA-, excepte la PxC.

El suport de CiU i PSC a una iniciativa de caire independentista representa un viratge en la línia que fins ara havien mantingut aquests dos grups a Torelló fins l'anterior legislatura. Cal fer constar, però, que hi ha hagut un relleu en els lideratges i que ja no estan representats pels mateixos polítics des de les eleccions municipals d'aquest any. El 2009, ni CiU ni PSC van voler donar suport a les consultes sobre la independència del 13 de desembre.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Molt revelador
Hmmmmmmm...!, 01/11/2011 a les 09:31
+23
-4
Amb el vot de tots els grups MENYS EL DE PxC? Ufff, aquesta és una dada a tenir molt en compte. Imaginava de quina corda eren en realitat, però faltava una evidència com la que suposa aquesta votació. Colla d'espanyolots aquests de PxC, ara ja ho tinc ben clar!
Homeeeee
Anònim, 01/11/2011 a les 09:41
+20
-3
Home, aquest Ajuntament ja em comença a agradar, quina diferència de l'anterior capitanejada per l'excels Sr.Franch. (O Franco). Bé, com sigui, demostra que ja toquen de peus a terra i miren el que el poble vol. De PxC, millor no parlar-ne.
PxC catalanista?
Anònim, 01/11/2011 a les 09:47
+15
-3
Desenganyeu-vos, PxC no és més que ambigüitat mesquina i demagògia feixista. Tant se'ls en fum la immigració, per a ells ja va bé que hi hagin problemes de convivència; s'alimenten d'això.

I ja veieu el seu catalanisme. Si a Torelló fan aixó, que no faran a Sant Boi, Santa Coloma de Gramanet, Mataró, etc.

SOM CATALANS, NO XURMA FEIXISTA I ESPANYOLISTA!!
pp=pxc
Anònim, 01/11/2011 a les 09:55
+15
-2
Home com q no hi ha representacio del pp, els 4 fatxes espanyols voten pxc, el mateix gos... De totes maneres aqui queda clar q el principal obstacle per la independència és el psc, si aquest partit esdevé indepe, no hi ha res q ens aturi. I més q res, el seu politburo, xq els votants al final no pinten gaire. CiU votarà majoritàriament si a l'hora d la veritat com va fer amb els toros.
PSOE
Castanyera, 01/11/2011 a les 11:44
+13
-2
Si el PSOE i CiU governessin junts, CiU hauria tornat a fer cagarrines i el PSOE a votar en contra Catalunya. Per sort el PSOE no governa a Torelló, de moment!
Una flor no fa estiu !
Josep P. (Calella), 01/11/2011 a les 11:50
+15
-2
Osona és la comarca capdavantera en el camí cap a l'Estat Propi i és la que més municipis han aprovat adherir-se a l'Associació de Municipis per la Independència.
Aquesta actitud dels regidors de "cYu" a Torelló és important per sumar, però també m'hauria agradat que hagués tingut el mateix ressó el rebuig de Figueres -en Santi Vila governa amb majoria absoluta-, de Canet de Mar -on els 4 regidors van votar-hi en contra- o també de Breda.
Mentre TOTS els càrrecs electes de "cYu" no segueixin el mateix full de ruta, la "cúpula" seguirà fent "la puta i la ramoneta" com fins ara.
Disculpeu, però algú ho havia de dir.
VISCA LA TERRA LLIURE !
Josep //*//
Fets, no paraules...
Anònim, 01/11/2011 a les 13:20
+10
-2
En Josep Anglada havia estat un ultradretà i nacionalista espanyol de ca l'ample, però, jo "pensava" que s'havia reciclat, tal com manifesten sovint molts comentaristes racistes tot escrivint que havia "canviat"(?). Els més "agosarats" diuen que és un polític "diferent" i que "diu" el què vol "sentir" la "gent" (?).

Els temps col·loca cadascú on li pertoca, també als que odieu, en temps de crisi, a algunes persones pel fet d'ésser pobres i immigrades.
Torelló
Quintí, 01/11/2011 a les 14:43
+11
-3
Tots els torellonencs ens hem de felicitar per això, però al mateix temps hem de reconèixer al Jordi Casals (ERC) la bona feina feta estirant la resta de regidors cap a aquesta posició independentista. Bona feina!!

PD: els feixistes de PXC sempre s'alinearan amb Espanya, per això són feixistes.
Vota ERC o CiU
Mortadelo, 01/11/2011 a les 15:45
+4
-4
Ja ho deia jo, s'ha de votar ERC o CiU, jo votarè CiU perquè estic en contra del burka al qual ERC dona suport (CiU el vol prohibit), però totes les opcions anti espanya són acceptables.
Al loro!
Anònim, 01/11/2011 a les 16:06
+9
-1
Home Mortadelo, totes les opcions anti espanya son acceptables, però compte i no et confonguis, Covergència i Unió, no és anti espanya. Es pro espanya.
muy bien
Anònim, 01/11/2011 a les 16:39
+2
-13
pero,
Segun el Ministerio de Economia y Hacienda el Ayuntamiento de Sant Pere de Torelló a 31/12/2010 posee una deuda de 3.200.000 € el 57,17 % del presupuesto municipal que asciende a 5.597.700 € para el año 2010.

Potser que t'informis !
Josep P. (Calella), 01/11/2011 a les 17:24
+12
-2
A l'anònim de les 16,39.
Torelló és un munciipi i Sant Pere de Torelló n'és un altre.
Abans de fer un comentari en espanyol - si no saps català, a la xarxa pots trobar molts traductors- potser que t'informis.
VISCA LA TERRA !
Josep //*//
DEUDA!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anònim, 01/11/2011 a les 22:54
+2
-3
«Torelló». Tiene una población de 13,808 habitantes, su superficie es de 13.70 km², pertenece a la Provincia de Barcelona, su comunidad autónoma es Cataluña, su densidad población es de 968.54 habitantes por km², tiene 5,250 viviendas registradas según el INE, dispone de 3,020 edificios contabilizados, allí están censados 6,869 hombres, y 6,939 mujeres, su deuda viva municipal asciende a 4,870,000 euros!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, tiene una altitud media de 507.76 metros.