Ciudad Real, l'enèsim nyap

per B.F. , 29 d'octubre de 2011 a les 19:30 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 29 d'octubre de 2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Visió aèria de l'aeroport de Ciudad Real (Castella-La Manxa). Foto: Flickr.

L'aeroport de Ciudad Real (Castella-La Manxa), amb una pista de 4.000 metres i una terminal de passatgers de 28.000 metres quadrats, passa a engrossir avui la llista de grans infraestructures en desús de l'Estat espanyol. Avui a 3/4 de 3 de la tarda, s'hi ha enlairat l'últim vol de la companyia Vueling amb destí a Barcelona amb 56 passatgers a bord. A partir d'ara, tan sols s'hi faran vols privats, sobretot per als afeccionats a la caça.


L'aeroport, amb una de les pistes més llargues de tot Europa, mai va assolir una xifra destacable de passatgers, tot i que les previsions inicials parlaven d'arribar als 2,5 milions en els primers cinc anys. Durant el seu primer mes de funcionament, el desembre del 2008, l'aeroport només va acollir 1.116 passatgers; durant tot el 2009, la xifra va ser de 53.557; l'any passat, de 33.520, i durant el primer semestre d'enguany, d'11.844. Per tant, del 2008 ençà, per l'aeroport de Ciudad Real tan sols hi han passat 100.037 passatgers.

Ara, Vueling ha decidit deixar de volar des de Ciudad Real arran de l'acabament del contracte publicitari que va firmar amb el govern de Castella-La Manxa, pel qual va rebre 2,36 milions d'euros.


L'aeroport, actualment, es troba en ple procés concursal i els assalariats que encara hi treballen es veuen immersos en un procés de regulació d'ocupació, segons el qual passen tres mesos a l'atur i treballen els tres mesos següents, a més a més d'haver patit una retallada del 15% del sou.

"Escàndol polític"


Izquierda Unida de Castella-La Manxa ha estat l'única formació política que ha valorat la situació, criticant que "l'aeroport és un dels màxims exponents" de la "decadència" d'un projecte de país marcat pels "excessos" econòmics, urbanístics i democràtics.

"Ni tots els diners públics invertits, ni l'obstinació personal d'alguns governants que jugaven amb els diners dels altres, ni Caja Castilla La Mancha (CCM), ni les modificacions a mida de les normes urbanístiques no han pogut salvar el projecte", subratllen.

IU, criticant tant al PSOE com al PP, també posa l'aeroport com a exemple "d'allò que no s'ha de fer des dels poders públics: alimentar, emparar i legitimar l'escàndol polític i financer més gran de la província, vergonya en la resta d'Europa i del món".

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació