El retorn de Tintin

Les botigues s'aclimaten a l'imaginari d'Hergé per l'arribada de "El secret de l'Unicorn"

per ACN, 28 d'octubre de 2011 a les 12:10 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 28 d'octubre de 2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Fotograma de "Les aventures de Tintín: El secret de l'Unicorn". Foto: ACN

La febre Tintin ha tornat, si és que alguna vegada es va perdre. L'arribada de "Les aventures de Tintín: El secret de l'Unicorn" dirigida per Steven Spielberg i produïda per Peter Jackson ha revifat de nou l'interès per les aventures d'aquest periodista i el seu gos Milú. No es difícil veure les botigues aclimatades amb l'imaginari creat per Hergé. A Barcelona fins i tot es va obrir fa dues setmanes Tintin Shop. Mentrestant, 1001, associació catalana de tintinaires espera amb gran expectació la pel·lícula que arriba aquest divendres als cines. El seu president, Víctor Niubò, ha dit que "Tintin ha resistit generacions i èpoques i això és el que fa tant vigent ara".


1001, associació catalana de tintinaires fa vuit anys que funciona. Per formar-hi part, a més de pagar una quota anual de 20 euros, s'ha de gaudir llegint les aventures de Tintin. En total són uns 330 socis a tot Catalunya i alguns s'hi han afegit ara amb el boom de la pel·lícula, però no d'una forma extraordinària. L'associació té un web , fa una trobada tintinaire a l'any en un lloc diferent del país, xerrades, conferències, taules rodones, exposicions i està creant un fons documental. Així mateix, fa dues revistes l'any i mantenen constantment informats els seus socis de tot el que passi al món relacionat amb Tintin.

Com era d'esperar, l'obra de Spielberg ha generat un gran interès entre els tintinaires. El president de l'associació ha admès que en un principi estaven "en estat d'alerta" i no els feia gràcia el film "perquè fins ara totes les vegades que Tintin havia anat al cine havien estat uns autèntics desastres". Tot i això, ha reconegut que un cop van saber que el director era Steven Spielberg van veure que amb ell "la garantia de qualitat era segura". "Tot i que no respectarà el guió dels àlbums, segur que serà una aventura tintinesca i guardarà l'essència de què és Tintin", ha destacat. De fet, ha assegurat que el àlbum doble de la mateixa aventura "El Secret de l'unicorn" i "El tresor de Rackham el roig" són els més cinematogràfics de tots els àlbums d'Hergé.


Tintin Shop

Des de fa dues setmanes, el tintinaire Marc Picanyol es va embarcar en una aventura laboral després d'estar sense feina: obrir la botiga Tintin Shop al centre comercial les Arenes. L'objectiu era tenir-la apunt per l'estrena de la pel·lícula. Ell no tenia cap experiència d'aixecar una botiga ni treballar-hi i ha reconegut que el mou fer feina amb passió. "Si el boom de la pel·lícula és tan gros com s'espera la demanda del producte del Tintin es multiplicarà", ha assenyalat.


A Tintin Shop es poden aconseguir samarretes, productes mítics de l'imaginari de Tintin com el tauró, la figura del fetitxe amb l'orella escapçada o sobre tot la figura del coet. De fet, a la tenda hi ha tot tipus de preus des de figures de plàstic a quatre euros, els còmics senzills a gairebé 12 euros, una figura de resina d'edició limitada de 300 unitats que en val 450 euros o una reproducció de resina d'una moment del còmic 'Les joies de la Castafiore', que està a 1.650 euros. "Això no és una botiga per col·leccionistes, tot i que hi ha molt material per col·leccionistes", ha apuntat.

Ha considerat que la gent que creu que a partir d'ara es començarà a notar la projecció de la pel·lícula. De fet, fins ara els clients que hi han entrat han estat persones que passejaven pel centre comercial. En aquest sentit, creu que la viabilitat comercial de la botiga passa en part perquè la pel·lícula tingui èxit. Picanyol ha dit que tot apunta que la pel·lícula és una espècie de nou Indiana Jones amb Tintin com a protagonista.


"Els clàssics no se'n van mai"

"Tintin és un clàssic i els clàssics no se'n van mai i passen èpoques, però no desapareixen. Als darrers anys, hi ha hagut més revifalla del personatge i fa 10 anys possiblement estava molt més baix", ha assenyalat. Picanyol ha dit que des de petit ha vist a casa les històries de Tintin i sempre li ha agradat l'imaginari de Hergé i creu que sempre ha estat molt lluït.

Pere Carretero, de la botiga Give Present a Barcelona, té al seu aparador figures de col·lecionista de Tintin. Però no ho ha fet per la pel·lícula, sinó que ja fa temps que ho té exposat. Una de les peces més impressionants és un capità Haddock de més de un metre i mig d'alçada, així com els característics coets de diferent alçada. Tot i que creu que després de l'estrena s'incrementaran la venda del merchandising sobre Tintin, considera que això no portarà a que es venguin figures molt cares. "Fa molts anys que sóc aficionat i col·leccionista", ha remarcat Carretero.

Els renecs del capità Haddock

Banda de babuïns, bandarra, bergant, brètol, calçasses, capgròs, cebollí, cotorra llenguda... La llista de renecs del mític capità Haddock és interminable. Una de les novetats que es podran comprar és 'Llamp de llamp de rellamp de contra-rellamp!' de l'Editorial Acontravent. El llibre recull els renecs del capità Haddock. El traductor del llibre en català és el periodista Joaquim Ventalló (1899-1996).

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació