Solidaritat podria estar a Madrid, via les Illes

| 26/10/2011 a les 10:37h
Arxivat a: Política, espanyoles 2011, psm, si
Aquesta notícia es va publicar originalment el 26/10/2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els tres diputats de Si als escons del Parlament podrien tenir una veu a Madrid Foto: Oriol Campuzano

Enginyeria de col·laboració política d'abast nacional. Així planteja la direcció de Solidaritat Catalana per la Independència l'acord que firmaran amb PSM-Entesa Nacionalista (PSM-EN) aquest matí a Palma. Un pacte polític que referma la defensa per part de les dues formacions del "respecte escrupolós al dret a decidir dels territoris que conformen la nació catalana".

La traducció pràctica d'aquest acord però és va més enllà que un pacte ideològic. Segons el document, SI dóna suport al PSM i a la coalició electoral en la qual participa, com a referent electoral a les Illes Balears, en les eleccions del 20 de novembre. Un pacte de doble via. D'aquesta manera,  els diputats de la coalició traslladaran al Congrés espanyol aquelles propostes de SI que s’acordin entre els òrgans de direcció de la coalició electoral i Solidaritat per la Independència. És a dir, que en el supòsit que PSM-EN obtingui representació al Congrés -com apunten les enquestes fins ara publicades- els diputats illencs es comprometen a presentar les iniciatives de SI a les corts espanyoles.

Aquest acord permetria a Solidaritat, -després de decidir no concórrer a les eleccions espanyoles i després d'un intent fallit de pacte amb ERC i Rcat- tenir opció a un diputat de facto a Madrid, però via les Illes. I és que en política, sovint els camins més eficients no són els més rectes.

ALE, proper objectiu

L'acord també compromet als dos partits a "fer possible el treball conjunt en el si del partit europeu de l’Aliança Lliure Europea (ALE) amb el suport a SI perquè n’esdevingui membre de ple dret".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Catalans
Estelada, 26/10/2011 a les 10:46
+37
-9
!!Visca els països catalans!! !!VISCA LES ILLES!! !!VISCA el païs Valencià!! Visca la Calalunya nord!! VISCA CATALUNYA!! Som + de 10 milions
#ésMaó
Margalida, 26/10/2011 a les 10:49
+39
-12
Endavant Solidaritat, ajudeu-nos a salva sa llengua a Ses Illes !!!
Infiltrats
Perot, 26/10/2011 a les 10:52
+50
-29
Doncs jo, sincerament, vistes les astracanades d'en Bertran i d'en Lòpez Tena, preferiria no haver de passar vergonya desprestigiant l'independentisme a Madrid.

A més, no havien decidit afavorir al PSOE i al PP recomanat el vot nul amb una estelada a les paperetes que acabaran a la paperera i donant més quota als dos grans partits espanyols?

Això és patriotisme?
a les illes si?
joni dimoni, 26/10/2011 a les 10:52
+49
-26
A les illes pot fer pactes sense obtenir diputats,però a Catalunya que és on cal fer pinya ni pacte ni res.
Qui els entengui que els compri !!!!!!!!
Endavant SI
Anònim, 26/10/2011 a les 10:59
+36
-45
Pacte polític d'abast nacional amb respecte als diferents territoris. Quina diferència amb el marketing polític d'ERC, etiquetant-se d'independentista per anar a Madrid a fer l'autonomista. SI gràcies per existir, gràcies per portar a la política l'independentisme real.
ja ji ja
Anònim, 26/10/2011 a les 11:03
+4
-26
si hay tantos independentistas en catalunya como dice por qué no se presentan en solitario? quiza por solidaridad con otros partidos más necesitados?
solidaritat
Anònim, 26/10/2011 a les 11:07
+42
-21
No sé que pensar de SI. Mai arriben a posar-se d'acord amb els altres independentistes. A les altres eleccions no es van poder posar d'acord amb Reagrupment, ara amb ningú, només signen un acord de representació amb PSM.... No sé que pensar, malgrat que algún dels seus dirigents, com Strubell o Uriel, em cauen bé.
FORA SI!
No em deixeu de sorprendre GRATAMENT!, 26/10/2011 a les 11:10
+35
-48
Em sembla molt positius ser-hi present sols d'aquesta manera. Un cop ms, grcies SI per ser el partit amb qui per primer cop en democrcia em representa certament.
FORA SOLIDARITAT AVUI I FINS AL 2014!
1000 GRCIES SI!
Una evissenca agrada a SOLIDARITAT CATALANA, 26/10/2011 a les 11:20
+37
-43
Sempre he envejat els catalans per les mateixes raons que la majoria de poblaci de ses illes, i com a independentista veia a SI i pensava un altre motiu! Tan de bo tinguessim un partit a ses illes com ells i guaita ara! S'han recordat de nosaltres cosa que no fan maaaaaaaaai la resta. Ajudeu-nos si us plau!
TOTA LA CONFIANA I RECOLZAMENT PER SOLIDARITAT CATALANA PER LA INDEPENDNCIA!
RE: solidaritat
Anònim, 26/10/2011 a les 11:32
+28
-42
Respecte a no posar-se d'acord amb altres independentistes, el problema al meu entendre està en els objectius. ERC-RCat van a Madrid a demanar el pacte fiscal. Com veiem dia a dia això és una enganyifa. Ja comencem a rebaixar el que es demanarà (no tots els impostos, ni la totalitat del que es recapti, Madrid continuarà recaptant-los i liquidarà a la generalitat... o sigui continuarà tenint la paella pel mànec, no bilateralitat, etc.)
Si volem la independència anem a demanar a la independència. La resta és perdre el temps.
Després hi haurà altres problemes com que s'entén per coalició, si el tracte és d'igual a igual entre els partits o s'han de subordinar a Esquerra, etc.
La solitaria
Anònim, 26/10/2011 a les 11:38
+29
-24
Ahora ya se podrán solidarizar con el cooperante mallorquín secuestrado en África.
Que bien.
SI ecosocialista? PSM independentista?
mallorquí perplex, 26/10/2011 a les 11:42
+46
-15
El PSM mai ha estat, ni és, un partit independentista. Tan és així, que per aquestes eleccions generals, ha rebutjat la presència d'ERC a la coalició i ha volgut la d'Equo, nou partit espanyol ecologista. Una de les excuses era que el missatge d'ERC era "massa radical"... I ara, s'ajunta amb SI, però no tolera ERC...

Aleshores: és que el PSM ha esdevengut, ara, independentista? Si és així, per què no ha volgut ERC?

O és que SI vol establir acords amb Equo? Aleshores, per què no firma aquesta aliança amb ICV? De fet, la relació ICV-Equo i PSM-Equo és pràcticament la mateixa, a efectes electorals.

I els d'Equo a Mallorca, ja voldran que el seu diputat representi l'independentisme?

No entenc res...
Mira que son Frikis
Anònim, 26/10/2011 a les 11:59
+45
-21
Al Principat,van tant de puristes( segons ells clar) que no poden pactar amb els independentistes de ERC i Rcat, en canvi a les illes va i pacten amb els pijo-proges espanyols de Equo.

Per flipar!
PEONS DELS ESPANYOLS
Anònim, 26/10/2011 a les 12:01
+43
-22
Encara no en teniu prou per a adonar-vos de que SI és un partit creat pels espanyols per a rebentar l'independentisme?
Ara es reboten i pacten a ses illes amb els socialistes espanyols i amb un altre partit espanyol, cap d'ells independentista, que no han volgut ERC. Tampoc els solidaris s'hi van voler unir a Catalunya. Fins quan la bena als ulls de tanta gent de bona fe?
Coherència? 0 patateru
Anònim, 26/10/2011 a les 12:02
+64
-31
No van dir que no hi havien d'anar a fotre res a Madriz?
No estan fent una campanya de llençar el vot fotent una estelada dins d'un sobre?
Què collons recomanareu votar a ses Illes?
Si us plau, deixeu de ridiculitzar l'independentisme. Foteu vergonya!
ERC-Rcat-CatalunyaSí
Anònim, 26/10/2011 a les 12:04
+44
-25
El que hauria de fer SI és treure's de sobre l'ego i deixar de mirar-se el melic per sumar-se a la coalició ERC-Rcat-CatalunyaSí. Si sumem, guanyem! Som el 45,4%.

Ah, i deixar de fer SPAM via correu electrònic des de la base de dades la Coordinadora Nacional organitzadora de les consultes populars de la qual l'Uriel n'era el portaveu.
SI pacta amb espanyolistes.
Anònim, 26/10/2011 a les 12:08
+35
-20
Vaja tela, mireu amb qui pacta SI i a més conformant-se a que el diputat del PSM (si surt) digui algun dia alguna cosa de SI. Lamentable, aquests de SI cada dia estan pitjor. Mireu on rau la diferència, SI no participa d'una candidatura independentista i va a buscar als grans amics del Psoe a les illes (sempre que han pogut han pactat amb ells). ERC,Rcat,Catalunya Sí van junts i pacten a Madrid amb Maiur, aquesta és la diferència entre uns i els altres. Per cert les bases de SI hauran estat consultades d'aquest pacte?
Pacte Fiscal?
Anònim, 26/10/2011 a les 12:09
+37
-13
ERC-Rcat-Catalunya Sí no van a Madrid a demanar el pacte fiscal. Van a Madrid a posar altaveus de Catalunya. Catalunya necessita tenir representació a totes les institucions polítiques possibles per facilitar la transició cap a la independència de Catalunya. En cap cas, el pacte fiscal o el concert econòmic són prioritat, la prioritat és la independència. Ara bé, si CiU fa una proposta pel pacte fiscal li donarem suport, perquè negar-lo seria un flac favor a la Catalunya en crisi, però cal tenir present quina és la nostra lluita i quin és l'objectiu final: una majoria social independentista per declarar la independència des del Parlament de Catalunya i després avalar-ho amb un referèndum. Són necessàries les dues vies, i cal ser majoria. Som el 45,4% i més que serem!
TAMBE SI?????
Anònim, 26/10/2011 a les 12:09
+6
-3
Pensant en Madrid fins quan s´acabarà aquesta ENFERMETAT?

LA PENICILINA....
En aquesta crissis és la INDEPENDENCIA,si no la voleu pendre és la vostra decissió, VOSALTRES MATEIX ! ! !
Representació independentista
Anònim, 26/10/2011 a les 12:13
+29
-14
... i com més independentistes tinguem repartits a totes les institucions, més fàcil serà. Al Parlament de Catalunya, al Senat, al Congrés, al Vaticà, al Parlament Europeu, als Ajuntaments (que són la base), als consells comarcals, a les Diputacions, a la CHE, a l'ACA, al DAAR, al Ministeri de Foment, a la ONU, a la OMS, i si convé a la NASA, collons! Necessitem tenir independentistes a tot arreu per facilitar el procès. Som el 45,4% i els d'ERC-Rcat-Catalunya Sí ho tenim més a prop que mai. I ara el López Tena pacta amb espanyolistes? Molt malament.
SI, ara.
pepa, 26/10/2011 a les 12:13
+23
-32
SI és ecologista, i tant que n'és. Un dels partits amb el que és coaliga al principat és Alternativa Verda.
ERC no vol la unitat de l'independentisme, ERC pretén atorgar-se la representació de l'independentisme en exclusiva. Per això el PSM la va rebutjar, no pas per massa radical com es demostra ara.
L'aspiració de SI és la coalició de tots els independentistes dels PPCC,la d'ERC és prendre vots a CiU amb una estratègia de seguidisme que l'acabarà d'enfonsar per mal calculada. Quan els independentistes fugin d'una CiU manifestament acomplexada i unionista de cor no aniran pas amb qui els ha cregut.
PSM o PSIB
Anònim, 26/10/2011 a les 12:21
+17
-22
Cal aclarir que PSM no té res a veure amb el PSIB (PSOE). Si es fan aquests comentaris tan desagradables i plens d'errades (a veure si aprenem a escriure la nostra llengua), que almenys tinguin una base informativa sòlida. Millor callem que la caguem, que ja hi ha prou soroll. No hi esteu d'acord?
massa interrogants
mallorquí perplex, 26/10/2011 a les 12:34
+32
-15
SI vol la unió de tots els independentistes catalans... menys els d'ERC i les CUP, que són les organitzacions més grans d'independentistes catalans: paradoxal.

Per a aquesta unió, firma acords amb partits no independentistes, com el PSM (declaracions del cap de llista a Palma, Antoni Verger, en campanya: "no soy independentista"), que al seu torn, rebutgen acords amb ERC per "massa radical", però els volen amb Equo, partit espanyol i, això sí, ecologista. Perfil de FB d'Equo Eivissa:



També és interessant llegir el programa de la coalició del PSM pel 20-N: "La coalició contribuirà a l’objectiu d’un canvi polític en profunditat a l’Estat espanyol." (

)

Aleshores, per què Solidaritat no proposa un acord semblant a ICV, que també els té amb Equo, i que defensa el dret a decidir i "treure Catalunya de la Constitució"? O el PSM: farà campanya per posar estelades dins les urnes, com demana SI? I en cas que aquest diputat surti, anirà a parlar en català i a reclamar la independència, com exigia SI a ERC? I si no ho fa, de què serveix aquest acord?

I el PSM, farà proselitisme de la independència, sent un partit no-independentista? I Equo?
SI
Anònim, 26/10/2011 a les 12:50
+5
-3
SI ?
senyor mallorquí i d'altres
membredeSI, 26/10/2011 a les 12:51
+20
-26
Senyor mallorquí, permet-me respondre els teus dubtes.

1) SI no fa campanya a favor d'estelada al sobre. Suggereix el vot nul com a opció vàlida si, aquells que en el seu vot es consideren fidels a SI, no troben cap partit alternatiu que els faci sentir representats.
2) El PSM serà un partit afí que podria traslladar iniciatives concretes de SI al Congrés. Ni es farà campanya a favor d'aquest partit (no tindria sentit, no es presenta a Catalunya) ni suposa cap incoherència: no hi poden haver xocs perquè es mouen en dos àmbits que no toquem (estatal i balear). Que els seus dirigents no es declarin independentistes ni és cap sorpresa ni obstaculitza el fet de que presentin les nostres propostes.
3) SI no té res en contra d'ERC i molt menys de les CUP, amb qui l'entesa hagués estat més que desitjable. Molts votants de SI recolzaran ERC aquestes eleccions, és evident. Nosaltres haguéssim presentat un perfil més independentista i menys d'esquerres, però no ens presentem i qui s'hi presenta són ells: torno a repetir-ho, a molta gent els farà el pes.
Puigcercós amo i senyor d'ERC
Cupero, 26/10/2011 a les 12:53
+17
-26
La veritat que no expliquen els digitals



ERC fa llàstima
Marta Ribera, 26/10/2011 a les 12:53
+24
-30
Sap greu que hi hagi uns apoltronats que critiquen sistemàticament tot el que fa SI.

No han après res, encara??

SI i les CUP són el futur de l'independentisme, ERC són el nou lobby que vol ser com els de CiU.

Els diners traeixen, un cop més, els ideals. Llastimós!!!
Coherència al 100% pels de SI
mallorquí perplex, 26/10/2011 a les 12:58
+17
-10
Per voler un perfil més independentista i més d'esquerres, flipa de voler ser representats per un partit que NO és independentista i que, sobretot, es presenta a aquestes eleccions per ser d'esquerres, i amb partits espanyols d'esquerres...
Coherència al 100% pels de SI
mallorquí perplex, 26/10/2011 a les 13:01
+21
-9
Per voler un perfil més independentista i més d'esquerres, flipa de voler ser representats per un partit que NO és independentista i que, sobretot, es presenta a aquestes eleccions per ser d'esquerres, i amb partits espanyols d'esquerres...
Ara aneu amb espanyolistes???
Anònim, 26/10/2011 a les 13:07
+25
-12
SI amb un partit espanyolista com EQUO???????????


Aneu a pastar, jo ja ho he vist tot.
Votem estelada !
Anònim, 26/10/2011 a les 13:10
+12
-21
Molt bé per SI, demostren seriositat i patriotisme. Al Principat no podrem votar per manca d'una candidfatura unitària, votarem estelada !
Amic membre de SI de les 12:51
Pep Vallès, 26/10/2011 a les 13:14
+12
-5
M'omple de joia llegir el teu aclariment.
Tant de bo d'altres que corren per aquí prenguin exemple del teu seny i capacitat d'argumentació.
Tant per una banda com per l'altra, en tots els digitals, s'aboquen una quantitat de desqualificacions, insults i mentides que em fa por que obrin ferides insuperables entre independentistes. Cosa que l'únic que fa es debilitar-nos.
ole tu
Anònim, 26/10/2011 a les 13:14
+18
-16
InSolidaritat no es presenta en una coalicio independentista,i si que ho farà amb 2 partits espanyols que votarien en contra que tinguessim Estat propi. Ole SI!
ja ji ja
Anònim, 26/10/2011 a les 13:19
+2
-10
presentarse solos si hay tantos independentistas como afirmais!!!!!!!!
ole tu
Anònim, 26/10/2011 a les 13:28
+18
-16
InSolidaritat no es presenta en una coalicio independentista,i si que ho farà amb 2 partits espanyols que votarien en contra que tinguessim Estat propi. Ole SI!
Anònim, 13:28
Anònim, 26/10/2011 a les 13:33
+13
-13
Ets un poc ignorant tu, d'on t'has tret que PSM sigui espanyol?
@MembredeSI
Josep Fourier, 26/10/2011 a les 13:39
+21
-11
La pàgina web que promou la campanya del vot nul amb estelada és de Solidaritat.
I les bases de SI?
Anònim, 26/10/2011 a les 13:39
+21
-19
La nostra direcció ens ha enganyat. Vam fer una consulta per veure que fèiem SI en aquestes eleccions i ara fan aquest pacte amb el PSM sense consultar-nos. Estic fart de mentides, de manipulació...Avui mateix em dono de baixa de SI.
No ho entenc.
Carles Viñals Casado, 26/10/2011 a les 13:42
+21
-7
Respecto els Srs. Tena, Strubell i Bertran per la seva vàlua personal i el seu indubtable patriotisme, però no entenc la trajectòria política de SI, incapaç d'arribar a un acord mínim de col.laboració amb la resta de les forces independentistes; faig meva la perplexitat de comentaristes anteriors.

Perquè si d'una cosa estic segur, és de que SI no representa, ni de lluny la totalitat de l'independentisme. Potser que maduréssim tots plegats, que ja va sent hora.
Anònim 13.39h
Anònim, 26/10/2011 a les 13:44
+19
-11
Jo també començo a estar cansat, encara que de moment no em donaré de baixa, penso que tot això que ens està passant a SI respon a una estratègia de cara el 20N errònea i també a les presses polítiques de la nostra direcció que últimament no estant actuant prou bé. A mi em fa més mal la falta de transparència i democràcia dins de SI que no les errades, som una formació jove i hem d'aprendre molt encara, però si seguim amb aquesta falta de transparència i democràcia jo tampoc trigaré gaire en donar-me de baixa.
Prou criticar
Anònim, 26/10/2011 a les 13:47
+15
-18
Mireu aquest punt de l'acord: PSM I SI es comprometen a treballar per consolidar i fer créixer el sobiranisme polític als Països Catalans, i per fer efectiu el dret a decidir.

És molt necessari un partit a ses illes per aconseguir la independència dels països catalans.

Prou de llençamerdisme!
Anem malament!!
Jordi (Vic), 26/10/2011 a les 13:49
+22
-13
Jo vaig ser un dels molts que em vaig adherir a SI per aconseguir la unitat independentista, ara ens trobem amb una candidatura independentista amb tothom (també personalitats independents) menys SI. Les CUP's res a veure tenen amb aquest tema, ells mai participarien de cap candidatura unitària a Madrid, doncs només treballen en el camp municipalista. Em sento molt enganyat per això jo també sóc dels molts que vam plegar de SI.
???????
JO ERC , 26/10/2011 a les 13:51
+18
-12
Caram aquests de SI, van molt perduts, no ??

No s´havia de voatar amb una estelada ?? Si els de ses illes voten amb una estealada com collons volen que surtin escollits diputats del PSM ???

I pactar amb EQUO ?? Partit Espanyol ??
Prou criticar
Anònim, 26/10/2011 a les 13:52
+14
-16
Mireu aquest punt de l'acord: PSM I SI es comprometen a treballar per consolidar i fer créixer el sobiranisme polític als Països Catalans, i per fer efectiu el dret a decidir.

És molt necessari un partit a ses illes per aconseguir la independència dels països catalans.

Prou de llençamerdisme!
al llest de les 13:33
Anònim, 26/10/2011 a les 13:55
+15
-7
El candidat del PSM ha declarat que ell no es independentista (deu ser espanyol doncs). I en el seu programa diuen: "La coalició contribuirà a l’objectiu d’un canvi polític en profunditat a l’Estat espanyol." Del qual ells en volen seguir formant part.
Potser t'hauries d'informar tu abans de desqualificar a ningú... Ara si vols busca el projecte d'Equo,que veuràs que també es la mar d'independentista... Tan de bo aviat obriu els ulls! Que us tenen ben enredats
Anònim 13.47h
Jordi (Vic), 26/10/2011 a les 13:55
+20
-11
I tant que tenim el dret de criticar, jo encara recordo en Tena dient que això de sobiranisme i el dret de decidir son eufemismes i que nosaltres la gent de SI teníem que parlar les coses clares, ni sobiranisme ni dret de decidir, INDEPENDÈNCIA!!! i ara mireu que diuen i amb qui pacten amb els amics del PSIB-PSOE. Tant criticar els tripartits i dir traïdors a ERC per pactar amb el PSC i ara nosaltres pactem amb el PSM que sempre que poden pacten amb el PSIB-PSOE. PROU DE MANIPULACIÓ!!!
Realitats diferents
Anònim, 26/10/2011 a les 14:01
+17
-16
A Catalunya s'ha de lluitar per la independencia JA, però a les illes s'ha de treballar per augmentar el nombre d'independentisme.
A Catalunya no va cap partit amb Independència JA, en canvi a les balears hi ha un partit que vol que augmenti l'independentisme, i per això hi ha acord.

Prou llençamerdísme!
Gràcies SI!
Bandoler Gris, 26/10/2011 a les 14:03
+20
-23
Pacte polític d'abast nacional amb respecte als diferents territoris. Quina diferència amb el marketing polític d'ERC, etiquetant-se d'independentista per anar a Madrid a fer l'autonomista. SI gràcies per existir!!
A +
Anònim, 26/10/2011 a les 14:06
+11
-8
A més, SI podrà presentar proposicions sense tenir POLTRONA, què voleu més?
al de les 13:52
Anònim, 26/10/2011 a les 14:17
+8
-6
Aquest punt que tu destaques com a important el podria subscriure CiU tranquil·lament. O sigui que ara no cal anar per la independència,sinó per fer augmentar la sobirania? Però si sempre heu dit el contrari! Us contradieu en funció d'interessos propis,i això no pot ser. Ni sou qui deieu ser,ni feu el que dieu que farieu
Anònim, 13:55
Anònim, 26/10/2011 a les 14:19
+7
-3
Entre dir que ser independentista a les illes avui és políticament inviable i dir que un és espanyol, hi ha diferencia.
Supose que tu deus defensar a gent que diu ser independentista, però políticament no ho ha demostrat encara, i càrrecs per a fer-ho no l'hi n'han mancat.
al de les 13:52
Anònim, 26/10/2011 a les 14:27
+8
-5
Aquest punt que tu destaques com a important el podria subscriure CiU tranquil·lament. O sigui que ara no cal anar per la independència,sinó per fer augmentar la sobirania? Però si sempre heu dit el contrari! Us contradieu en funció d'interessos propis,i això no pot ser. Ni sou qui deieu ser,ni feu el que dieu que farieu
SI ja no és independentista.
Anònim, 26/10/2011 a les 14:27
+21
-11
Ha,ha,ha, ara resulta que SI ja no és independentista, parla en els mateixos termes que els autonomistes de CIU i van del rotllo d'esquerres típus PSC. I a sobre tenen la barra de parlar de Països Catalans dient que en un lloc independència ara sí i en d'eltres no...ha,ha,ha els d'ERC i les CUP's de les Illes i País Valencià encara deuen estar rient....
AIXÒ ÉS UNA BURLA
Pixapins, 26/10/2011 a les 14:30
+23
-16
Ara toca torpedinar l'incipient independentisme de les Balears, no fora cas que es fés gran, oi?. A la direcció de la Soli se li veu el llautó. Companys de SI, quan se nus caurà la bena dels ulls?
El tacticisme d'Uriel Bertran
Anònim, 26/10/2011 a les 14:44
+22
-11
Típic d'Uriel Bertran:

- SI rebutja un acord amb ERC i Rcat, tot posant-los condicions inassumibles i exigint que l'únic punt del programa sigui la independència.
- Al cap de poques setmanes, SI dóna suport electoral al PSM (i a la filial d'ICV a les Illes, Iniciativa Verds)sense demanar-li aquestes condicions, només comprometre's a estrendre el sobiranisme i el dret a decidir als PPCC (cosa que ERC porta una pila d'anys fent i pacte on es substitueix la paraula "independència" per conceptes com "sobiranisme" que SI critica quan els usen ERC o CiU).

S'han ajuntat la fam amb la gana: al PSM li convé perquè competeix amb Esquerra Illes a SI li interessa perquè és un independentisme principatí sense implantació a les Balears. Els acords que sumen són els que es produeixen entre independentistes que poden competir en un mateix territori (p.e. ERC i RCat), no els que no competeixen en res i no hi ha hagut ni tant sols relació.
SI contra ERC
Anònim, 26/10/2011 a les 14:47
+16
-2
Ahir veient la peli de Macià contra Companys vaig entendre molt bé per què aquest fòrum va com va: sempre ha estat així. Fins que no arribi el dia que ens deixem de llençar merda els uns als altres no fotrem mai res.
al de les 13:52
Anònim, 26/10/2011 a les 14:48
+12
-5
Aquest punt que tu destaques com a important el podria subscriure CiU tranquil·lament. O sigui que ara no cal anar per la independència,sinó per fer augmentar la sobirania? Però si sempre heu dit el contrari! Us contradieu en funció d'interessos propis,i això no pot ser. Ni sou qui deieu ser,ni feu el que dieu que farieu
Visca la coherència de SI
Anònim, 26/10/2011 a les 14:49
+26
-9
Visca la coherència de SI, pacte amb els regionalistes i autonomistes de les illes i fa boicot a la candidatura independentista del Principat a Madrid.
UV
Anònim, 26/10/2011 a les 15:08
+18
-8
I ara a pactar amb Unió Valenciana al País Valencià i amb el PAR a Aragó! Visca els PPCC!
cal llegir més
Anònim, 26/10/2011 a les 15:19
+10
-16
Els d'esquerra nomes sabeu parlar, parlar, ... sembleu una colla de xafarderes.

Abans de parlar tant val la pena que busqueu la font de la noticia i la llegiu be.

Declaració de solidaritat:



%20PSM-SI.pdf
cal llegir més
Anònim, 26/10/2011 a les 15:20
+8
-11
Rajoy
Anònim, 26/10/2011 a les 15:21
+15
-4
"NO HACE FALTA QUE NOS VOTES, NOS BASTA QUE TE QUEDES EN CASA, EL 20N NO VOTES, GRACIAS!" (Mariano Rajoy-PP)
esperpèntic.
mallorquí perplex, 26/10/2011 a les 15:24
+15
-6
A les Balears ja hi ha presència institucional d'un partit independentista, ERC. El PSM, partit al qual hi ha molts d'independentistes -i molts que no- no ho és, i duu anys movent-se en una ambigüitat improductiva, com a mínim en aquest sentit. Tot i això, mai diria que el PSM és un partit espanyol, i molt menys espanyolista (no com els d'Equo), però sí un partit que, fora de les Illes, i pel que fa al seu posicionament nacional, fa anys que va a la deriva: ha tengut aliances amb CDC, CiU, (i al principi de la democràcia, amb Euskadiko Ezquerra) i ara amb SI i amb Equo simultàniament, però mai mai amb ERC de manera estable i formal.

Tot plegat, és un esperpennt improductiu a tots els nivells. I SI, que s'abona a qualsevol cosa sense gaire coherència, tot sigui dit...
esperpèntic.
mallorquí perplex, 26/10/2011 a les 15:25
+22
-12
A les Balears ja hi ha presència institucional d'un partit independentista, ERC. El PSM, partit al qual hi ha molts d'independentistes -i molts que no- no ho és, i duu anys movent-se en una ambigüitat improductiva, com a mínim en aquest sentit. Tot i això, mai diria que el PSM és un partit espanyol, i molt menys espanyolista (no com els d'Equo), però sí un partit que, fora de les Illes, i pel que fa al seu posicionament nacional, fa anys que va a la deriva: ha tengut aliances amb CDC, CiU, (i al principi de la democràcia, amb Euskadiko Ezquerra) i ara amb SI i amb Equo simultàniament, però mai mai amb ERC de manera estable i formal.

Tot plegat, és un esperpennt improductiu a tots els nivells. I SI, que s'abona a qualsevol cosa sense gaire coherència, tot sigui dit...
a veure si ho entenc
Anònim, 26/10/2011 a les 15:28
+23
-14
SI es presenta a Catalunya per demanar la independència.

SI es presenta a les Balears a favor del federalisme.

Així doncs:

SI s'hauria de presentar a València a favor d'un estat autonòmic.

SI s'hauria de presentar a Madrid a favor de l'Estat central.


Es això?
EQUO
Anònim, 26/10/2011 a les 16:09
+15
-3
És a dir, que EQUO (grup parlamentari en el que s'integra el PSM) presentarà les iniciatives de SI al Congrés espanyol?
Si SI fos honesta....
Anònim, 26/10/2011 a les 16:14
+22
-10
tan dificil seria al Principat arribar a un acord amb la coalició ERC-Catalunya sí per tal que recollís peticions de Solidaritat que hagi d'anar a cercar acords a les Illes....amb partits NO independentistes (per cert, a les Illes ERC es presenta i SI ignora a ERC per pacta amb els federalistes del PSM i espanyolistes d'Equo -PSM forma part del projecte electoral d'Equo, com aqui fa ICV). Increïble.
a cagar
Anònim, 26/10/2011 a les 16:21
+24
-14
A cagar per incoherents, us vaig votar per el Laporta,quina ràbia que sento, vaig llençar el vot perquè tres homonets estiguin fent rucades ,sou uns destralers. Fora de Catalunya sou l'independentisme que ens fa mal ,FORA.
cullops
Anònim, 26/10/2011 a les 16:26
+9
-23
Hosti, aquests d'ERC i rCat foteu feina a la xarxa eh?. Suposo que debeu ser els mateixos que no pareu d'enviar convocatòries a traves dels grups de facebook, encara estic apuntat al d'rCat i d'algun dels seus membres de la meva ciutat més que res per riure una mica.

La resta del món no tenim tant temps lliure per fer spam a internet, treballem i tenim feina.

Ale, que us aprofitin els 1 o 2 DIPUTADOS d'ERC que traureu
els que nom som de SI
Anònim, 26/10/2011 a les 17:31
+13
-14
Als independentistes que no som de SI (la immensa majoria afortunadament) no es que ens sobri el temps. El que passa es que ens indigna veure com solidaritat fa tot el possible per dividir l'independentisme aquí,i paradoxalment es capaç de formar aliances amb partits com Equo allà. Catalunya no es mereix aquest despotisme. Es humiliant. Demaneu a Bildu si es presentaria amb Equo... Molt,molt malament SI... Molt!
Aclariment
Vador, 26/10/2011 a les 18:22
+1
-2
Tal com heu redactat el titular a mi em fa mal d´ulls.
Prou pena fa el català que se sent pel carrer i mitjans audiovisials que només falta que vosaltres l´aboneu amb els vostres redactats.

Jo de titular hauria dit "SI PODRIA SER A MADRID VIA LES
ILLES"
Sense rumb
Toni_puj, 26/10/2011 a les 18:24
+6
-7
SI dona suport a una coalició que sumarà els seus vots a Equo, que està en contra la immersió lingüística a Catalunya. Ai senyor...

El PSM ha deixat clar que no són independentistes. Esquerra és massa tova pels de SI per pactar-hi? Esquerra és massa radical pel PSM per pactar-hi? L'estratègia partidista i no de país, és lúnic adhesiu que els uneix.
agraïment
Vador, 26/10/2011 a les 18:26
+8
-7
1000 GR�CIES SI!
Una e�vissenca agra�da a SOLIDARITAT CATALANA
Sempre he envejat els catalans per les mateixes raons que la majoria de pob�laci� de ses illes, i com a independentista veia a SI i pensava un altre motiu! Tan de bo tinguessim un partit a ses illes com ells i guaita ara! S'han recordat de nosaltres cosa que no fan maaaaaaaaai la resta. Ajudeu-nos si us plau!
TOTA LA CONFIAN�A I RECOLZAMENT PER SOLIDARITAT CATALANA PER LA INDEPEND�NCIA!
ERC hi sobra
Anselm Llull, 26/10/2011 a les 18:47
+3
-4
ERC a Mallorca treu per sota l'1% dels vots.
La pregunta és si al senyor Junqueras li compensa tenir-hi obert el xiringuito per tenir contents quatre gats ressentits amb el PSM i a costa de trencar relacions amb tot el nacionalisme polític i cultural mallorquí.
S'adonarà algun dia ERC del mal irreparable que fa a la idea de Països Catalans a través de les seves franquícies a les Illes i al País Valencià?
Per cert, els quatre gats d'ERC-Mallorca s'assemblen molt més a SI que a ERC-Catalunya. Qui vulgui entendre, que ho entengui.
Encara més
Anselm Llull, 26/10/2011 a les 18:52
+3
-7
Encara diria més: ERC-Mallorca és al PSM el que SI a ERC-Catalunya. Clar, a una altra escala: a Mallorca ERC és una força extraparlamentària, marginal, etc.
ERC va intentar el mateix però ho van vetar els de l'aparell de Puigcercós que encara manen
Anònim, 26/10/2011 a les 18:57
+8
-4
Arruix
Anònim, 26/10/2011 a les 19:10
+3
-5
ERC va vetar el PSM a la candidatura de les eleccions europees. Per què ve ara pidolant que li facin un lloc a la llista? Té por del ridícul?
Són especialistes en provocar baralles entre nacionalistes. El millor aliat d'Espanya a Mallorca és ERC.
Incoherències
Anònim, 26/10/2011 a les 19:11
+4
-2
A ses Illes Equo es posiciona en contra de la immersió lingüistica i de la normalització del català. PSM (que sí són mallorquinistes, no pas independentistes, incoherentment amb la seva tradició d'anys respecte el tema nacional, ha pactat una coalició amb l'estatal i espanyolista Equo). Però es un tema a banda, ja s'ho faran a Mallorca. El que trob incoherent de veres es que un partit independentista explicit doni l'esquena a una altra (ERC) demani l'abstenció i a ses Illes pacti amb federalistes. Jo penso que darrera hi ha la jugada de voler entrar a l'ALE, aui hi ha discrepancies amb ERC. ALtra cop els interessos partidistes (tant per part de SI com d'ERC) i al pais que el bombin.
ERC a Mallorca
Anònim, 26/10/2011 a les 19:13
+1
-2
presenta llista. Veurem el 20-N quants vots treuen. Igual al PV.
Asteu
Anònim, 26/10/2011 a les 19:14
+1
-2
Condanats par anar contra cataluña
Però si ERC també volia!
Anònim, 26/10/2011 a les 19:14
+10
-2
ERC va plantejar el mateix i ho van vetar des de l'aparell:

​itat/balears/esquerra-ofer​eix-un-acord-de-coalicio-s​ense-condicions-al-psm-per​-al-20-n.html




dBalears.cat :: Esquerra ofereix un acord de coalició 'sense condicions' al PSM per al 20-N
dbalears.cat

Independentistes
Tomeu, 26/10/2011 a les 19:26
+7
-3
És cert que el PSM no és un partit independentista, però sí que ho són la majoria dels seus militants.

És el partit que recull la major part del vot independentista. La presència d'ERC és molt marginal.
Paga la pena?
Anònim, 26/10/2011 a les 19:35
+3
-2
ERC al País Valencià va treure un 0,45% a les últimes autonòmiques, per sota d'España 2000, els Verds o Rosa Díez.
A les Illes va treure un 1,27% i va ser el partit 11è en vots.
Com ho veieu? Paga la pena trencar relacions amb els nacionalistes valencians i mallorquins per aquesta misèria.
de Palma
Llorenç Mas, 26/10/2011 a les 19:38
+4
-3
A Mallorca ERC ha tret un 1'7% i regidors a una tercera part dels Ajuntaments. A Eivissa sempre ha tengut més força que ENE (referent Eivissenc del PSM) El PSM-Iniciativa Verds-Entesa té un 6%.a Mallorca. El nacionalisme polític i cultural no és patrimoni del PSM. A més ha estat el PSM q ha optat per Equo i no ha acceptat les simples sigles d'Esquerra.

L'indepnedentisme proPaïsos Catalans es concentra a Esquerra i el PSM recull votants federalistes i nacionalistes de Mallorca. En els darrers temps es decanta pels primers.
de Palma
Llorenç Mas, 26/10/2011 a les 19:44
+2
-4
ERC és la cinquena força municipal a les Balears per davant IU i la Lliga regionalista amb 16 regidors i el PSM és la tercera amb uns 50. El PSM s'està decantant cap a ser un Iniciativa-Verds insular que demana més autogovern.
Mentides
Anònim, 26/10/2011 a les 19:46
+8
-4
Llorenç, no falsegis la realitat. Tu saps que aquests vots i aquests regidors no són d'ERC, que anava en coalició amb altres partits als municipis en què es presentà.

La idea que els independistes voten ERC fa riure! Això voldria dir que a Mallorca els independentistes són quatre rates mal comptades! Per sort això no és així. La majoria d'independentistes votam PSM.
Pobre país
Anònim, 26/10/2011 a les 19:54
+5
-6

Voldria que la militància sana d'ERC-Catalunya conegués de prop el personal que s'aixopluga a Mallorca sota les seves glorioses sigles. Els posaria els pèls de punta.

Tant de bo algun dia la direcció d'ERC s'adoni del disbarat que fa i del mal que ha causat amb l'obertura de les sucursals del País Valencià i Mallorca. En aquest últim cas, agreujat per les mans en qui les ha posades. Pobre país i pobres relacions entre els PPCC.
http://senseunitatnovoto.blogspot.com
Sense Unitat No Voto, 26/10/2011 a les 20:55
+9
-6
Aquests sectaris d'ERC recordeu que Junqueras i Bosch ja van intentar el pacte amb el PSM però va ser l'autèntic líder Joan Puigcercós qui va vetar un acord al qual SI ha estat capaç d'arribar. Se siente








la meva pregunta és
joanbo, 26/10/2011 a les 21:34
+10
-6
Si no volen votar ERC-SI-CatalunyaSí perquè no representen tot l'independentisme, perquè se'ls hauria de votar a ells a ses illes?
lamentable
Anònim, 26/10/2011 a les 23:58
+3
-6
Este es todo su horizonte político. Es decir que son dos, el de la moto y el del casco roto, y pretenden tener voz? Esto es un insulto a la democracia, si no se presentan, que callen. No se ganan ni el pan de cada día. Vergonzoso!
El nou autonomisme de SI
Anònim, 27/10/2011 a les 00:50
+7
-7
Aquests de solidaritat han passat de voler rebentar l'Estat Espanyol a donar suport a una coalició i a un programa que aposta per un estat plurinacional.





El nou autonomisme de SI
Anònim, 27/10/2011 a les 01:10
+7
-5
Aquests de solidaritat han passat de voler rebentar l'Estat Espanyol a donar suport a una coalició i a un programa que aposta per un estat plurinacional.





Mallorquí
Lluís S,, 27/10/2011 a les 03:40
+5
-2
SI dona suport a una coalició entre PSM i Equo que vol un Estat Federal. A més els d'Equo es decanten per la lliure elecció de llengua!!! Per Mallorca encara reim...

Jo votaré Esquerra perquè a Mallorca ha representat la coherència i l'independentisme. El PSM està rabiós perquè Esquerra els està agafant un espai que pensàven que era de la seva propietat
L'independentisme ha arrelat i condiciona l'espai polític.
contesta el que dubte, 27/10/2011 a les 04:10
+4
-3
-Esquerra te regidor en solitari a:
Manacor, segona ciutat de l'illa
Pollença
Bunyola (3)
Santanyí
Alaró
Banyalbufar
-Pactes on lidera la coalició:
Son Servera
-Pactes on té regidor sent el segon partit
Binissalem
Vilafranca de Bonany
Sant Josep
-Regidors dins llistes independents
Puigpunyent
-Independents que representen a Esquerra
Felanitx (3)

Els que volen fer creure que Esquerra és un fenòmen marginal. Ja no és així. De fet és més present proporcionalment a sobre el territori que les CUP al continent.


Fals
Anònim, 27/10/2011 a les 08:06
+4
-4
Aquestes dades són falses. Aquests regidors ni són tots d'ERC ni s'han presentat amb les sigles d'ERC.
La realitat: un escarransit 1% a Mallorca.
Què hi farà a les generals? Arribarà al 0,5%?
Votar ERC a Mallorca=Votar PP
Ca!
Anònim, 27/10/2011 a les 11:26
+2
-3
Mentre tinguem bona sobrassada mallorquina i formatge de Menorca, la resta me la bufa.
mallorquí
A Fals, 27/10/2011 a les 16:21
+4
-2
Fals ho ets tu. Qui vulgui ho pot mirar a la pàgina del MIR poble a poble. Esquerra està creixent des del municipalisme i la coherència ideològica.
Pacteu, pacteu
Anònim, 27/10/2011 a les 18:25
+3
-5
Molt bé. Pacteu, pacteu amb partits de les Illes quan heu estat incapaços de pactar al Principat, que és on hem de votar els independentistes.
Tot sigui per sortir cada dia amb una notícia més "friqui" als diaris digitals.
Correu, correu, aprofiteu el faristol del qual gaudiu amb els vots guanyats per en Joan Laporta. Us queden tres anys. El temps passa ràpid, i després... què?

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
A Catalunya cada any s'utilitzen 892 milions de tovalloletes | Adrià Costa
Guillem Genovès | 13 comentaris
01/01/1970
Les depuradores pateixen avaries per culpa de les tovalloletes llençades al vàter, que embussen les instal·lacions | Aigües de Barcelona impulsa una campanya per conscienciar d'aquest mal hàbit
Puigdemont, amb Junqueras i Turull, l'endemà de l'1-O. | Martí Albesa
01/01/1970
La proposta de nou punts programàtics compartits deixa de nou en suspens el desplegament de la República però manté aquest horitzó | Les dues candidatures pretenen centrar-se en el procés constituent per ampliar les adhesions socials a la independència i en sumar suports internacionals per forçar l'Estat a negociar
L'ABaC de Jordi Cruz aconsegueix la tercera estrella Michelin. | Guia Michelin
Sergi Ambudio
01/01/1970
Els restaurants barcelonins Dos Cielos i Disfrutar han obtingut el segon estel | Caelis, el Castell Peralada i Enigma han entrat per primera vegada a la prestigiosa llista d'establiments guardonats
Jordi Bes
01/01/1970
Ampli dispositiu policial aquest dimecres al matí per desallotjar el segon local ocupat de Gràcia
L'ICAB ha acollit avui un acte per la llibertat dels presos polítics. | @omnium
Pep Martí
01/01/1970
Òmnium i l'ANC omplen el Col·legi d'Advocats al crit de «llibertat presos polítics!»
Deixem rastre a totes les xarxes socials | Adrià Costa
Josep Lluís Micó
01/01/1970
«Umberto Eco va avisar de la invasió dels imbècils que es pensen que tenen el dret a opinar del que sigui sense mesura. Doncs bé, ja els tenim aquí»
La comissaria de la policia espanyola de la Línea | Google Maps/NacióDigital
Isaac Meler | 18 comentaris
01/01/1970
Un jove de Sabadell assegura que un agent de la Policia Nacional li va fer preguntes sobre la seva ideologia i li va impedir denunciar un robatori amb arma de foc
Agustí Alcoberro, Gemma Recoder i Linus Puchal, en la presentació del concert del 2 de desembre | ACN
Roger Tugas | 5 comentaris
01/01/1970
Els grups tocaran gratuïtament i els recursos nodriran la caixa de resistència, que ja ha pagat 3,05 milions en multes i fiances i encara té 1,5 milions més | Entre els músics del recital del 2 de desembre hi ha Gerard Quintana, Pemi Fortuny, Lluís Gavaldà, Els Catarres, Joan Rovira, Oques Grasses, La Sra Tomasa, Doctor Prats, Itaca Band, Judit Neddermann o Els Amics de les Arts