«Fem-ho»: Trias aspira a capitalitzar el canvi «en positiu» davant Colau

El lema, que es declina amb quatre opcions i remet al que va fer servir Salvador Illa en les eleccions catalanes del 2021, està pensat per projectar que Junts "sap com dur a terme" l'etapa que es pugui obrir si l'alcaldessa perd l'Ajuntament

Trias, en una imatge d'arxiu.
Trias, en una imatge d'arxiu. | Ricard Novella
10 de maig del 2023
Actualitzat a les 12:36h

La campanya de Xavier Trias orbitarà al voltant del lema "Fem-ho", una manera d'aspirar a capitalitzar el "canvi en positiu" contra l'alcaldessa Ada Colau. Jordi Martí, número tres de la candidatura i cap de l'estratègia del 28-M, ha assenyalat que la clau de les eleccions serà aconseguir arribar als 60% de ciutadans que aposten per un canvi a la ciutat. El lema remet al que va fer servir Salvador Illa, cap de files del PSC, en les últimes eleccions catalanes.

Martí ha indicat que la candidatura aspira a "liderar el canvi" amb algú que "no és un candidat normal", sinó que ja ha estat alcalde, que és "estimat" i que és "reconegut fins i tot pels seus adversaris". "L'objectiu de la campanya és fer possible el canvi que demanem, i que la ciutat també demana. No és un canvi difícil, no és un canvi impossible: sabem com dur-lo a terme", ha remarcat el número tres de la llista de Trias, que l'acompanya des de fa dues dècades. Tot i que hi hagi "motius de controvèrsia" i que existeixin "crítiques", la campanya "vol ser positiva" i "fugir de l'enfrontament", una dinàmica que ha atribuït a Colau i el seu equip. "La gent vol solucions, i també esperança de futur. Volem recuperar la il·lusió", ha destacat Martí.

Hi haurà quatre cartells amb la mateixa base per projectar el candidat, amb un lema que es va conjugant: "Fem-ho Junts", "Fem-ho per Barcelona", "Fem-ho per tothom" i "Fem-ho bé". "Trias només es dedica a la capital, sense que algú li digui què ha de fer, amb dedicació exclusiva", ha ressaltat el cap de campanya, que ha lamentat la "tutel·la" dels ministres socialistes a Jaume Collboni i també que Colau pugui tenir un futur a Madrid en cas que no repeteixi a l'alcaldia. Els elements de la campanya no inclouran "imatges lletges", tot i que segons Martí "existeixen" i "fan mal a l'ànima", perquè retraten la "manca d'autoestima".