1 de 10
Astronomia

Descobreixen una molècula essencial per a la vida en un asteroide del sistema solar

Les mostres de l'asteroide Ryugu contenen instruccions sobre com construir i operar organismes vius que obren la porta a formes de vida extraterrestres

Una imatge conceptual per al mostreig de materials a l'asteroide Ryugu que conté uracil i niacina per la nau espacial Hayabusa2 | NASA Goddard / JAXA / Dan Gallager
per Nació, Barcelona | 21 de març de 2023 a les 18:47 |
L'asteroide Ryugu, del sistema solar, conté uracil, part de l'ARN. Traduït: conté un dels fonaments de la vida, les instruccions sobre com construir i operar organismes vius. Les mostres portades a la Terra per la missió Hayabusa2 de l'agència espacial japonesa JAXA obren una altra porta a la possibilitat que es pugui desenvolupar vida extraterrestre i que, de fet, la vida provingui de l'espai.

També s'ha detectat àcid nicotínic, conegut com a vitamina B3 o niacina, que és un cofactor important per al metabolisme dels organismes vius, així com altres compostos orgànics nitrogenats. El descobriment realitzat per un equip internacional, dirigit pel professor associat Yasuhiro Oba a la Universitat de Hokkaido, i publicat a la revista Nature Communications se suma a l'evidència que els components bàsics importants per a la vida es creen a l'espai i podrien haver estat portats a la Terra per meteorits.


"Com que la nau espacial Hayabusa2 va recol·lectar dues mostres directament de l'asteroide Ryugu i les va entregar a la Terra en càpsules segellades, es pot descartar la contaminació", asseguren els impulsors de l'estudi. Així, és segur que els compostos detectats, semblants però no idèntics als descoberts prèviament en meteorits rics en carboni, provenen de l'espai.

L'equip planteja la hipòtesi que la diferència en les concentracions a les dues mostres, recol·lectades en diferents llocs de Ryugu, probablement es degui a l'exposició als entorns extrems de l'espai. També plentejen la hipòtesi que els compostos que contenen nitrogen es van formar, almenys en part, a partir de molècules més simples com l'amoníac, el formaldehid i el cianur d'hidrogen.


 

 

Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

 

Participació