Els
radars són claus per disminuir la
sinistralitat a les carreteres. Exerceixen com a reguladors de
velocitat que fan que els conductors no vagin per sobre del permès, i saben que tindran una
multa si no compleixen. Però feta la
llei, feta la
trampa: molts cotxes frenen just abans dels radars per evitar la
sanció, però acceleren i mantenen la velocitat que volen durant la resta del recorregut.
Per evitar-ho, la
Direcció General de Trànsit (DGT) ha ideat un mètode per enxampar i multar als possibles infractors. Són els coneguts com a
radars cascada i consisteixen en la combinació entre un radar
fix i un de
mòbil. Abans o després del fix, se situa un de mòbil i així es pot detectar quan el conductor frena o accelera i es pot registrar la velocitat real a la qual s'està conduint.
I si s'enxampa al conductor, pot arribar una multa. I és que reduir la velocitat enmig de la carretera sense que estigui justificat és una
infracció greu que està penalitzada amb 200 euros, tal com marca el
reglament de circulació. L'única excepció seria en cas de perill, però frenar bruscament abans d'un radar no és una situació de risc. Així doncs, pot caure una
doble multa: una per excés de velocitat i l'altra per una frenada injustificada.
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.
Fes-te'n subscriptor