El metro de Barcelona es renova: així són els nous vagons de dues línies

TMB preveu substituir gradualment els combois més antics fins a l'estiu de 2024 i acabar amb la presència d'amiant

Laia Bonet i Juli Fernández, al viatge inaugural del nou comboi d'Alstom de l'L3
Laia Bonet i Juli Fernández, al viatge inaugural del nou comboi d'Alstom de l'L3 | ACN / Miquel Vera
Nació
13 de març del 2023
Actualitzat a les 14:52h
El metro de Barcelona es renova i aquest dilluns s'ha presentat el primer dels cinquanta nous trens comprats per TMB i la Generalitat. Dels 50 nous combois, 26 seran per a la línia L3 i 24 per a l'L1. El trajecte inaugural ha començat a la parada de Trinitat Nova de L3 amb el conseller de Territori, JuliFernández, i la presidenta de TMB, Laia Bonet.

Els nou combois, fabricats per Alstom, s'aniran incorporant gradualment en un procés que acabarà a l'estiu de 2024 amb l'objectiu de substituir els combois més antics i acabar amb la presència d'amiant. Pel que fa a les millores, els nous vehicles incorporen novetats com pantalles a color amb la informació del trajecte i la línia, cadires més àmplies i millores en accessibilitat i videovigilància. "Són trens molt més sostenibles perquè són més lleugers i incorporen moltes millores en el sistema de filtratge d'aire", ha explicat Bonet.

Per la seva part, Fernández ha indicat que aquesta compra "històrica" s'ha pogut fer efectiva gràcies a la col·laboració entre diferents administracions. Els trens que s'incorporaran a l'L3 són els de la sèrie 7.000 d'Alstom, mentre que els de la sèrie 8.000 aniran a l'L1. Segons TMB, el 2023 estarien incorporats al servei el 50% dels trens adquirits.

Segons han indicat els responsables de la inversió en declaracions a la premsa, cada dues o tres setmanes s'aniran incorporant nous vehicles en un procés gradual. Tanmateix, el president d'Alstom, Leopoldo Maestu, ha reconegut un cert endarreriment en l'entrega dels vehicles per culpa de la situació de pandèmia que va produir-se poc després de l'adjudicació del contracte a l'octubre 2019.

"Tots sabem el que ha passat des d'octubre del 2019 fins avui, una pandèmia i problemes bastant severs amb totes les cadenes de subministrament i matèries primeres dels que encara no ens hem recuperat", ha afirmat. Des de la companyia afirmen que, tot i les dificultats viscudes els darrers temps, ja tenen més del 75% dels trens "pràcticament acabats". "Hi ha deu trens pràcticament a les últimes etapes de validació", ha afegit Maestu.

Arxivat a