1 de 10
música

Quina és la teva cançó preferida de Manel? 16 anys, en 10 lletres

El quartet català fa un parèntesi indefinit després d'una trajectòria plena d'èxits per explorar nous camins individuals; deixa temes icònics com "Benvolgut", "Al mar" o "Jo competeixo"

Els membres de Manel asseguts en quatre cadires d'estils diferents, fent referència a la portada del seu primer disc | ACN
per Irene Montagut, Barcelona | 13 de març de 2023 a les 11:22 |
Manel marxa. I la indústria musical catalana està de dol perquè perd, temporalment, un dels seus grups més emblemàtics. Després de 16 anys fent música, amb cinc discs i un EP a l'esquena i milers de reproduccions a les plataformes, el quartet preveu una aturada indefinida que, de fet, ja va començar el novembre passat, quan van posar fi a la gira de presentació del seu cinquè disc Per la bona gent

Des del 2008 i fins al 2021, el grup format per Guillem Gisbert, Roger Padilla, Martí Maymó i Arnau Vallvé va publicar fins a 63 cançons que han atrapat joves i no tan joves gràcies a l'estil tan característic de la formació. La seva particular barreja de pop i música folklòrica ha atrapat centenars de fans que han omplert sales arreu. Repassem la seva trajectòria amb deu temes icònics de la banda.

 

Al mar, el 2008


 

Ai, Dolors, el 2008


 

Criticarem les noves modes de pentinats, el 2011


 

Benvolgut, el 2011


 

Teresa Rampell, el 2013


 

Banda de rock, el 2013


 

Jo competeixo, el 2016


 

Boy band, el 2016


 

Canvi de paradigma, el 2019


 

L'amant malalta, el 2021


 

I, Aniversari, el bonus track intergeneracional

 

Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

 

Participació