Els fans del
manga, l’
anime i la
cultura asiàtica tindran una nova cita per marcar al calendari a Barcelona. Neix
BubblePop, un festival centrat en música asiàtica, que serà "un spin-off" del
Manga Barcelona. LeeHi, Rei Ami, Superorganism, Junny o Macross 82-99 són alguns artistes que actuaran en aquesta primera d’edició del festival.
La directora general de FICOMIC,
Meritxell Puig, ha descrit el nou certamen com el primer de música asiàtica d’Europa. La
Fira Montjuïc acollirà l’1 i 2 de juliol BubblePop, que tindrà la música com a protagonista, però també hi haurà espais més petits de manga i de
gastronomia asiàtica. “Hem vingut per quedar-nos i seguir creixent”, ha destacat Puig.
Puig ha remarcat que BubblePop serà el primer festival de música asiàtica, que neix d’una reclamació “imparable” del públic. "Volíem fer un projecte més pel públic del Manga Barcelona, que tant ens estima, i transportar-li una part del manga i complementar-lo" amb més propostes. Tot plegat, pretén homenatjar a la comunitat asiàtica i oferir aquesta proposta als seguidors de fenòmens com el
K-Pop o el
J-Pop.
Entre els noms del cartell destaca l'artista sud-coreana
LeeHi, amb més 500 milions de reproduccions a YouTube;
REI AMI, coneguda per hits urbans com
Freak,
DICTATOR o
Snowcone, visitarà per primera vegada Europa i actuarà el dissabte al costat de
Superorganism, la banda londinenca encapçalada per
Orono Noguchi responsable de temes com
Something for Your M.I.N.D. o
Everybody Wants to Be Famous’
Els organitzadors també han anunciat l’actuació dels artistes
JUNNY,
oceanfromtheblue, que presentarà el seu nou àlbum,
xooos, que farà el seu debut fora d'Àsia o Milena. Des del Japó, el rap electrònic de
DONGURIZU. La guinda del pastís la posaran els productors
Macross 82-99 i
Vantage, dos dels màxims exponents del future funk.
El cartell i la creació de
Bubbly, la mascota oficial del nou festival BubblePop, són obra de les artistes
Hanavbara, dues germanes nascudes a Barcelona especialitzades en il·lustració digital, que actualment viuen a
Corea. “Volíem transmetre la vibració del festival a través del cartell”, han destacat. La imatge intenta simular una pantalla de mòbil amb diversa informació que representa l’essència del certamen. Les entrades del festival es posaran a la venda a partir del dimecres 20 de març a un preu de 58 euros l'abonament de cap de setmana i 38 euros cada dia per separat.
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.
Fes-te'n subscriptor