El màxim responsable del Mobile elogia les superilles i pronostica que altres ciutats les copiaran

John Hoffman considera que la projecció de ciutat d'Ada Colau és "un model d'èxit", però demana impulsar altres models de transport per sustentar-lo

Hoffman, en imatge d'arxiu
Hoffman, en imatge d'arxiu | Adrià Costa
Nació
26 de febrer del 2023
Actualitzat el 30 de juny a la 13:24h
L'home al capdavant del Mobile World Congress (MWC) des de fa 17 anys, John Hoffman (arquitecte de professió), s'ha mostrat a favor d'una Barcelona amb menys cotxes i més verda. Segons ell, l'"experiment" de les superilles és "un model d'èxit" que el món mira i, en una entrevista amb Betevé, ha dit estar segur que altres ciutats "les copiaran". Per això, tot i que el conseller delegat de la GSMA -empresa organitzadora del Mobile- ha admès que la transició cap al model de Barcelona que projecta l'alcaldessa Ada Colau pot ser "una mica dur", ha assenyalat, implícitament, que valdrà la pena.

Hoffman, que ha reconegut que ha passejat "molt" pels carrers de la capital catalana per comprovar els canvis que viu, ha dit que li agrada que "l’asfalt dels carrers per als cotxes es retorni als veïns". Per a ell, "els carrers verds i els parcs són una oportunitat de mostrar una manera diferent de construir una ciutat, que funcioni diferent”. 

Alhora, però, ha demanat que la transformació de Barcelona s'acompanyi de l'impuls d'altres models de transport: "No pots treure vehicles sense augmentar el servei d’autobús, metro, vies de vianants…”. El màxim responsable del MCW també ha apuntat que la ciutat podria convertir-se en la capital tecnològica del sud d’Europa: “Tots els mecanismes ja són aquí, teniu el suport dels governs local i nacional i també de la ciutadania", ha sentenciat.







 
Arxivat a