Els episodis de
patinets elèctrics en flames s'han estès amb el seu ús. El novembre passat, dins un tren de Ferrocarrils, el qual va derivar en la
prohibició d'entrar patinets elèctrics al transport públic que s'aplica des de l'1 de febrer. Fa poques setmanes, un altre
en un pis de l'Hospitalet de Llobregat. Més tard, en una
perruqueria de Gavà. Si bé, no només es dona amb els patinets, també amb els
cotxes.
El fabricant més popular és
Tesla, d'
Elon Musk. Com tot el que envolta el magnat, els diversos incendis dels seus cotxes han aixecat polseguera en l'opinió pública i han donat ales als primers dubtes sobre la seva seguretat. No obstant això, els cotxes elèctrics són molt heterogenis i presenten particularitats que dificulten una generalització dels incidents que protagonitzen.
Les bateries que preocupen els bombers són les de
liti, altament inflamable i capaç de mantenir el foc durant hores, complicant la tasca d'extinció. A la ciutat estatunidenca de
Sacramento, el cos de bombers va haver de destinar tres camions per lluitar contra les flames durant una hora. Però no és el primer cas, ni l'últim.
En la majoria dels casos, els incendis són provocats per
curtcircuits elèctrics a les bateries. En alguns casos, pels quals encara no hi ha una explicació, es donen amb el cotxe apagat. Sí que se sap que els
gasos inflamables de la bateria juguen un paper destacat i, com es queden emmagatzemats a l'interior, permeten la combustió sense la necessitat d'oxigen.
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.
Fes-te'n subscriptor