12
de febrer
del
2023
Actualitzat
el
30
de juny
a la
13:25h
L'alcalde del Prat, Lluís Mijoler, dels comuns, ha donat per "completament descartat" el projecte d'ampliació de l'aeroport pel mar avançat aquest dissabte per La Vanguardia. En declaracions a El Suplement de Catalunya Ràdio, ha recordat que, l'any 2006, AENA ja el va rebutjar i ha titllat la proposta d'imaginària. "És una publicació pel 28 de desembre", el dia dels innocents. "No arribarà mai. És inviable", ha dit amb determinació.
Mijoler ha recordat que els "experts" que proposen fer una pista sobre el mar "obliden que al litoral hi ha una zona d'especial protecció per les aus marines". Segons el batlle del Prat, el tema s'ha revifat darrerament perquè hi ha "interès a polaritzar" el debat sobre l'aeroport. "Mentre parlem d'això, no parlem d'altres coses. És autènticament absurd", ha conclòs.
Govern i PSC han pactat en el marc de la negociació sobre els nous pressupostos constituir una comissió tècnica entre el govern català i espanyol per abordar el futur de l'aeroport. I l'executiu català ha subratllat que es complirà el pacte i s'estudiaran tècnicament totes les opcions. De fet, l'ampliació del Prat ha estat un dels esculls que ha allargat les negociacions dels comptes del 2023 i que ha generat tensions entre ERC i PSC, i també dins del govern de coalició ERC-Junts en el seu moment. Segons defensa la iniciativa privada, la construcció d'una nova pista sobre el mar evitaria l'impacte mediambiental sobre la zona més pròxima a l'aeroport, que ha estat un dels principals motius de la polèmica.
Mijoler ha recordat que els "experts" que proposen fer una pista sobre el mar "obliden que al litoral hi ha una zona d'especial protecció per les aus marines". Segons el batlle del Prat, el tema s'ha revifat darrerament perquè hi ha "interès a polaritzar" el debat sobre l'aeroport. "Mentre parlem d'això, no parlem d'altres coses. És autènticament absurd", ha conclòs.
La lletra petita del projecte
El projecte al qual ha fet referència és d'una consultora privada, que ha pensat construir una plataforma a una milla de la costa. Tindria 3.400 metres i costaria uns 2.100 milions d'euros. Fonts del Govern van explicar a l'ACN dissabte que s'han d'estudiar totes les propostes i que és positiu que hi hagi experts treballant en aquest tema. Així mateix, van recordar que a l'executiu li han arribat altres iniciatives per part de diversos agents econòmics. Això no vol dir, segons van indicar aquestes mateixes fonts, que el Govern o el president de la Generalitat, Pere Aragonès, hagin validat la proposta de la pista sobre el mar, sinó que la coneixen i agraeixen que es facin propostes.Govern i PSC han pactat en el marc de la negociació sobre els nous pressupostos constituir una comissió tècnica entre el govern català i espanyol per abordar el futur de l'aeroport. I l'executiu català ha subratllat que es complirà el pacte i s'estudiaran tècnicament totes les opcions. De fet, l'ampliació del Prat ha estat un dels esculls que ha allargat les negociacions dels comptes del 2023 i que ha generat tensions entre ERC i PSC, i també dins del govern de coalició ERC-Junts en el seu moment. Segons defensa la iniciativa privada, la construcció d'una nova pista sobre el mar evitaria l'impacte mediambiental sobre la zona més pròxima a l'aeroport, que ha estat un dels principals motius de la polèmica.