El Govern porta el 112 als joves: «Us empodera en cas d'emergència»

Els consellers Elena i Cambray reivindiquen el número d'atenció de la Generalitat: "Viure en comunitat serveix perquè, quan estem fotuts, ens ajudem"

Elena i Cambray, fent-se un selfie amb els participants en l'acte i els estudiants de l'institut Eugeni d'Ors de Badalona
Elena i Cambray, fent-se un selfie amb els participants en l'acte i els estudiants de l'institut Eugeni d'Ors de Badalona | Govern
10 de febrer del 2023
Actualitzat a les 19:58h
El Govern ha commemorat aquest divendres el Dia Europeu del 112 amb una taula rodona a l'Institut Eugeni d’Ors de Badalona, des d'on ha encetat una campanya per aproximar el telèfon d’emergències de la Generalitat a la joventut. L'acte, introduït per Patrícia Plaja, ha començat amb una taula rodona presentada per la mateixa portaveu de l’executiu i en què hi han intervingut Irene Fornós, directora del CAT112; Anna Chillida, directora general de l’Alumnat; i els influencersEdu Esteve, Farners Pei Hong i Joan Grivé.

Fornós ha destacat la jornada com una bona oportunitat per divulgar un número "màgic" i per poder arribar a tota la ciutadania mentre que Chillida ha volgut remarcar de la nova campanya que es presenta amb la intenció de "desinfantilitzar i empoderar" els més joves. A la sala, de fet, bona part del públic era d'estudiants de l'institut badaloní, situat al barri de Sant Roc. També hi eren el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, i el d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, que han estat els encarregats de cloure l’acte.

Entremig dels diferents vídeos que es reproduïen de la campanya per fer arribar el 112 a la ciutadania més jove, els influencers també han aportat les seves experiències amb el telèfon d’emergències de la Generalitat. El cantant Edu Esteve, per exemple, ha relatat una ocasió en què va necessitar una ambulància pel seu pare i gràcies a una trucada del 112 va arribar de manera immediata.

Per la seva banda, Grivé -"pare" de la campanya, segons Plaja- ha recordat que "no cal fer-se el power ranger" i que davant un situació d'emergència el més efectiu és trucar a aquest telèfon. Farners també ha introduït la "por" de no tenir clar si el que s'està vivint o veient és una emergència, però tal com li ha replicat Fornós, davant el dubte "sempre" s’ha de trucar. El 112 rep 9.500 trucades de mitjana al dia, el que equival a més de tres milions a l'any. Plaja ha tancat la xerrada apuntant, a tall de conclusió, que el "merder" ja no te l’estalvies, però el 112 farà que tot vagi "una mica millor".

Per cloure l'acte, Cambray ha reivindicat el 112 com un número que empodera qualsevol persona davant situacions d'emergència. "Volem que tots els joves del país coneguin el 112 i el facin servir amb responsabilitat", ha remarcat, a la vegada que ha apel·lat als estudiants presents a la sala a "no dubtar" i trucar en cas que es consideri necessari. Al seu torn, Elena també ha reiterat que el servei del 112 és "eficaç, útil i gratuït" i s'ha dirigit també als alumnes de l'institut badaloní: "Sou necessaris perquè estiguem al cas de les coses que passen i que puguem activar els serveis en cas d'emergència". "Viure en comunitat serveix perquè quan estem fotuts ens ajudem", ha conclòs.