No hi ha marxa enrere: Netflix revela com bloquejarà comptes per evitar compartir contrasenyes

La companyia tira endavant una mesura restrictiva que controlarà els dispositius a través de les IP: si un aparell no es connecta en 31 dies al Wi-Fi on està enllaçat el compte principal, es bloquejarà

Tot això pot suposar un èxode massiu de la plataforma
Tot això pot suposar un èxode massiu de la plataforma | Víctor Arias
01 de febrer del 2023
Actualitzat el 03 de febrer a les 15:56h
Actualització: Netflix va reaccionar l'endemà d'aquesta publicació assegurant que tot plegat havia estat "un error de comunicació". L'apartat en qüestió de la web oficial de la plataforma va esborrar una categoria concreta, però res descarta que la mesura tiri endavant en les pròximes setmanes. Llegiu aquí la reacció de la companyia.

Un tret al peu històric. Netflix ja ha revelat quin serà el seu pla per frenar la proliferació de comptes compartits i evitar que la gent es passi les contrasenyes per tenir, entre 2 o més persones, el mateix usuari de la plataforma. La multinacional ja va decidir que tallaria tot això d'arrel i, després de diverses proves, ja sap com iniciarà tot aquest pla per fer volar pels aires el sistema que ha arrelat més subscriptors en tot el planeta. Ara, però, no saben com frenar la caiguda. Haurien de mirar les reaccions dels continguts dels seus usuaris. En tot cas, el pla de Netflix és el següent: si no vius amb algú, si no es comparteix mateix espai físic (és a dir, Wi-Fi, és a dir, IP), no podràs compartir dispositius.

Tot semblava indicar que la proposta aniria pel pedregar després de la dimissió de Reed Hastings, un dels fundadors de Netflix i CEO de la companyia, però la pàgina web de la plataforma de Preguntes Freqüents ha estat actualitzada amb tota aquesta informació. Ha transcendit a les xarxes i els usuaris estan reaccionant de manera molt categòrica contra Netflix. Un fet que ja van notar fa unes setmanes (almenys a l'estat espanyol), quan van deixar de ser la plataforma més vista. És més, el 2022 van perdre centenars de milers d'usuaris pels canvis de preus, noves mesures restrictives i un contingut cada vegada més fast-food.

Netflix deixa molt clar que "les persones que no convisquin amb l'usuari hauran d'usar el seu propi compte”, assegurant que podrien bloquejar l'accés "en aquells dispositius que no formin part de la teva ubicació principal". És a dir: control d'IP a través de la connexió a internet que, majoritàriament, es fa a través de Wi-Fi.

Problemes i errors que sorgiran

Quins són els primers inconvenients? El primer de tot és que totes aquelles persones que comparteixen compte, la podran veure bloquejada. Una de les mesures que reclama Netflix és que, si en 31 dies no s'ha enregistrat amb el Wi-Fi del compte principal, aquell dispositiu quedarà bloquejat. Un problema, però, és si una mateixa persona ho fa servir al mòbil, a la tablet o a un altre ordinador que no és "el seu original" o "el de casa". 

Netflix assegura que posarà a disposició dels seus subscriptors "un codi d'una caducitat de 7 dies" per poder mirar-ho en altres dispositius, que siguin de la seva propietat, o que estiguin de viatge. Tot això pot suposar un èxode massiu de la plataforma i que, la intenció inicial de la companyia per ingressar més subscriptors i finançament, se'ls acabi girant en contra de manera contundent. És el que, de moment, sembla que passarà.