1 de 10
Barcelona: arquitectura

Les mítiques rajoles de la Rambla que perduraran tot i la reforma

Algunes rajoles ondulades es conservaran com a record i es repartiran entre els veïns i entitats

Les rajoles ondulades de la Rambla de Barcelona | Shutterstock
per Nació, Barcelona | 31 de gener de 2023 a les 16:48 |
Les obres de la nova Rambla es troben en la primera fase des que es van iniciar l'octubre de 2022. La reforma de la característica via de la ciutat de Barcelona persegueix l'objectiu d'apropar-se, de nou, als veïns i vianants. Hi haurà menys espai per als vehicles, amb només un carril de pujada i un de baixada, el paviment es transformarà -l'asfalt i les tradicionals rajoles amb ones col·locades als anys 70 desapareixen mentre combinacions de pedres naturals envairan el terra- i la vegetació guanyarà pes per fer de la Rambla un espai amable, verd, cultural i confortable.

Si bé, hi ha unes rajoles que romandran: les ondulades. Les clàssiques. La decisió de l'Ajuntament respon a la voluntat de mantenir un record del que va ser la Rambla. Si bé, no quedaran integrades en la nova via, sinó que seran repartides entre els veïns i les entitats de la zona. L'associació Amics de la Rambla s'ha ofert a canalitzar les peticions.



Un record que alguns preferirien que no ho hagués de ser, mentre que d'altres accepten com quelcom necessari. "Ha de ser un espai de trobada!". Aquest va ser el reclam de la tinenta d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, en el moment d'inaugurar les obres.


"Ja tocava", van afegir membres dels Amics de la Rambla. "No estem contents", avisava, però, Fermín Villar, president de l'entitat que promou la defensa dels interessos socials, comercials i culturals del passatge, no veu amb bons ulls la proposta de remodelació de la Rambla, tot i la intenció de fer-la més veïnal que té el consistori.

Altres notícies que et poden interessar





 

Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

 

Arxivat a:
Societat, Barcelona, Rambla
Participació