La catalana Glovo també retallarà la seva plantilla: 250 treballadors, al carrer

L'empresa liderada per Òscar Pierre prescindirà del 6,5% del personal, principalment de la capital catalana

L'aplicació de repartiment ràpid a domicili va néixer a Barcelona
L'aplicació de repartiment ràpid a domicili va néixer a Barcelona | Eduardo Parra/Europa Press
Nació
30 de gener del 2023
Actualitzat a les 16:38h
Les empreses tecnològiques catalanes també notaran l'onada d'acomiadaments del sector. La multinacional de repartiment ràpid a domicili Glovo, nascuda a Barcelona l'any 2015, ha informat aquest mateix dilluns que prescindirà de 250 treballadors i treballadores, segons ha pogut saber el diari Ara. En concret, amb aquesta xifra representa que acomiadarà un 6,5% de la seva plantilla. La majoria de les oficines centrals a la capital catalana, especialment aquelles persones que treballin en les àrees de contractació, suport empresarial i anàlisi de dades. Així, no es veuran afectats ni els repartidors ni els empleats "de primera línia".

El conseller delegat i cofundador de la companyia, Òscar Pierre, ha defensat en un comunicat que "l'ajust" de la plantilla ve motivat per una "nova realitat", marcada sobretot per la incertesa econòmica, que els obliga a mantenir un nivell baix de costos. Glovo té treballadors a 25 països d'arreu del món. Pierre també ha indicat que donarà més detalls dels acomiadaments en una reunió amb els i les professionals aquesta tarda. "Aquests no eren els nostres plans fa sis mesos i hem intentat evitar els acomiadaments costés el que costés", ha justificat.

L'empresa explica que des del 2015 ha crescut a doble o fins i tot triple dígit i assegura que això ha creat "ineficiències" en les seves operacions, que han intentat "corregir" durant el 2022. Ara bé, indica que a partir de l'octubre van constatar una "desacceleració", que els ha obligat a prendre la decisió de retallar la plantilla. "L'actual situació macroeconòmica, amb l'augment dels tipus d'interès i la inflació, redueix el poder adquisitiu dels consumidors i alguns opten per demanar menys sovint", apunta. "Aquesta decisió ens deixarà en un lloc millor", afegeix.

Arxivat a