20
de gener
del
2023
Actualitzat
a les
14:09h
El sector del taxi se suma al dels professors i als dels metges i també farà vaga aquest dimecres 25 de gener amb l'objectiu de "col·lapsar Barcelona". Aquesta primera aturada de quatre hores a la Gran Via serà la prèvia de la mobilització del 31 de gener i fins al 3 de febrer, en què els taxistes ja han advertit de "bloquejos" coincidint amb la fira ISE de l'audiovisual que se celebrarà a la Fira de Barcelona.
El portaveu d'Élite Taxi, Tito Álvarez, ha volgut deixar clar que aquest és "l'últim avís" perquè s'acabi amb el sistema de tarifes dinàmiques d'operadors com Free Now i la circulació de VTC que no compleixen els requisits del darrer decret llei. En aquest sentit, Álvarez s'ha mostrat indignat amb el Departament de Territori, amb qui diu que ha trencat negociacions, després que hagin sorgit 1.173 llicències VTC encara amb un any de vigència. D'aquestes, calcula que la meitat són de les VTC tradicionals.
D'una banda, els taxistes demanen canvis legals que collin més aplicacions com Free Now i limitin les possibilitats de fer un oligopoli. D'altra banda, reclamen que la Generalitat i la resta d'institucions sancionin les vulneracions del decret actual que regula les llicències d'empreses com Uber, Cabify i Bolt. Les peticions que fan els taxistes són tres. I si no es compleixen totes tres, prometen mantenir el conflicte de mobilitat. La primera, que hi hagi un canvi de normativa que especifiqui que aplicacions com Free Now -que serveixen per connectar usuaris amb taxistes i organitzar trajectes- siguin considerades "operadores de transport" i no companyies de la societat de la informació.
En segona instància, es demana que es limiti a un màxim del 15% del total de taxis adscrits a cada operador de transport -com Free Now, però també com Uber o Bolt, que inclouen taxis a la seva flota- per evitar "monopolis o oligopolis" que després utilitzin aquesta força per apujar preus o liberalitzar el sector. I, per últim, que els cossos de seguretat i l'administració sancionin tots els vehicles que actualment operin sense llicència, després que hagi entrat en vigor el darrer decret català del sector, que limita les autoritzacions.
El portaveu d'Élite Taxi, Tito Álvarez, ha volgut deixar clar que aquest és "l'últim avís" perquè s'acabi amb el sistema de tarifes dinàmiques d'operadors com Free Now i la circulació de VTC que no compleixen els requisits del darrer decret llei. En aquest sentit, Álvarez s'ha mostrat indignat amb el Departament de Territori, amb qui diu que ha trencat negociacions, després que hagin sorgit 1.173 llicències VTC encara amb un any de vigència. D'aquestes, calcula que la meitat són de les VTC tradicionals.
D'una banda, els taxistes demanen canvis legals que collin més aplicacions com Free Now i limitin les possibilitats de fer un oligopoli. D'altra banda, reclamen que la Generalitat i la resta d'institucions sancionin les vulneracions del decret actual que regula les llicències d'empreses com Uber, Cabify i Bolt. Les peticions que fan els taxistes són tres. I si no es compleixen totes tres, prometen mantenir el conflicte de mobilitat. La primera, que hi hagi un canvi de normativa que especifiqui que aplicacions com Free Now -que serveixen per connectar usuaris amb taxistes i organitzar trajectes- siguin considerades "operadores de transport" i no companyies de la societat de la informació.
En segona instància, es demana que es limiti a un màxim del 15% del total de taxis adscrits a cada operador de transport -com Free Now, però també com Uber o Bolt, que inclouen taxis a la seva flota- per evitar "monopolis o oligopolis" que després utilitzin aquesta força per apujar preus o liberalitzar el sector. I, per últim, que els cossos de seguretat i l'administració sancionin tots els vehicles que actualment operin sense llicència, després que hagi entrat en vigor el darrer decret català del sector, que limita les autoritzacions.