Els
treballadors no han d'entregar en paper la
baixa mèdica a l'empresa a partir d'aquest 1 d'abril, quan entra en vigor el reial decret publicat a principis d'any al
Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). La mesura s'aplica a tots els processos de baixa iniciats que no hagin superat un any de durada. Fins ara, els metges entregaven als treballadors una còpia en paper de les baixes i altes mèdiques, que l'empleat havia d'entregar.
La
norma relata que "el grau de desenvolupament actual dels
sistemes informàtics permet prescindir de l'entrega a la persona treballadora de la còpia en paper del
comunicat mèdic destinada a l'empresa". Així doncs, a partir d'ara l'administració transmet "directament" a l'empresa el comunicat mèdic.
L'objectiu del decret és que el sistema sigui més
eficaç i
eficient, alleugerint els
tràmits per gestió de baixes i evitant als treballadors les "obligacions burocràtiques que, precisament per estar en
incapacitat temporal, poden resultar feixugues". A partir d'ara, el metge entrega una còpia del comunicat de baixa, confirmació o alta al treballador i el servei públic de salut o la mútua envia les dades a l'
Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), qui al seu torn comunica a les empreses les dades.
El text admet que la irrupció de la
pandèmia ha "evidenciat les limitacions del referit esquema, provocant diferents
incidències i posant de manifest la necessitat de modificar els actuals modes de gestió de processos d'incapacitat temporal en els primers 365 dies de durada".
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.
Fes-te'n subscriptor
hola