1 de 10

El fòrum turístic d'Andorra debat el futur del turisme de muntanya

El Principat Andorrà es posiciona com a laboratori per investigar les noves estratègies internacionals del sector

El Congrés va aplegar un munt d'experts de diferents sectors | Josep Maria Montaner
per NacióDigital, 5 de març de 2016 a les 18:20 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 de març de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquesta passada setmana, del 2 al 4 de març, s’ha celebrat a Sant Julià de Lòria (Andorra) el Novè Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya. Un ampli ventall d’experts en diferents sectors han assistit a aquest esdeveniment per debatre sobre el turisme, la muntanya, la sostenibilitat ambiental, les noves tecnologies i l’organització de competicions esportives. Aquesta edició ha anat encarada sobretot a intentar buscar un sistema per descentralitzar l’oferta de les estacions de muntanya i poder fer-les competitives durant tot l’any. També s’ha parlat molt sobre com utilitzar les noves eines de màrqueting que es poden fer servir per donar a conèixer tot el ventall d’activitats que es poden realitzar a alta muntanya.
 

Durant la primera jornada del Congrés, el secretari general de l’Organització Mundial del Turisme (OMT), Taleb Rifai, va presentar els eixos sobre els quals es centrarien les ponències d’experts arribats d’arreu del món. També es va valorar molt positivament l’impacte de moltes innovacions que ja són una realitat a Andorra, ja que aquest país va aconseguir augmentar l’any passat un 13% els visitants que rep, una dada nou punts per sobre de la mitjana internacional. Això es deu, segons fonts de l’organització, a que ja fa 4 anys que el Principat duu a terme noves propostes en matèria de sostenibilitat o tecnologia, per exemple. Antoni Martí, cap de govern a Andorra, va remarcar que cal oferir qualitat a més de quantitat i que: “Com més creixement, més responsabilitat. Hem d’innovar constantment amb la implicació de la societat andorrana.”
 

Foto de família de les principals autoritats presents. Foto: Josep Maria Montaner

 

La conclusió principal que va emanar d’aquest congrés tant heterogeni va ser que s’ha de potenciar molt les aplicacions i plataformes per a dispositius mòbils, ja que està demostrat que al voltant del 70% de les consultes sobre viatges i rutes de muntanya es fan des d’aquests aparells. Així mateix, es van traçar dues línies d’actuació que podrien servir com a guia de com promocionar un territori en el camp del turisme de muntanya, ambdues centrades en l’ús d’esdeveniments esportius com a eina de promoció. La primera corrent és la que proposa buscar la creació d’una prova esportiva important per potenciar la zona; la segona, per la seva banda, s’encamina cap a una opció més econòmica i es basa en buscar una prova intermèdia o que estigui fora de temporada d’una competició i fer-la créixer. En general, també es va parlar de no apostar tant per grans infraestructures sinó per intentar millorar les ja existents en cada zona.


Sobre el comportament del turista d’aventura, es va concloure que aquest cada cop busca més experiències noves. Més enllà de la recerca d'adrenalina, estem parlant de dissenys d'experiències personalitzades; fer realitat els somnis del viatger", remarcava Chris Doyle, director executiu d’Adventure Travel TradeAssociation (ATTA). En el congrés es va apostar perquè les comunitats busquin la seva pròpia història, que resulti única per al viatger. Es va remarcar que cada vegada es busca més un benestar holístic, una manera més sibarita de trobar un estil de vida saludable. Aquest camp també es va presentar com una opció de futur.
 

El Congrés va concluir amb força conclusions i fulls de ruta a seguir. Foto: Josep Maria Montaner



 

 

Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

 

També hauries de llegir
Fa 2770 setmanes

Manifestació contra el cementiri nuclear a Móra d'Ebre

Participació