Fira d'abril, tradició catalana

| 27/04/2011 a les 23:59h
Arxivat a: L'article del dia
Aquesta notícia es va publicar originalment el 27/04/2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Fino i faralaes a banda, la Fira d'Abril és un escàndol en la més genuïna tradició catalana. Des de totes les institucions i des de tots els partits (amb la meritòria excepció de Jordi Portabella) s'ha permès que un senyor concret, Francisco Garcia Prieto, acumulés tota mena de privilegis i subvencions, fins convertir aquest esdeveniment d'estètica regional en un cortijo d'explotació particular.

Garcia Prieto presideix la FECAC -entitat organitzadora de la Fira- des de fa més de vint anys i al llarg d'aquest temps no s'ha estalviat tota mena de xantatges a les institucions catalanes, que sempre han respost bitlletera en mà. En l'edició de 1998 fins i tot es va permetre el luxe de prohibir l'entrada al conseller de Cultura (aleshores Joan Maria Pujals), tot i que l'esdeveniment es feia -com sempre- en terrenys municipals. Aquell mateix any va proclamar, públicament, que pensava recollir un milió de firmes contra la llei de política lingüística que acabava de ser aprovada pel Parlament de Catalunya.

Però passen els anys i no hi ha res a fer. Tancaran quiròfans i Garcia Prieto seguirà cobrant... Pura tradició.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

covardia
Anònim, 28/04/2011 a les 00:52
+47
-2
Un exemple més de la covardia dels nostres polítics.
Tradició
Serenor, 28/04/2011 a les 02:15
+17
-3
Una tradició que durará exactament el mateix temps que durin les ganes d'aquest senyor per fer-la.
d'acord
Anònim, 28/04/2011 a les 08:15
+19
-2
sotres, sr. Cot, avui estic al 100% d'acord amb vostè.
PSC.PSOE LADRONES ESPAÑOLES, OLÉ!!!
Anònim, 28/04/2011 a les 09:20
+24
-3
El PSC-ESPAÑA es la FERIA DELS ANDALUSOS residents a Catalunya; el que cal fer, es ajudar-los a que tornin a la seva afrincana Andalusia; sin son espanyols, cap a España, la suya, que es mort de gana, i els catalans a pagar.els-hi el domund particular; Montilla, robar en nom d'Espanya es catalanisme o pura delinquencia espanyola? IL.LEGALITZACIO DEL PSC-PSOE-LADRONES-ESPAÑOLES
Demolició
Anònim, 28/04/2011 a les 09:28
+25
-2
I amés la merda aquesta s'estén a la xarnegada de lleida. També ens han plantificat una Feria de Abril. Aquesta és la gran aportació xarnega a la cultura catalana. Les cases regiona (andalusa, aragonesa, extremenya, gallega... mai no han participat en la cultura d'aquest país. En 40 anys han estat incapaços, tot i les multiples subvencions, de fer un curset de català.I el Ros els dóna totes les facilitats i cobertura.
ES UN ATRACAMENT AL'ERARI PUBLIC PER A USOS CASTELLANS I ANDALUSOS. ES VERGONYOS.
EL SENY CATALA S'HA D'IMPOSAR. RETALL ABSOLUT DE SUBVENCIONS A CASTELLA, 28/04/2011 a les 09:37
+26
-3
LA FIRA D'ABRIL HA DE DEMANAR SUBVENCIO A LA COMUNITAT D'ANDALUSIA PERQUE NO ES LA CULTURA PROPIA D'AQUI. SEGURAMENT LI DONARAN LA SUBVENCIO PERO DES DE BARCELONA NO ES POT PERMETRE AIXO PERQUE SINO, ELS EQUATORIANS, ELS SENEGALESOS, ELS MARROQUINS, ELS IRLANDESOS, ELS CLOWNS, ETCC. TOTHOM DEMANARA UNA SUBVEMNCIO AL GOVERN CATALA PER FINANÇAR, CONSERVAR I AMPLIAR LA SEVA CULTURA PROPIA EN UN PAIS FORANI. ES INVIABLE I GENERA GREUGES COMPARATIUS AMB ALTRES CULTURES TAMBÉ INSTALADES AQUI PERO QUE NO SON LA PROPIA. DEMANO QUE ELS ARGENTINS DEMANIN SUBVENCIONS PER POTENCIAR LA SEVA CULTURA AQUI I DE PAS GASTAR-SE ELS DINERS EN LA POLITICA LINGUISTICA ARGENTINA A LES ESCOLES.

A VEURE, SENYORS, LA CULTURA PORPIA DE CATALUNYA ES EN CATALA I LES COSTUMS CATALANES JA ESTAN PROU DEGRADADES PER ANAR REGALANT DINERS A CULTURES QUE S'HO PODEN PAGAR PERFECTAMENT DES DE MADRID. SI VOLEN FER FESTETES QUE SE LES PAGUIN PRIVADAMENT COM FAN MOLTS. NI UN EURO MES PERQUE LLAVORS ENGEGAREM UN MILIO DE FIRMES CONTRA LA FIRA D'ABRIL I SE'LS ACABARA LA BICOCA TANT SI VOLEN COM SI NO. MENTRESTANT AL GOVERN QUE PERTOQUI, FACIN EL FAVOR DE RETALLAR EL 100 % DE LES APORTACIONS PUBLIQUES A AQUESTA MENA DE CELEBRACIONS QUE NO SON TRADICIONS CATALANES NI EN CATALA SINO MES AVIAT ANDALUSES I CASTELLANES QUE NO FORMEN PART DE LA CULTURA CATALANA SINO CASTELLANA. ESTEM FINANÇANT UNA ALTRA CULTURA DESDE CATALUNYA I AIXO ES VERGONYOS. JA PROU DEFICIT TENIM QUE ANEM REGALANT RECURSOS PER ENGRANDIR LA CULTURA CASTELLANA. AIXO S'HA D'ACABAR DE SOCARREL. !!!!
FERIA D'ABRIL PRIVADA I SENSE CAP SUBVENCIO
LA COLONITZACIO ANDALUSA, 28/04/2011 a les 09:47
+26
-3
LA COLONITZACIO ESPANYOLA PENETRA PER AQUESTA VIA. S'HA DE TALLAR, JO NO VULL SUBVENCIONS PER A UNA CULTURA QUE EXPOLIA I COLONITZA LA NOSTRA. ES UN ERROR SOCIAL MOLT I MOLT GRAN. LA CULTURA CATALANA ESTA EN DEFICIT SOCIAL ESCANDALOS I NO FEM MES QUE FINANÇAR.LA I REGALAR RECURSOS QUAN ESTA LA CAIXA BUIDA. ES INTOLERABLE. NO VOLEM PARTICIPAR EN LA FERIA DE ABRIL NI EN CATALA NI EN CASTELLÀ. NO ÉS LA NOSTRA CULTURA I NO ESTEM A ANDALUSIA. QUI PRETENGUI EL CONTRARI VOL DILUIR CATALUNYA EN ANDALUSIA I AIXO NO ES ANDALUSIA, NI CASTELLA. A VEURE QUE FEM PERO HEM DE SER CONTUNDENTS. TOTS ELS QUE CANTEN, BALLEN I S'EXPRESSEN EN CULTURES CASTELLANES NO FAN MES QUE EXPANDIR EL CASTELLA A CASA NOSTRA EN UN ESFORÇ PER MENYSTENIR I DILUIR EL CATALA PERQUE NO ELS ÉS NECESSARI. LA FERIA D'ABRIL VA EN CONTRA DELS VALORS I CULTURA CATALANES O VA AFAVOR DE LA CULTURA INVASORA QUE FA OMBRA AL CATALA. NO TE CAP LOGICA SOCIAL NI DE CULTURA PROPIA. QUE ES PAGUIN LES FIRES ELLS MATEIXOS SENSE SUBVENCIONS I QUE COBRIN ENTRADA I PUNT. NI UN EURO DE FORMA
"TAJANTE".
Catalanocentrisme, si us plau.
Pirineus, 28/04/2011 a les 10:51
+12
-0
Senyor Cot, dispenseu, dieu "aquest esdeveniment d'estètica regional" us heu deixat l'adjectiu espanyola, que és allò que ho aclareix, perquè la regionalitat sinó l'adjectiveu dóna per entès que és catalana.

Exemple: el govern ha dit... (vol dir el govern català), sinó cal dir el govern espanyol, el govern lituà,...).

L'hispanocentrisme és anticatalà de fons i de forma i reforça l'espanyolitat i l'espanyolisme inclús quan s'escriu en català que encara és pitjor.
-
Anònim, 28/04/2011 a les 11:19
+4
-19
Els nacionalistes-separatistes queixant-se de subvencions... quanta hipocresia... Precisament és a Catalunya on la cultura i la política lingüística està interviguda amb mà de ferro amb un pressupost MULTIMILIONARI. No teniu vergonya, per una fireta de caire lúdic i festiu i dient aquestes bajanades... amargats !!!
eso eso ninguna subvencion
Anònim, 28/04/2011 a les 11:22
+4
-19
eso eso ninguna subvencion ni a los cunsulteros patrioteros independentistas ni a omnium ni a plataforma per la llengua ni sobirania i progres nniiiiiiiiiiiiii tanto pesebrista radicalnacionalista
Parlem?
Anònim, 28/04/2011 a les 11:32
+4
-17
Es muy didáctico (y aterrador a su vez) leer al sr. Cot y a los comentaristas de esta web, da bastante grima pensar que puedan existir gente tan enajenada mentalmente.

Por otro lado, ya que usted hace demagogia con quirófanos y tal, siguiendo su modus operandi le diría que si quieren ahorrar de verdad cerraran el grifo a las "embajadas de colegueo" que tienen diseminadas por el mundo, o que le cierren el grifo a la plataforma matona, política y no-cultural de "omnium cultural" o, en definitiva, los miles de millones que se gastan erroneamente para tratar de sacar a flote en las grandes ciudades de Cataluña la ruralizada y administrada lengua catalana.
FUMANT?
atlasac, 28/04/2011 a les 11:54
+9
-1
Aquests mal.....POLITICS s´omplen la boca contra els fumadors quan tenim TIRANS INVASORS i BOTIFLERS que fan usar un arma LETAL contra els catalans que és el castellà, però com també ens tenen com el que som ESCLAUS i els nostres? MENTIDA d´ells!! POLITICS els fan el joc, i com també és una ARMA LETAL la propaganda van fabrican fabrican BOTIFLERS i no els multareu amb una bona MULTA con es mereixen? el dia 22 tant els TIRANS INVASORS com els BOTIFLERS els donaran el VOT per a que continue l´ESCLAVITUT. JO VOTARE INDEPENDENCIA
Gigantesca Cultura Andaluza
Persona Non Grata, 28/04/2011 a les 11:59
+3
-21
Los energúmenos de turno parecen recrearse hoy en lo que consideran mezquinamente una cultura inferior. Ignoran estos cretinos que Andalucia fue y es cuna de ilustres prohombres de las letras, las artes y el pensamiento. Góngora, Machado, Juan Ramón Jimenez, Lorca, Falla y un larguisimo eccétera componen la nómina de las privilegadas testas a las que ellos no osarán ni relamer las suelas de sus zapatos. Analfabetos funcionales, vierten su bilis pueblerina jactándose de su grosería y falta de entendimiento. Ignoran que aquí en Cataluña tambien hay chorizos como Millet o el caso Palau. En el oasis catalán tambien hay podredumbre hermanos
Cultura?? A Catalunya, la catalana.
Jesús (Xess), 28/04/2011 a les 12:10
+16
-1
La gegantina cultura que se la quedin a casa seva, que a Catalunya tenim la nostra.
I a qui no li agrdadi, ja tenim AVE!!
És una fira colonial
Anònim, 28/04/2011 a les 12:14
+12
-1
Aquivalent a les que podien fer els colons francesos a Algèria.
Rta. a Jesus
Persona Non Grata, 28/04/2011 a les 12:33
+2
-18
Jesus, así que al AVE. Es Ud. un pelín fascista. ¿Pretende Ud. una "asimilación" via AVE, con un Hitler a la catalana, de aqui?, ¿una versión pueblerina de tio ensangrentado? ¿No se da Ud. cuenta de que lo que está diciendo es un simple rebuzno elaborado por una mente enferma ?
Portabella tambe ha donat suport a la Feria
josep antoni, 28/04/2011 a les 13:05
+8
-3
Es que tenim poca memoria i meins en temps d\\\\\\\\\\\\\\\'eleccions, el sr Portabella ha format part durant els darrers anys del tripartit municipal i ha colaborat amb els sociates a fer creixer el fenomen anticatala de la Feria.
killus
Anònim, 28/04/2011 a les 13:41
+8
-1
osti quants xarnis fent comentaris aquí...per cert ningu nega la \\\"gigantesca cultura andaluza\\\" però dels que ens van venir aquí, de cultos no mucho nen....
No estoy de acuerdo con esta hoja parroquial anticristiana
Anònim, 28/04/2011 a les 13:48
+5
-14
Decir que la feria de abril es ''anticatalana'' es una de las muchas mentiras y barbaridades que se dicen en este nazi panfleto xenófobo, racista, absurdo y torpe. Lo que no es catalán no tiene por qué ser anticatalán más que en las mentes enfermas de los frikis que devoran esta mierda de hoja parroquial montserratina y arzobispal provinciana.
Barcelonins, recordeu aquest engany
quan aneu a votar, 28/04/2011 a les 14:02
+12
-2
Els quillos, els palmoteos, els ganivets, les borratxeres, les vomitades, els olors de refregits amb olis dolents, l'elevat índex d'analfabetisme concentrat en pocs metres quadrats, i l'enriquiment il·lícit de quatre inadaptats socials que actuen com auntèntics capos mafiosos, a costa de l'erari públic. D'això enlloc del món se n'hi diu cultura.
Rta. a Killus
Persona Non Grata, 28/04/2011 a les 14:04
+4
-10
Aqui tambien hay una excelente cosecha de garrulos. Y no sólo me refiero a los territorios limítrofes de Lérida o Tarragona, con una densidad nada despreciable, sino también a muchos otros localizables en zonas respetables de Barcelona, con un vagaje cultural próximo al encefalograma plano. Ud. mismo posiblemente se encuentre en un cultivo análogo, habida cuenta de la pobreza argumental de su lastimoso comentario
ESPAÑA, PSC-PSOE i el COÑO-ARRIBA EPAÑA I EL ZAPATERO DEMENCIAL
Anònim, 28/04/2011 a les 14:21
+10
-3
Parlar en sudamericà es propi de tercermundistes mentals i economics; per que votar al PSC es propi de tercermundistes espanyols? per que la Feria del Quinqui es una fira per a gent d'una altra rama etnologica? per que el PSC-ESPAÑA-COÑO es un partit d'espanyols residents a Catalunya, altrament dit, emigrants amb molta gana i poc cervell?
NO ALIMENTEU EQUIVOCS, SI US PLAU
TRADICIO CASTELLANA, EN TERRES CATALANES, 28/04/2011 a les 14:30
+9
-2
UNA TRADICIO CASTELLANA EN TERRES CATALANES, NO ENS ENGANYI SR.COT.... DE FET LA FERIA D'ABRIL ES TRADICIO COM ELS MICOS CANTADORS D'UGANDA QUE ARA SON PATRIMONI INTERCULTURAL PERO NO CATALÀ.
Andalusia terra de borratxos del psoe-per!
Anònim, 28/04/2011 a les 14:37
+10
-10
La cultura andalusa es anar tot el dia borratxo com un corbatxo i no fotre brot com un montilla español!! amb gent com aquesta es normal que Catalunya ja quasi sigui miserable com l'Andalusia dels beguts, dels ganduls, i del Guerra ladron devuelve el paston!!! Bandidos andalusos, i la Generalitat pagant la festa; Mas, cada dia, mes espanyol!!!!
¿Por qué odiais tanto?
Anònim, 28/04/2011 a les 14:40
+5
-16
Tiene mucha razón Punset, Cataluña se está cerrando, encerrando aprovincianándose y menguando por obra y gracia de sus fuerzas independentistas, que, por lo que aquí se lee, están formadas por gentes de muy bajo nivel 8salvando muy pocas y honrosísimas excepciones). Escriben un catalán malísimo, lleno de errores ortográficos y gramaticales, no tienen más que cuatro ideas contadas que repiten hasta la saciedad, no aportan nunca nada original ni personal (lo cual prueba su indigencia mental, cultural y política) y derrochan odio sin sentido contra todo lo que no es catalán. ¿Como van a poder amar rectamente lo suyo si son incapaces de tener sentimientos que no sean de odio acerca de todo lo demás?
Genocidi cultural
Jordi Valls Capdevila, 28/04/2011 a les 14:47
+7
-2
El Genocidi cultural és un tipus de extermini que consisteix a l'eliminació, subtitució o inutilització de la cultura d'un grup humà sense necessitat d'eliminar físicament a les persones que practiquen aquesta cultura. Aquest és un procés d'agressió en el qual s'imposa una nova cultura aliena (la dels agents agressors) en anar eliminant, substituint o inutilitzant els lligams socials que permetien les manifestacions culturals que el grup tenia inicialment, de forma tal que la llengua originària, l'art, les tradicions musicals, la literatura oral o escrita, les conviccions religioses, les conviccions morals, les institucions polítiques tradicionals, etc. són extingides o absorvides dins de la nova cultura aliena. Aquest procés duu implementat la substitució d'una identitat cultural per una altra, però el fet que en la majoria dels casos no comporti una agressió física, fa que, sovint, no siga percebut com a tal pels membres de la cultura agredida

RECTIFICA SI TE QUEDA ALGÚN REDUCTO DE HONRADEZ INTELECTUAL
LEXUS, 28/04/2011 a les 14:56
+8
-7
Lo que dice el Anónimo ese de las 14'37 me avergüenza como catalán. No creí que en mi tierra hubiera gente tan demente, ignorante o malnacida. No se puede hablar de un pueblo entero en esos términos. Deberías rectificar, pedir perdon a los andaluces y decir a los catalanes que te has equivocado juzgando.
Tu actitud racista y facha es inaceptable en una sociedad que pretende caminar hacia el progreso.
Sólo un retrógrado sumamente palurdo puede hablar en los términos en que tú te has pronunciado.
cidadANO
Anònim, 28/04/2011 a les 15:01
+14
-0
Andalusia és molt mes que aquesta pleyade de vividors amb camisa oberta i pudor d'aixella, i la cultura andalusa té molt mes valor per que pugui ser constrenyida en una carpa del PSOE-c on la practica totalitat de la gent cobra de l'erari public. NO A LA FERIA DE ABRIL!
catalans
Anònim, 28/04/2011 a les 15:04
+4
-9
lo bueno es cuando gana el barca romper toda la rambla y canaletas con la samarreta del barca y es collonut
TU TEORÍA HACE AGUA....
LEXUS, 28/04/2011 a les 15:37
+6
-9
Según tú, Jordi Valls, genocidio fue lo que hicieron los carolingios al ocupar Cataluña (Nordeste de Hispania)es decir con la llegada de las fuerzas de Carlomagno a Cataluña a partir del año 800. Cataluña no estaba despoblado, no. Había allí catalanes hispanos que tenían su cultura y su lengua. Es de suponer que, si los carolingios ocupantes no cometieron genocidio, se limitaran a convivir con los que ya estaban allí, que eran catalanes hispanos (y catalanes hispanos serán los descendientes de aquellos que aún queden).
Si seguimos con tu planteamiento, podríamos citar multitud de ejemplos de \\\"genocidio\\\" que no están registrados como tales en los anales de la historia. Nos meteríamos en un berenjenal del que no sabriamos salir y necesitariamos modificar tu teoría para poder comprender la historia sus simbiosis, sus síntesis demográficas, lingüísticas y culturales.
En suma, lo que tú planteas requiere una revisión profunda, salvo que lo que interese sea traicionar la rectitud del pensamiento para fomentar odios que favorezcan ciertas posiciones políticas.
Si es así, que quede muy claro.
Democràcia
Nabo nensis, 28/04/2011 a les 16:11
+7
-4
Apreciat LEXUS, t'equivoques amb la teva tesi sobre els carolingis i la seva entrada a "Gotholunia" (Talunia, segons els àrabs), i la teva assossiació a Hispania i no a la "Narbonensis", continues errant en la principal.

La Democràcia.

Els descendents de Carlemany preferíen les armes, als vots... I que jo sàpiga (potser la meva ignorància m'encega)
Catalunya va aprovar democraticament un Estatut on queda molt clar. Jo, no hi veig "la feria de Abril" enlloc.
Podries indicar-me a on, sisplau?
Colaboracionismo Catalán
Persona Non Grata, 28/04/2011 a les 17:00
+7
-9
En la hipótesis nada plausible de que Catalunya estuviese siendo colonizada por agentes culturales externos, a modo de un genocidio silencioso y no por ello menos criminal, cabría mencionar de forma destacada el colaboracionismo índigena, libre y voluntario en todo caso. Según una reciente encuesta posiblemente silenciada por este medio, tan sólo el 27 por cien de los catalanoparlantes se decanta por la lectura en su propia lengua, ocupando el castellano o español el 73 por cien restantes.
Victimas y verdugos
Anònim, 28/04/2011 a les 17:01
+6
-13
Nos preguntáis porque odiamos tanto, y digo yo: ¿cómo no va a odiar la victima al verdugo?
Lleváis machacandónos desde hace siglos y nunca jamás habéis pagado por vusetros crìmenes, imperio español. Aun esperas que aceptemos con una sonrisa vuestros crímenes.
Visca Catalunya.
Rta. Victimas y Verdugos
Persona Non Grata, 28/04/2011 a les 17:33
+7
-16
Así que tenemos que pagar por nuestros crímenes. Que os estamos machacando desde hace siglos. Que por eso nos odiais. Está claro que tu caso es el típico de un ser enfermo y con escasa o nula formación intelectual. Un ser despreciable, enfermizo, analfabeto. Y es justamente ese perfil de Gran Cabrón el que va abriendose paso en la secta de los nacionalistas . Unos miserables en sentido estricto.
QUIEN DUDE QUE BUSQUE DATOS
LEXUS, 28/04/2011 a les 18:51
+4
-8
La Narbonense siempre fue gálica, no hispánica. La zona a la que nos referimos es la parte nodeste de la Península Ibérica, parte de la Hispania Citerior que, tras romanos, musulmanes, godos y pueblos autóctonos ibéricos fue ocupada por fuerzas de Carlomagno y recibió el nombre de Marca Hispánica. Ahí fue cuando la ocuparon los antecesores de quienes ahora consideran algunos que son los auténticos catalanes, muy en contra de lo que las ciencias históricas indican y tras la correspondiente manipulación de datos y conceptos.
Ei, lexus!
Aniol, 28/04/2011 a les 19:54
+5
-5
Ei, noi, perquè fent veure que saps història dius mentides?
Vinga, prova el què dius. A quin document de l'època Carolíngia surt el terme "marca hispànica"?
Això és un invent dels ej-panyols per fer veure que ej-panya ja existia gairebé abans que Adam i Eva.
Com sou de tramposos!!!!!
Aviat us tocarà pagar tot el mal que heu fet, i us deixarà arruinats pels segles dels segles, bergants!!!
I els millets?
un, 28/04/2011 a les 20:01
+5
-8
Si, el problema d'aquest senyor, el Garcia Prieto, es no dir-se Millet, Fèlix Millet, concretament. Però, ja se sap, per al sr. Cot, nomès existeixen els Curros Jimenez, i no els Serrallongues. I si aquests existeixen, són amics del poble, i poc menys q uns herois. Com a la sèrie aquella de fantasia, que li van fer per la tele 3. Sempre la mateixa cançoneta, ja cansa una mica, i tot.
QUE BALLIN EL QUE VOLGUIN PERO QUE VOTIN INDEPENDENCIA
cesc fadas, 28/04/2011 a les 21:17
+2
-2
QUE LA GENT FACI LA SEVA, SENSE FER-NE UN GRA MASSA, ES CLAR, SENSE BUIDAR LES ARQUES PÚBLIQUES. PERO QUE VOTIN INDEPENDÈNCIA I ES DEIXIN DE CONYES I BALLARUGUES.
EL FUTUR DELS ORIGINARIS DE L ANDALUSIA, ÉS A CATALUNYA I HAN DE PENSAR EN EL MILLOR PER ALS SEUS FILLS I DEIXAR-SE D E PUNYETES: EL QUE CONVÉ ALS SEUS FILLS I A LA SEVA JUBILACIÓ ÉS EL FUTUR ECONOMIC DE CATALUNYA, ES A DIR, QUE CAL, ARA MÉS QUE MAI, L INDEPENDÉNCIA DE CATALUNYA!!!!
mai
Anònim, 28/04/2011 a les 22:02
+3
-2
Cot , una vegada més estás equivocadíssim; sense els que se senten espanyols no aconseguireu mai res, si continues desprestigiant-los, mau us faran cas.
entre 0 i 1
Anònim, 28/04/2011 a les 22:06
+6
-2
ayyyy, catalanets, com es nota que cada dia que passa sou menys, d'aqui poc els moros ja us superaran, després els sudacas, i ja per rematar i esclavitzar-vos, los xinesos. Es lógic, tenen molta més canalla que vosaltres. Vosaltres us moveu entre 0 i 1 per family, molt poca cosa.

Que no estimeu el vostre pais?????
DESEARÍA DIALOGAR SENSATAMENTE
LEXUS, 28/04/2011 a les 22:20
+7
-3
Aniol, creí que estaba dialogando con alguien serio, pero el tono de tu respuesta me hace pensar que no y, si es así, me negaré a seguir.
Primero:Yo puedo cometer errores y tener ideas equivocadas. Por supuesto. Pero no digo mentiras, digo lo que pienso y siento, intentando razonar y no faltar al respeto, aunque hay veces que se oyen cosas que dan ganas de responder de mala manera.
Segundo: lo de Marca Hispánica no lo he dicho con intención ninguna más que la de dar una referencia de conocimiento general para precisar de qué territorio estoy hablando. No obstante, en consideración a tí, buscaré citas y, tanto si laS encuentro como si no, te lo diré porque me parece lo honrado.
Tercero: no me gustan los términos ej-pañol y ej-paña porque parece que tienen connotaciones de falta de seriedad y respeto. Yo soy español, tengo derecho a serlo, jamás he hecho daño a nadie (y menos a Cataluña) y no me gusta que se frivolice sobre cosas que para mí son importantes. Tengo sentido del humor, mucho, y addmito bromas, pero tienen que venir a cuento y estar a tono.
Cuarto: Contra lo que parece más frecuente en este diario, yo me he propuesto hablar con seriedad, mostrar mis ideas e intentar entender las de los demás. Tengo hijos y nietos catalanes y me importa mucho lo que ocurra en Cataluña. No me gustaría que por una ventolera mal entendida Cataluña cayera en un mal camino y quiero contribuir a la sensatez y el entendimiento desde mi postura, que no es inamovible, pero sí bastante razonada y, consecuentemente firme.
Creo honradamente que veo cosas que otros no ven (y al contrario) y me gustaría que el debate y el diálogo fueran fructíferos y nos acercaran en lugar de distanciarnos, porque estamos obligados a convivir.
ME IMPORTA MUCHO CATALUÑA Y TENGO MIEDO A QUE LA PRECIPITACIÓN, LA IMPACIENCIA Y ALGUNOS GRAVES ERRORES DE PLANTEAMIENTO QUE VEO LA ECHEN A PERDER AUN QUERIENDO SALVARLA.
Hay que tener mucho cuidado con los caudillos y redentores, porque primero dan y luego miran a ver cómo y donde han dado.
Estamos en tiempos de exaltación y es más necesaria que nunca la moderación y el seny.
Andalucía
Anònim, 28/04/2011 a les 23:01
+6
-2