1 de 10
comunicació

Multa a Parlem de gairebé mig milió d'euros per incomplir obligacions

La teleoperadora catalana diu que va presentar al·legacions que la CNMC no ha tingut en compte i anuncia un recurs als jutjats

Una usuària de telefonia consultant el web de Parlem | Albert Alemany
per Nació, Barcelona, Catalunya | 5 de desembre de 2022 a les 18:57 |
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha sancionat amb 490.000 euros l'operadora de telefonia catalana Parlem Telecom per incompliment de les obligacions de subministrament d'informació. En un comunicat emès aquest dilluns, l'organisme estatal ha assegurat que la companyia no va aportar les dades requerides per a l'elaboració l'informe sectorial del 2020 i els tres primers butlletins estadístics trimestrals del 2021.

Competència recorda que per fer el seguiment de l'evolució dels sectors que supervisa, "es requereix informació als operadors que explotin xarxes o prestin serveis". Per aquest motiu, les infraccions es consideren com a greus. Les sancions corresponents al 2020 són de 130.000 i les de l'any següent, de 120.000 euros.


Tenint en compte que la resolució posa fi a la via administrativa, la teleoperadora catalana ha anunciat que presentarà un recurs contenciós administratiu davant l'Audiència Nacional per revocar la penalització.  El termini per a fer-ho és de dos mesos a partir de l'endemà de la notificació.

En un comunicat, el Grup Parlem ha assegurat que la CNMC no ha tingut en compte cap de les al·legacions que, en temps i forma, va presentar davant l’organisme competent. "Davant de la divergència de criteris, els serveis jurídics de Parlem ja treballen per pujar aquesta sanció a instàncies superiors", asseguren.


Altres notícies que et poden interessar




 

Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

 

Participació