1 de 10
Nou Nació

Nació reforça l'àrea de producte per sumar nous públics

En el marc del seu rellançament, el diari aposta pels nous formats i públics, per alinear continguts amb tecnologia, disseny i màrqueting, i reforça les àrees de Barcelona i societat

Albert Salord, Núria Garrido, Laura Sánchez i Joaquin Soneira. | Adrià Costa Rifà
per Nació, Barcelona | 1 de gener de 2023 a les 20:30 |

Nació ha renovat la seva imatge. I ha afegit nous continguts a la seva oferta editorial. Des de 2014, és el més llegit en català i el lideratge se sosté en l'equilibri entre continguts massius i l'especialització i amb una línia editorial compromesa amb els denominadors comuns de la societat catalana. En temps de fake news, de canvis en el consum i en els models de negoci, Nació cuida i amplia els continguts amb la creació d'una àrea d'estratègia digital dirigida per Albert Salord i reforçant la redacció. 

L'objectiu és obrir-se a nous públics i, a través de nous formats, captar registrats i fer créixer les actuals comunitats temàtiques i locals així com les estructures periodístiques i corporatives del diari. L'àrea d'estratègia digital té la missió que la feina de la redacció s'alineïn amb les àrees de tecnologia, disseny i màrqueting i també amb la resta del Grup d'Edicions de Premsa Local (GEPL) que té Marc Basté com a editor i del que també formen part Diari de Sabadell i Diari de Terrassa.

Albert Salord (Barcelona, 1982) és el nou director d'estratègia digital de Nació i de GEPL, una posició per desenvolupar productes digitals basats en continguts. Apassionat de la tecnologia i la seva intersecció amb la comunicació i la societat, és també professor associat d'Economia de la Comunicació a la UAB, llicenciat en dret i periodisme per la Universitat Pompeu Fabra i màster en Polítiques de Desenvolupament per la Universitat de Londres. La seva trajectòria ha estat lligada als mitjans des del 2006, quan va començar a treballar per a l'Agència EFE, inicialment a les delegacions de Barcelona i Bogotà i després com a editor multimèdia per a l'Amèrica Central des de la seu de Ciutat de Panamà.

Ha participat com a consultor en la transformació digital i el llançament de nous productes per a una trentena de mitjans de comunicació nacionals i internacionals, a països com Regne Unit, Itàlia, França, Mèxic, Brasil, Espanya, Honduras o Perú.  
 

Nous formats i xarxes

De Salord en depèn l'àrea de xarxes, que treballa en coordinació amb la redacció i que en els darrers mesos ha sumat a Laura Sánchez i Joaquin Soneira en la creació de nous formats i narratives tant a Instagram com a Tiktok. També s'ha apostat pel disseny digital amb Núria Garrido, clau en el suport als responsables del nou disseny i en la millora de la presentació dels continguts. El diari també ha reforçat l'àrea de SEO amb Enric Cos al capdavant.

Laura Sánchez (Barcelona, 2000) és graduada en periodisme, especialitzada en ciberperiodisme i noves plataformes de comunicació, per la UAB. Anteriorment, ha treballat a l'informatiu de Televisió Sabadell-Vallès com a periodista ENG i com a reportera pel programa Sense Emissions. Ha col·laborat al RealPolitik de Ràdio 4 (RTVE), i en el programa d'Esports Migdia de Catalunya Ràdio. Té un pòdcast de crítica cultural anomenat "Ja és hora".

Núria Garrido (Sant Cugat del Vallès, 1997) és graduada en disseny audiovisual al centre universitari BAU. Va treballar a l'estudi de disseny Vasava, on es va formar, i va tenir les primeres experiències laborals a Adauge.

Joaquin Soneira (Montevideo, Uruguai, 1999) és periodista per la UAB amb Mínor en Filosofia. Co-fundador del projecte esportiu multiplataforma Hilando el cuero des del 2020. Va ser locutor i tècnic a Gran Via Ràdio, a més de director de l’informatiu cultural de la ràdio. Va formar part de l'equip de xarxes a La Vanguardia i de Tribuna Marca de Ràdio Marca. A més ha fet de narrador de partits de la Unió Esportiva Sant Andreu i redactor de futbol internacional a Sexto Anillo i Vavel. És titulat per Radiofònics al Curs Integral de televisió generalista, ràdio esportiva i marca personal. Analista de futbol titulat per l'AFECFA.
 

Enric Cos, responsable de SEO. Foto: Adrià Costa


Enric Cos (Lleida, 1977) és el nou responsable de l'àrea de SEO. És enginyer tècnic en informàtica, amb llarga experiència en l'àmbit de la programació i actualment especialitzat en l'anàlisi de dades, CRO i SEO. Ha tingut experiències laborals en grans corporacions, consultores i agències gestionant i dirigint projectes tant nacionals com internacionals de diferents verticals. 


Reforç de la redacció

La redacció del diari, que des de 2016 comanden Ferran Casas i Joan Serra Carné, també s'ha reforçat en els darrers mesos per oferir més continguts de Barcelona i temes socials amb la incorporació de David Cobo. Hi ha hagut també incorporacions a l'àrea de política, que coordina Oriol March, amb l'arribada de Carme Rocamora, i canvis al capdavant de la taula d'edició, que dirigirà Irene Montagut.
 

Carme Rocamora, Irene Montagut i David Cobo. Foto: Adrià Costa


Irene Montagut (Pinell de Brai, 1998) té cinc anys d'experiència en la comunicació corporativa i fa dos anys que treballa a Nació, on ha fet feina al departament d'edició i a l'àrea de societat. Graduada en periodisme i comunicació corporativa per la Universitat Ramon Llull. Ha escrit a la revista cultural Solstici i a la local del seu poble, Fatumer. Havia treballat al departament de comunicació d'un grup vinculat al sector gastronòmic de les Terres de l'Ebre.

Carme Rocamora (Maó, 1996) és redactora de política i està centrada en el seguiment de l’activitat parlamentària i del PSC, ERC, i els comuns. Ha treballat a Europa Press i a El Nacional cobrint l’àmbit municipal i la política. Graduada en Periodisme per la UAB, es va iniciar en el sector de la premsa escrita amb la fundació del diari cooperatiu El Jardí de Sant Gervasi i Sarrià. 

David Cobo (Rubí, 1994) està especialitzat en la informació sobre habitatge i moviments socials. A Nació segueix l'actualitat de Barcelona. És graduat en periodisme per la UAB i ha treballat a l'Ara, al Planta Baixa de TV3, a l'ACN, la cadena SER Catalunya i al Tot Barcelona. Col·labora al Bàsics de betevé. 
 

 

Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

 

Participació