1 de 10
mitjans de comunicació

Català, joves i plataformes: el pla de la CCMA per «arribar a tothom»

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals defineix les línies per abordar els seus reptes de futur

El logo de TV3 als estudis de Sant Joan Despí | Europa Press
per Nació, Barcelona | 2 de desembre de 2022 a les 15:09 |
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha presentat públicament aquest divendres el seu nou Pla Estratègic, que ha de definir els objectius i els reptes de futur que l'ens té per endavant. 40 anys després de la creació dels mitjans púbics, la CCMA enceta un procés de transformació que inclou set àmbits d'actuació i estableix unes noves bases de treball per als propers anys.

Concretament, aposta per la difusió de la cultura catalana i l'accés a continguts en català; la informació, l'entreteniment, la cultura i l'educació; l'ampliació de públics; la transformació digital o els objectius de lideratge i de consolidació com a motor de la indústria audiovisual catalana.


La CCMA busca així adaptar-se als nous hàbits de la ciutadania i del nou ecosistema audiovisual. El Pla Estratègic defineix el camí per fer aquesta evolució, un projecte que ha nascut dins de la Corporació i que incorpora aportacions del col·lectiu professional i dels principals agents audiovisuals.

En declaracions a l'ACN prèvies a la presentació, la presidenta de la CCMA, Rosa Romà, ha assegurat que el procés de refundació ha de "continuar per ser encara més importants per a la vida de les persones que miren i escolten els mitjans públics". "I rellevants també per aquells que encara no ho fan", ha afegit.


En aquest sentit, defensa que cal que els mitjans de la CCMA evolucionin per adaptar-se "millor" als nous hàbits i interessos amb l'objectiu per enfortir la llengua, la cultura i la cohesió de la societat catalana "en tota la seva diversitat", amb un servei públic audiovisual "de qualitat, en català i digitals".
 

Pla Estratègic CCMA by naciodigital on Scribd

 

Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

Participació