Quan es pagarà definitivament per ser a Twitter? I pel verificat? Aquest és el pla d'Elon Musk

El magnat i propietari de la xarxa social ajorna una de les seves mesures estrella en mig de fortes polèmiques al voltant de la seva gestió empresarial

El magnat ajorna una de les seves mesures estrella
El magnat ajorna una de les seves mesures estrella | Europa Press
Victor Rodrigo
16 de novembre del 2022
Actualitzat a les 10:46h
Elon Musk provoca més problemes que solucions a Twitter des que va comprar la xarxa social a finals d'octubre. El magnat sud-africà, molt actiu al seu compte oficial, ha deixat clar aquest dimarts a la nit que ajornen la verificació de pagament a la plataforma, el famós Twitter Blue, fins al 29 de novembre. Com a mínim. "Posposem el llançament per assegurar-nos que sigui sòlid com una roca", ha escrit en un missatge a Twitter. Aquesta decisió arriba després d'una implementació molt primerenca de la quota mensual de 7,99 dòlars per a aconseguir la verificació (el tick blau) que va provocar una onada de trols, fake news, descontrol i caos a tots els nivells de l'empresa com mai havia ocorregut.

Musk, qui es va dedicar a seguir esbombant qüestions internes, idees o fins i tot l'acomiadament públic d'un treballador, havia proposat un model de pagament per intentar resoldre els problemes financers de Twitter que, segons ell, es va trobar en arribar a la multinacional. En els pocs dies de vida que va mantenir Twitter Blue, molts usuaris van poder "gaudir" dels avantatges de ser nou subscriptor de la xarxa social.

En un principi, aquestes són els privilegis que permetia Twitter amb la seva subscripció: personalitzar la icona de la mateixa app i el tema del seu compte, activar el Mode Lectura o crear carpetes d'elements guardats des del perfil, així com accedir de forma anticipada a funcions en prova, com l'edició dels tuits. La subscripció també oferia una quantitat menor d'anuncis, un tema que preocupa (i molt) Musk perquè considera que el model de publicitat "era insostenible".

Els canvis de Musk
No ho ha amagat mai. Elon Musk vol "revolucionar" Twitter. El multimilionari considera que la xarxa social és una espècie d'àgora pública d'Internet, la més important de fet, i que "s'ha de modificar per complet". Una situació en la qual segueix treballant. La primera mesura que vol implementar és la subscripció de pagament per a persones que vulguin gaudir de certs avantatges, com per exemple, la verificació. Mai cap altra aplicació d'aquestes característiques o una xarxa social occidental havia implementat un sistema de pagament.

Una de les idees més difoses per Musk a les seves piulades és aquesta mesura de pagar per la verificació. A més, el propietari de Twitter ja parla del seu pla de subscripció que es dirà "Blue" (per ara) i variarà entre els 5, 8 o 20 dòlars, segons les informacions contradictòries que ha anat facilitant. Musk, amb un to burlesc i fent servir bromes, mems i altres declaracions iròniques, deixa molt clara la seva posició. Especialment contra els detractors.
  Ha deixat molt clar que vol que "el producte deixi de ser l'usuari i passi a ser-ho el mateix Twitter". Una mesura que no està rebent un gran suport de la comunitat i encara menys de personalitats públiques amb el verificat. Un d'ells va ser l'escriptor Stephen King, que va etzibar una forta crítica a Musk.
  Algoritmes i caràcters
Quants caràcters ha de tenir un tuit? 140? L'augment dels 280? Un terme mig? És una discussió que s'arrossega des de fa una dècada a la xarxa social. Musk també es posiciona de manera clara en aquest sentit: augmentar els 280 caràcters actuals i, fins i tot, eliminar la restricció "per a poder expressar de manera lliure les opinions de la gent". Aquesta mesura trencadora desfaria, en part, la singularitat de Twitter a l'hora de resumir conceptes (i, per això, crear fils a la plataforma).

I en qüestió d'augments, el magnat sud-africà també vol permetre que a les piulades es puguin penjar vídeos de més de 2 minuts i 20 segons. Això provocaria una espècie de youtubització a Twitter en el sector audiovisual. És cert que la xarxa social té molt marcats els límits actuals dels vídeos que es poden incrustar, però la decisió de Musk pot alterar pràcticament tots aquests paràmetres.

Musk també té idees molt clares amb l'algoritme, que considera que ha de ser completament obert perquè la gent augmenti la confiança en la plataforma. Ell mateix va decidir "buscar" que en pensava la gent a través d'una enquesta a Twitter i va sortir de manera clara que estaven a favor dels algoritmes oberts.