Expedient sancionador a
Burger King per no incloure el català en un local a
Barcelona. Un client va denunciar que la llengua catalana no apareixia com a opció a la pantalla per fer les comandes en un establiment a la
ronda Sant Pau de la capital catalana i més de dos anys després l'
Agència Catalana de Consum estudia com penalitzar la multinacional del menjar ràpid.
Els fets es remunten l'octubre de 2020, tal com ha explicat el mateix usuari que ha fet la queixa,
Xavier Dengra, i ara la
Generalitat estudia en què deriva aquest expedient sancionador, que podria ser una infracció lleu de la llei del codi de consum amb una
multa que podria arribar fins als 10.000 euros.
L'expedient parla d'una "presumpta vulneració dels
drets lingüístics de les persones consumidores o
incompliment de les obligacions en matèria lingüística que estableix la normativa". "Només fem camí si lluitem pels nostres drets lingüístics arreu i amb totes les eines", ha explicat la persona denunciant del cas.
Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.
Fes-te'n subscriptor