educació

El Govern aprova el nou currículum d'educació primària i ESO

Es podrà aplicar en tres anys i se centra en l'enfocament competencial i la preparació dels alumnes per la seva formació posterior

Primer dia de curs a l'Escola Quatre Vents de Manlleu | Adrià Costa
per Irene Montagut, Barcelona, Catalunya | 27 de setembre de 2022 a les 13:24 |
El Govern ha aprovat aquest dimarts el decret d'ordenació de l'ensenyament de l'educació bàsica, que inclou la primària i la secundària (ESO) i els cicles formatius de grau mitjà. El Departament d'Educació ja va entregar l'esborrany definitiu d'aquest currículum als centres educatius abans de l'inici del curs i, segons assenyala l'executiu, el text no ha variat "més enllà de reorganitzacions en alguns articles" i també s'han incorporat aclariments normatius. 

Els centres educatius tindran tres anys per aplicar progressivament els canvis del nou currículum, termini que ja va anunciar Educació el març passat. El decret defineix l'estructura d'aquest nou currículum, que incorpora com a novetat les competències clau i el perfil competencial de sortida, que concreten les finalitats educatives de les diferents etapes.


També s'incorporen nous elements curriculars per al desplegament de les àrees i matèries: competències específiques, criteris d'avaluació, coneixements i situacions. En aquest sentit, el nou currículum aprofundeix en l'"enfocament de competències per aconseguir un aprenentatge amb sentit i profund". 

Com a novetats destacables, cal tenir en compte que només s'ha elaborat un únic decret per a tota l'educació bàsica, incloent-hi les dues etapes educatives que la constitueixen. A més, el document inclou sis aspectes que es volen impulsar al sistema educatiu: aprenentatge competencial, perspectiva de gènere, universalitat del currículum, qualitat de l'educació lingüística, benestar emocional i consciència global i ciutadania democràtica. 


Es preveu també l'enfocament competencial, que combina continguts de les matèries amb "capacitats personals per resoldre situacions problemàtiques" i la possibilitat d'establir àmbits per impartir de forma integrada diferents àrees i matèries. A més, el nou currículum també contempla la capacitat dels centres per gestionar de forma autònoma una fracció de l'horari escolar i treballar a partir de projectes globalitzadors, la preparació dels alumnes per al seu itinerari formatiu posterior i acompanyar-los en el seu desenvolupament personal i social. 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació