Mobilitat

Així t'afectaran les obres de la Rambla de Barcelona

La primera fase de les remodelacions començarà el 3 d'octubre i durarà divuit mesos

Recreació de com quedarà la Rambla a l'alçada de la Boqueria i el Liceu. | Ajuntament de Barcelona
per NacióDigital, Barcelona, Catalunya | 19 de setembre de 2022 a les 14:31 |
El dilluns 3 d'octubre s'iniciarà la transformació de la Rambla de Barcelona a partir del tram Colom-Santa Madrona per tal de convertir-la en un passeig amb més espai pel vianant, tal com ha anunciat l'alcaldessa Ada Colau en la conversa Fora de plató a RTVE aquest dilluns. Les obres, que compten amb un pressupost de 10 milions d'euros, es faran per fases, i segons s'ha comunicat, no s'ocuparà simultàniament els dos costats de la Rambla per facilitar la circulació.

En la primera fase dels treballs està previst modificar el traçat de l'avinguda Drassanes per allargar la Rambla i renovar la trobada entre el passeig, les Drassanes i Colom. S'ha estimat que la durada de les obres sigui de 18 mesos, és a dir, acabaran a principis de 2024. En total, s'actuarà sobre 23.000 metres quadrats.


Com serà la mobilitat durant les obres?


Encara que no s'ocuparan els dos costats de la Rambla, hi ha dubtes sobre com afectarà el trànsit dels vehicles i dels vianants. El que s'ha explicat és que quan s'actuï en els vials de pujada i baixada es farà per meitats, així que es podrà circular sense problemes. També s'ha garantit l'accés a guals i aparcaments i s'ha garantit que no hi haurà cap afectació al transport públic. Mentre durin les reformes de la primera fase, el Districte de Ciutat Vella ha acordat que la desena d'estàtues humanes que desenvolupen la seva activitat en aquest espai se situïn en el tram superior. Així mateix, es ressituarà temporalment en el mateix espai el quiosc que queda afectat per l'obra.


Les novetats que lluirà la Rambla en la primera fase


Una de les transformacions principals en aquest tram serà la substitució de l'asfalt per paviment, que estarà fet amb peces de diferents formats de pedra natural -en concret, granit i pòrfir- i cobrirà tot l'espai de l'eix. Aquest material farà d'element unificador de façana a façana. A més a més, hi haurà prop d'un centenar d'arbres i de bancs, els escocells seran més amples, s'unificarà l'enllumenat i s'incorporaran pilones de seguretat.


Pel que fa a la circulació, hi haurà un sol carril per banda que admetrà bicicletes, autobusos, la distribució urbana de mercaderies i els vehicles de serveis. No obstant això, estaran restringits al trànsit veïnal.

Pròximes actuacions al passeig


El de Colom-Santa Madrona serà el primer dels cinc àmbits previstos en la transformació de la Rambla. Els altres, que s'executaran més endavant, són: Santa Madrona-Arc del Teatre, Arc del Teatre-Liceu, Liceu-Portaferrissa i Portaferrissa-Canaletes. El pressupost total del projecte és de 44,56 milions d'euros.

La singularitat de la nova Rambla es manifestarà en tres localitzacions: l'Espai Moja-Betlem, el Pla de la Boqueria i el Pla del Teatre. La intenció és configurar-los amb una plataforma única per adaptar-se millor a l'articulació de la zona. 

Segons ha apuntat el consistori, la nova ordenació millorarà l'accessibilitat i la connectivitat entre els barris del Raval i el Gòtic i la "transversalitat de l'eix cívic". Sumada aquesta remodelació a altres actuacions, com la reforma de la Via Laietana, s'actualitzaran els carrers de la capital catalana, quelcom que s'espera que contribueixi a la reactivació del comerç local i del centre de la ciutat.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació