1 de 10
Ciència

Investigadors troben aigua en altres planetes i avancen en la cerca de vida a l'univers

Un estudi amb participació estatal analitza 43 petits planetes extrasolars amb aigua a les roques o sota la superfície

Els científics han capturat tres galàxies espirals. | Europa Press
per NacióDigital, Barcelona | 18 de setembre de 2022 a les 10:37 |
L'aigua és un element clau en la supervivència de l'espècie. Per això, la seva presència en qualsevol objecte astronòmic encén les alertes de la comunitat científica. Ara, una investigació de la Universitat de Chicago i l'Institut d'Astrofísica de Canàries (IAC) ha trobat aigua abundant en molts petits planetes extrasolars. A diferència de la Terra, no flueix pels rius i oceans; està incrustada en les roques o sota la superfície.

Per l'estudi, que s'ha publicat a la revista Science, s'han analitzat 43 exoplanetes petits coneguts amb el nom d'estrelles nanes M, que representen el 80% dels objectes de la Via Làctia i que tenen desenes de planetes orbitant al seu voltant. El fet que siguin estrelles fa que siguin més brillants que la resta d'objectes astrofísics i per això és difícil fer-se una idea real de la seva superfície. A més a més, els científics també tenen moltes preguntes sobre la seva composició.

Per resoldre algunes de les incògnites, els investigadors van mesurar l'atracció gravitacional que un planeta exerceix sobre una estrella per fer-se una idea general de la composició dels exoplanetes. A través d'aquest mètode, van determinar que els planetes eren meitat aigua, meitat roca.

L'investigador de l'IAC, Enric Pallé, ha afegit que, malgrat que les quantitats d'aigua són "ingents", les xifres assenyalen que aquesta es troba sota la capa superficial de roca i fins al nucli.  L'investigador que ha liderat la cerca, Rafael Luque, explica que la troballa té "grans conseqüències en la cerca de planetes habitables".

Altres notícies que et poden interessar

Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor