L'Estat estudia fer un túnel sota la Diagonal per a una futura línia de Rodalies

El possible traçat forma part del pla de connexió entre Castelldefels i Barcelona i es duria a terme la pròxima dècada

Pere Macias, coordinador del Pla de Rodalies a Catalunya
Pere Macias, coordinador del Pla de Rodalies a Catalunya | Pau Ollé
NacióDigital
08 de setembre del 2022
Actualitzat a les 19:52h
L'Estat estudia que la nova línia de Rodalies que es vol tirar endavant per connectar Castelldefels i Barcelona incorpori un túnel que travessi la Diagonal per sota. Ho ha explicat el coordinador del Pla de Rodalies, Pere Macias, a betevé, on ha concretat que aquest via subterrània és perfectament possible pel que fa a la logística i que tindria sentit connectar dues parts de la ciutat sense estacions de la xarxa de Renfe, com són Zona Universitària, a la part alta de Barcelona, i el 22@, al districte de Sant Martí.

Aquesta possibilitat s'encarregaran de valorar-la les dues empreses que han guanyat la licitació del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per a l'estudi d'alternatives per la construcció de la nova línia. Així, les companyies Prointec i Intecsa Inarda, amb un contracte atorgat d'1,35 milions d'euros, ara disposen de dos anys i mig per redactar un projecte que analitzi la possibilitat de projectar un túnel per sota de la Diagonal.

L'obra s'ha de valorar els pròxims anys perquè la previsió és tirar endavant la nova línia la pròxima dècada. Connextaria Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat i Barcelona. Sobre el recorregut, Macias ha remarcat a les xarxes que aquests municipis del Baix Llobregat representen "un gruix de població" que "convé" que tinguin un servei de tren com el que es planteja. I específicament, ha afegit que cal portar aquesta població cap a la Zona Universitària de Barcelona. La proposta anunciada per Macias ha portat el portaveu del grup municipal de Junts per Catalunya a Barcelona, Jordi Martí, a criticar la validesa d'una de les últimes grans infraestructures de mobilitat en construcció a la ciutat. "Aquesta notícia confirma que la connexió del tramvia per la Diagonal haurà estat inútil", ha expressat a Twitter.
  En el mateix sentit, ha assegurat que la tirada endavant de la unió del tramvia per la Diagonal, que connectarà les mateixes zones que l'hipotètic pla de Rodalies, suposaria "un malbaratament de recursos públics sense cap justificació". 
Arxivat a