1 de 10
televisió

TV3 presenta la temporada de l'entreteniment

El director de la cadena pública, Sígfrid Gras, assegura que el canal s'enfronta a una "nova etapa" en la que "la política ha quedat en un segon pla a Catalunya"

Totes les cares de la nova temporada de TV3 | A.V.
per Albert Vilanova, Barcelona, Catalunya | 1 de setembre de 2022 a les 12:17 |
Totes les peces a punt per a la nova temporada de TV3. La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha presentat aquest dijous el nou curs, que arrencarà el proper dilluns. Entre les principals novetats hi ha els moviments en la graella de dia, la recuperació d'un late night show diari i el nou espai dels dissabtes a la nit, en una clara aposta per l'entreteniment.

La presidenta de la CCMA, Rosa Romà, ha reivindicat "els millors resultats dels últims anys" en la presentació de la nova temporada televisiva i ha celebrat sumar "noves cares" en un "procés de transformació". Segons Romà, les xifres avalen que la Corporació està "avançant pel camí adequat en els reptes del futur".


Sígfrid Gras, director de TV3, ha volgut parlar de "la televisió del futur" i la "nova etapa" de TV3". Un dels productes que ha destacat és Eufòria, que demostra que "l'aposta per l'entreteniment és molt important". Gras, director des de la destitució de Vicent Sanchis, ja s'havia presentat fent bandera d'un procés de despolitització del canal: "La política ha quedat en un segon pla a Catalunya", explica en declaracions a NacióDigital.

El director de TV3 ha afirmat intentar ser "cada cop més transversals entre la televisió, la ràdio i també l'apartat digital". Així, apunta que es busca mantenir el lideratge "amb la gent que ens és fidel, però també captar nous públics", i en aquesta línia assenyala que l'entreteniment és una de les vies per poder-ho fer: "Interessa més a la gent, s'han despenjat de l'actualitat en global, i és la manera d'arribar a nous públics", afirma Gras.


"També psicològicament, creiem que la gent té ganes de passar-ho bé, i a més els continguts d'entreteniment són perfectes per posar-los a les plataformes digitals", afegeix el director de TV3. Amb tot, sosté que dins l'entreteniment hi ha "cultura, ficció, valors..." i que no es creuaran "determinades línies, com podrien fer altres cadenes".

Aquesta declaració d'intencions de Gras és una de les explicacions de l'adeu de Preguntes Freqüents (FAQS), que tindrà com a relleu Ricard Ustrell -precisament expresentador del FAQS- i el seu nou programa Col·lapse, amb una banda en directe i "molta festa". Aquest moviment als caps de setmana farà que Ustrell deixi de presentar Planta Baixa, de La Manchester, la seva productora. Agnès Marquès el substituirà en el seu retorn a la televisió després de passar per RAC1. El Planta Baixa es traslladarà a la tarda en intercanviar la franja horària amb el Tot es mou. D'aquesta manera, Helena García Melero tornarà als matins.


A primera hora, Els Matins continua sense Lidia Heredia, que passa a ocupar la corresponsalia a Washington. El nom escollit per suplir-la és el d'Ariadna Oltra, que torna a l'espai anys després. "Pivotem sobre l'actualitat i de novetats no ens en falten", assegura la presentadora. L'altra gran novetat del curs televisiu serà la resurrecció del format de late night show. Joel Díaz presentarà Zona Franca, un espai amb monòlegs, entrevistes i públic que promet "humor irreverent i també reverent". El programa de Díaz s'emetrà cada nit de dilluns a dijous.

La cadena pública integrarà totes aquestes novetats en altres productes consolidats que són una garantia d'audiència, com ara Eufòria -per bé que no s'han donat més detalls d'una segona edició-, Crims, El Foraster, Joc de Cartes, Com si fos ahir, Polònia, Atrapa'm si pots -amb canvis a la fase final- o l'Està Passant, amb Toni Soler com a presentador un any més. L'objectiu és clar: mantenir el lideratge, una qüestió que perilla més que les últimes temporades pel renaixement de 8TV, que podria endur-se part del públic català al seu canal.

Altres notícies que et poden interessar




 

Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

Participació