Teresines i una graella continuista: així serà la nova temporada de Catalunya Ràdio

La temporada dels 40 anys de Catalunya Ràdio manté els bucs insígnia de l'emissora

Les cares de Catalunya Ràdio
Les cares de Catalunya Ràdio | ACN
Yaiza Sánchez
26 d'agost del 2022
Actualitzat a les 14:06h
"Amb consciència del passat i una perspectiva de futur". Aquesta serà l'essència de la nova temporada de Catalunya Ràdio, que es posarà en marxa el dilluns 29 d'agost. Coincidint amb la celebració del 40è aniversari i amb una directiva acabada de renovar, una de les principals novetats és el retorn deLes Teresines als micròfons de Catalunya Ràdio, amb un podcast. És una de les diverses mesures que consoliden l'estratègia d'enguany de l'emissora pública.

"És una aposta que reforça allò que s'està fent bé i la seva visió ambiciosa", ha emfatitzat la presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà. El director de Catalunya Ràdio, Jordi Borda, hi coincideix: "És casa nostra i la casa de tothom", ha afirmat.

A la graella de la ràdio, l'espai de matí conduït per Laura Rosel es manté després de créixer un 26% que, així i tot, el situa una mica lluny del mig milió assolit en temporades anteriors, segons l'Estudi General de Mitjans (EGM). No obstant això, la recuperació és un bon indici. "Els resultats són una mostra de l'aposta de l'emissora i de tot el que pot créixer", ha assegurat Laura Rosel, conductora del matinal. Com a principal novetat, destaca la incorporació dels músics Lluís Gavaldà i Joan Miquel Oliver, l'actor Àngel Llàcer o el periodista Ricard Ustrell. 

Si hi ha un programa veterà és El suplement, que bufa les espelmes del 35è aniversari. L'equip, liderat per Roger Escapa, farà una gira pels teatres catalans després dels dos anys de pandèmia i comptarà amb noves cares: la periodista i corresponsal Lídia Heredia, el youtuber Carles Tamayo i els comunicadors Alba Riera i Andreu Juanola. Però, què passarà amb El comunista? És una de les preguntes que s'han fet els oients després que Joel Díaz anunciés el salt a les pantalles. Tot i que amb una visió renovada, Díaz es queda al programa. "Hi ha comunisme per estona", ha afirmat Escapa.

D'altra banda, en la presentació s'ha fet menció especial a Crims, de Carles Porta, un dels formats més seguits i estimats per l'audiència sobretot després del salt a TV3. Com a resultat d'aquest èxit, han anunciat que tindrà una programació doble aquesta temporada, independentment dels resultats que obtingui a TV3. Per la seva part, també tornen a les ones SolidarisUn restaurant caníbal a Berlín, Les dones i els diesRevolució 4.0 Ciutat Maragda.

Durant la presentació també ha comparegut el vessant esportiu de la casa, amb els equips de LaTdT i Tot costa. Amb l'objectiu de traslladar les novetats dels esports als micròfons, han incorporat noves veus, com la periodista Maria Garrido a La TdT o Laia Tudel en Tot Costa. Una de les principals novetats és el seguiment que farà aquest últim programa de la Champions femenina. "Ja n'havíem fet, però cal fer una passa més enllà", ha afirmat Sònia Gelmà, que condueix el programa amb Jordi Costa.

La presentació s'emmarca dins de la campanya de la nova temporada de Catalunya Ràdio i TV3, que per primera vegada presenten de forma conjunta. A través del lema "Us estàvem esperant", els mitjans de la CCMA aposten per fer créixer les sinergies entre la televisió, la ràdio i l'àmbit digital.

Segons indica l'EGM, Catalunya Ràdio aconsegueix una audiència de 597.000 espectadors diaris, fet que suposa un guany de 94.000 respecte al 2021. Les xifres permeten a l'emissora retallar distàncies amb la titànica RAC1, que segueix amb el títol de líder destacada. Amb la nova programació, esperen iniciar una nova etapa a l'alçada dels 40 anys d'història i "amb la il·lusió que implica una estratègia d'aquestes magnituds".