El Barça arrenca amb la palanca encallada

Els blaugrana no passen de l'empat contra un Rayo dur en el debut a la Lliga

El Barça, celebrant un gol
El Barça, celebrant un gol | FCB
13 d'agost del 2022
Actualitzat a les 23:44h
Xavi Hernández ha pogut comptar amb tots els seus fitxatges excepte Jules Koundé per a l'estrena de l'equip al Camp Nou. Al límit -divendres a la nit-, però el club va poder inscriure finalment Robert Lewandowski, Franck Kessié, Raphinha i Andreas Christensen. També van ser donats d'alta Ousmane Dembélé i Sergi Roberto, renovats després d'esgotar el seu contracte.

La segona part ha començat amb el mateix guió. El Barça continuava encallat, amb algunes aproximacions, però poques de perilloses. Ni el triple canvi de Xavi, que ha fet entrar de cop Ansu Fati, De Jong i Sergi Roberto, ha donat aire a l'equip. Amb el pas dels minuts, els locals han anat acumulant algunes ocasions més clares, com un xut de Lewandowski que ha sortit fregant el pal o una rematada d'Aubameyang frenada miraculosament pels visitants, però era difícil trobar ritme en el joc. Les pèrdues de temps del Rayo han anat ofuscant el Barça, Busquets ha estat expulsat i el partit ha mort sense més història.

Per la seva banda, el central francès procedent del Sevilla ha quedat fora de les inscripcions perquè té molèsties i, per tant, la seva entrada és menys urgent. En el seu cas, es podria haver d'esperar a la rebaixa salarial d'algun jugador com Piqué o Busquets per poder-lo donar d'alta a la Lliga. A banda de les inscripcions, l'entrada de capital al club pot desencallar també el fitxatge de Marcos Alonso.

L'activació de la quarta palanca, clau
Aquest mateix divendres, el club blaugrana va anunciar l'activació de la quarta palanca econòmica per impulsar l'entitat. Es tracta de la venda del 24,5% de Barça Studios a l'empresa Orpheus Media, administrada per Jaume Roures, per 100 milions d'euros.

Barça Studios és l'organisme que centralitza la creació, producció i comercialització de l'oferta audiovisual del club, inclosa la gestió del canal Barça TV. Segons informa l'entitat, l'acord "complementa el que ja es va firmar el 29 de juliol passat amb Socios.com i servirà per accelerar el creixement de l’estratègia digital, NFT i Web.3 del Club".

En aquell cas, es va vendre un 25% de Barça Studios per 100 milions més. D'aquesta manera, el club s'ha després del 49,5% de l'ens per un total de 200 milions d'euros. El Barça assegura que amb aquestes inversions, "els socis estratègics de Barça Studios demostren la confiança en el valor del projecte i el futur dels continguts digitals en el món de l’esport".