1 de 10
carreteres

Trànsit planteja reduir el límit de velocitat en aquests 10 trams de l'AP-7

Lamiel preveu velocitats variables en moments de congestió quan es disposi d'un sistema de gestió intel·ligent

Trànsit a l'AP-7 | NBM
per NacióDigital, Barcelona, Catalunya | 9 d'agost de 2022 a les 10:07 |
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramón Lamiel, ha defensat aquest dimarts que diversos trams de l'AP-7 limitin la seva velocitat fins a 100 km/h "si convé". "L'AP-7 ens ocupa i ens preocupa", ha dit en una entrevista a Catalunya Ràdio. Des del SCT reiteren que caldria una reducció a la via de 120 a 110 km/h per combatre l'augment de l'accidentalitat, una proposta que la DGT descarta. Per això, ha explicat, presentaran al titular de la via una proposta de reduccions "notables" en deu trams de l'AP-7 que sumen 70 quilòmetres. D'altra banda, Lamiel ha apuntat que les velocitats màximes podrien fixar-se per sota dels 100 km/h quan hi hagi congestions importants i es disposi d'un sistema de gestió intel·ligent de la xarxa.

"L'AP-7 i el sistema viari no és el mateix que quan hi havia peatges: cal controlar la velocitat d'una forma diferent", ha reivindicat el director del SCT. De moment, ha apuntat, ja s'ha apostat per posar sistemes predictius i de control en un total de 100 quilòmetres i es començarà a la C-58 aquest mateix any. Tanmateix, ha insistit Lamiel, cal que l'Estat limiti la velocitat en les vies amb més accidentalitat.


En relació amb les víctimes mortals per accidents de trànsit a la xarxa viària interurbana de Catalunya, 103 des de principis d'any, Lamiel ha indicat que la causa més concurrent és la distracció, principalment per l'ús del mòbil. Com a exemple, ha citat un control dels Mossos a l'AP-7 en què en 88 de 100 albiraments es va detectar que el conductor manipulava el mòbil. Per això, ha afirmat que a partir del setembre es posaran en marxa dues càmeres que detecten si s'utilitza el mòbil mentre es condueix.

Ara bé, tot i la distracció com a causa principal, també ha destacat que segons dades de l'Institut de Medicina Legal un 40% de les víctimes mortals ha consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs.


Preguntat pel camió accidentat que va quedar travessat transversalment a l'AP-7 a Fogars de la Selva i va tallar els tres carrils de la via durant hores, Lamiel ha defensat que l'actuació per retirar-lo va estar "bastant ben coordinada". El director del SCT ha argumentat que, en primer lloc, calia fer l'aixecament del cadàver i actuar sobre la persona -el conductor mort- i ha relatat que la retirada del camió va comportar "un seguit d'operacions complicades". "El SCT i el titular de la via, el Ministeri, vam actuar amb la màxima celeritat possible", ha conclòs.

Els 10 trams afectats són els següents:
  • Medinyà – Sarrià de Ter (km 52-57)
  • Salt – Fornells de la Selva (km 63-67)
  • Hostalric – la Batllòria (km 99-103)
  • Mollet – Sant Cugat (km 142-156)
  • Sant Cugat – Martorell (km 159-169)
  • Castellví de la Marca – Banyeres del Penedès (km 204-208)
  • Roda de Berà – La Pobla de Montornès (km 223-228)
  • La Móra – Constantí (km 238-247)
  • Calafat – l’Ametlla de Mar (km 288-299)
  • L’Ampolla – Camarles (km 308-313)

 

Mostra el teu compromís amb Nació.
Fes-te'n subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te'n subscriptor

 

Arxivat a:
Societat, Trànsit, AP-7
Participació