estiu

Com evitar problemes als festivals i als macroconcerts, segons l'OCU

Cancel·lacions a última hora, estafes, la revenda i altres qüestions que afecten milers d'usuaris cada estiu

El públic del Cruïlla | ACN
per V. R., Barcelona, Catalunya | 25 de juliol de 2022 a les 16:39 |
Els festivals i els macroconcerts de música són els principals protagonistes culturals de l'estiu. Catalunya és país de festivals durant els mesos de les vacances estivals, aglutinant desenes per tot el territori. Milers de ciutadans també marxen a altres zones o països per gaudir d'aquests esdeveniments multitudinaris. Encara que siguin sinònim de passar-ho bé, de joia i de molta festa, poden generar molts problemes als usuaris: des d'estafes, cancel·lacions, pèrdua de les entrades i moltes altres qüestions que provoquen mals de cap. És per això que l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha elaborat una guia per poder resoldre els principals problemes que poden patir els clients amb els festivals o els macroconcerts.

La revenda de les entrades, un risc immens. Les normes són molt clares: el preu no pot excedir un 20% en el recàrrec de l'entrada original. Tot i això, la realitat és completament diferent, ja que l'OCU i les oficines de Consum reben milers de queixes per frau, preus exagerats o enganys que impliquin la revenda. Des de l'organització són molt clars en aquest aspecte: no s'ha de comprar cap entrada per revenda. Si t'has quedat sense, a la pròxima serà. Evidentment, l'única alternativa és conèixer algú de confiança que no pugui anar-hi i et vengui la seva entrada.


Les cancel·lacions a últim moment han afectat molts usuaris al llarg de la història de festivals i concerts. En el cas que no s'hagi avisat amb la suficient antelació, l'obligació de l'empresa responsable és retornar-te els diners íntegres de l'entrada. Si a sobre hi ha recàrrecs específics que deixen de tenir sentit, com allotjaments o desplaçaments, es pot sol·licitar una compensació pels perjudicis causats. Un problema recurrent, però, és quan es cancel·len actuacions en el marc d'un festival. En aquest sentit, l'OCU no té solució, perquè l'entrada inclou totes les actuacions.

Menjar, begudes i polseres


Un altre dels problemes als quals s'enfronten els usuaris en accedir en un recinte d'un festival és l'impediment d'accedir-hi begudes o aliments, un fet que atempta contra els interessos del consumidor. Des de l'OCU assenyalen la immensa contradicció de les organitzacions dels festivals i els macroconcerts, que posen en venda menjar i beguda, però impedeixen entrar-ne. Això vulnera la nova llei de residus i sols contaminats per a una economia circular de l'estat espanyol, que exigeix punts d'aigua potable gratuïta i complementària a l'oferta comercial.

"Això, sense parlar de les famoses polseres, on es carrega els diners i són l'únic mitjà de pagament admès al recinte per a l'adquisició de begudes i aliments una pràctica contrària a la normativa de consum, que obliga els empresaris a acceptar sempre l'efectiu com a mitjà de pagament, i que a més té unes elevades despeses de gestió i unes comissions excessives", han denunciat des de l'OCU en el seu informe. En qualsevol cas, l'entitat demana als usuaris que es vagi molt amb compte amb aquestes situacions i presentin les queixes oportunes en patir-les, documentant-ho tot.


Altres notícies que et poden interessar








 
 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació