05
de juliol
del
2022
Actualitzat
el
13
de juliol
a les
15:24h
El port de Barcelona ha licitat per 31 milions d'euros la segona fase de les obres dels nous accessos ferroviaris i que inclouen tota una sèrie d'actuacions sobre xarxes de serveis i de consolidació del terreny que permetran en el futur l'execució de les obres. El projecte té un termini d'execució de 24 mesos i seran finançades pels fons europeus Next Generation ja que entra dins dels requisits de la Unió Europea. Concretament, és una inversió en intermodalitat i logística; potencia la mobilitat sostenible, segura i connectada; i és un projecte que millora l’accessibilitat, la sostenibilitat, la digitalització i la seguretat als ports.
Segons explica el Port de Barcelona en un comunicat, els terrenys on s'executaran les obres tenen molt baixa qualitat portant i són incompatibles amb la futura infraestructura ferroviària i per això caldrà procedir a treballs de consolidació. El procediment escollit per aquesta millora de les propietats geotècniques és la precàrrega tècnica que ja s'ha utilitzat anteriorment al port. A més, algunes obres d'importants xarxes de serveis es poden veure afectades pel projecte i probablement s'hauran de desplaçar.
Aquesta és la segona obra dels nous accessos ferroviaris al Port després de l'execució de la pantalla acústica i visual per protegir la nidificació de la gavina corsa a l'illa del Molí. Un cop finalitzades i juntament amb la societat Train Port Barcelona (amb Adif) que s’encarregarà del desenvolupament i gestió del node logístic ferroviari de Barcelona, i del pla director urbanístic de la Terminal Logística Intermodal (pendent d’aprovació definitiva), són la base pel desenvolupament de nous serveis intermodals del Port de Barcelona
Segons explica el Port de Barcelona en un comunicat, els terrenys on s'executaran les obres tenen molt baixa qualitat portant i són incompatibles amb la futura infraestructura ferroviària i per això caldrà procedir a treballs de consolidació. El procediment escollit per aquesta millora de les propietats geotècniques és la precàrrega tècnica que ja s'ha utilitzat anteriorment al port. A més, algunes obres d'importants xarxes de serveis es poden veure afectades pel projecte i probablement s'hauran de desplaçar.
Aquesta és la segona obra dels nous accessos ferroviaris al Port després de l'execució de la pantalla acústica i visual per protegir la nidificació de la gavina corsa a l'illa del Molí. Un cop finalitzades i juntament amb la societat Train Port Barcelona (amb Adif) que s’encarregarà del desenvolupament i gestió del node logístic ferroviari de Barcelona, i del pla director urbanístic de la Terminal Logística Intermodal (pendent d’aprovació definitiva), són la base pel desenvolupament de nous serveis intermodals del Port de Barcelona