Primer dia de talls a la L5 del metro de Barcelona per obres

Durant el juliol i l'agost també es faran tasques a la L3 per retirar l'amiant de les instal·lacions

La L5 del metro de Barcelona, a l'estació de la Sagrera
La L5 del metro de Barcelona, a l'estació de la Sagrera | Josep Lluís Escudero
L.G.
01 de juliol del 2022
Actualitzat a les 9:22h
Les obres per renovar les vies de la línia 5 del metro de Barcelona comencen aquest divendres. Els treballs es faran en dues fases i provocaran que entre l'1 de juliol i el 31 de juliol es deixi fora de servei el tram des de la Sagrera fins a Horta, mentre que durant l'agost s'ampliaran les afectacions a tot el tram entre la Sagrera i el Carmel. A més, durant el juliol TMB també farà tasques a la L3 per retirar l'amiant de tots els vehicles i instal·lacions.

De l'11 al 19 de juliol les tasques es faran a l'estació de Liceu, on els trens no s'aturaran en direcció a Zona Universitària. Del 20 al 31 de juliol els trens no s'aturaran a Liceu en sentit contrari, és a dir, en direcció a Trinitat Nova. Així mateix, de l'1 al 17 d'agost quedarà sense servei l'estació de Drassanes. Per tal de minimitzar l'impacte de les obres, TMB reforçarà la mateixa xarxa de metro i, de forma complementària, establirà un servei llançadora de bus.

L'empresa pública assegura que es garantirà "el ple funcionament per a l'inici del curs escolar". Es tracta de la segona fase de les obres, amb una inversió de 15 milions, que permetran millorar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d'incidències, solucionar el problema de vibracions en diversos sectors.

Les obres van començar en una primera fase durant el període de Setmana Santa i ara es reprendran des de l’1 de juliol i fins al 31 d’agost. Aquesta renovació de via, que suposa una inversió de 15 milions d’euros en total, prepararà l’L5 per incrementar en un futur l'oferta de trens i millorar així les freqüències de pas.

En total, tres quilòmetres de via doble seran demolits i construïts de nou en aquesta obra, necessària també per l'antiguitat del tram la Sagrera - Horta, que es va posar en servei entre el 1959 i el 1967. En l’execució s’instal·laran 12.000 metres lineals de carril d’acer, als quals s’aplicaran 2.300 soldadures elèctriques i unes 300 d’aluminotèrmiques i se subjectaran amb 20.000 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 13.500 metres cúbics de formigó.

Durant les obres s'oferirà la xarxa de metro com a alternativa de mobilitat més eficient, reforçant fins a un 20% les línies 1, 2, 3 i 4, respecte a l’oferta habitual. També es reforçaran les línies de bus de la zona afectada pel tall, especialment la V27 i la D50. Tant al juliol com a l’agost es disposarà d’un servei complementari d’autobusos llançadora amb un recorregut similar al de l’L5.
Arxivat a