Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR


Un eurodiputat del PP cau en un parany de The Sunday Times

El navarrès Pablo Zalba esmena una directiva seguint les consignes d'un fals lobby

per ACN, 27 de març de 2011 a les 18:46 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 de març de 2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Captura de l'eurodiputat navarrès del PP Pablo Zalba en el vídeo amb càmera oculta de 'The Sunday Times' Foto: ACN

L'eurodiputat navarrès del PP Pablo Zalba va retocar una directiva comunitària seguint les peticions d'un fals grup de pressió que li va oferir diners. Els seus interlocutors eren un grup de periodistes del rotatiu britànic The Sunday Times , que han fet la mateixa trampa a una desena d'eurodiputats per demostrar que alguns accepten pagaments a canvi d'introduir esmenes. Zalba admet que va accedir a les peticions del fals grup de pressió, però assegura que no va acceptar cobrar diners. Dos eurodiputats han dimitit aquesta setmana després que el rotatiu destapés que van acceptar suborns de 100.000 euros del fals lobby.

En el vídeo amb càmera oculta difós per The Sunday Times es veu com Zalba conversa amb els suposats representants del lobby i els assegura que no hi ha cap problema per introduir les esmenes que desitgen, ja que ell és un dels redactors de la directiva en qüestió, relativa a la protecció dels petits inversors.

A canvi d'aquest favor, els periodistes li ofereixen a Zalba una cadira en el consell d'administració del grup de pressió i un sou de 100.000 euros. Segons The Sunday Times , Zalba accepta el tracte però condiciona l'entrada al consell d'administració a si finalment es presenta a les eleccions municipals del maig.

En unes imatges gravades setmanes més tard es veu com l'eurodiputat, en una trobada la cafeteria de l'Eurocambra, confirma als representants del fals lobby que ja ha introduït les esmenes que ells volien.

En declaracions al diari El Mundo , Zalba relata que li van oferir 100.000 euros per ser conseller delegat de la consultaria i diverses quantitats més petites d'entre 3.000 i 7.000 euros, però assegura que mai va acceptar els diners.

Les trampes de The Sunday Times han provocat la dimissió a principis de setmana de dos eurodiputats que van acceptar suborns de 100.000 euros l'any a canvi d'influir en la legislació europea. Es tracta del conservador austríac Ernst Strasser i el socialista eslovè Zoran Thaler. Un tercer diputat, el socialista romanès Adrian Severin, també va sortir esquitxat per l'escàndol de corrupció però no va dimitir, tot i que els socialistes l'han exclòs del grup.

Els eurodiputats tenen un sou fix d'uns 7.500 euros bruts, a més de dietes (uns 300 euros en concepte d'allotjament i àpats per cada dia que són a Brussel·les o Estrasburg, les dues seus de l'Eurocambra); viatges (tres al mes a Brussel·les i un a Estrasburg pels quals el Parlament Europeu paga en cost exacte); despeses d'oficina (uns 4.000 euros al mes) i pressupost pels assistents (al voltant de 17.000 euros mensuals).

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Arxivat a:
Política, Europa, Pablo Zalba, PP
Participació