08
de juny
del
2022
Actualitzat
a les
14:20h
La Unió Europea (UE) decidirà aquest dimecres si aprova la prohibició de vendre cotxes i furgonetes nous amb motor de combustió a partir del 2035. Tot i que la data inicial era el 2040, l'Eurocambra ha decidit avançar-la cinc anys per apostar per l'electromobilitat i retirar els vehicles de gasolina, dièsel, híbrids i de gas.
El Parlament Europeu ha de donar llum verda a la mesura que no ha agafat les marques fabricants desprevingudes. De fet, molts dels grans grups automobilístics ja tenen dibuixat el full de ruta que seguiran per descarbonitzar les seves marques i apostar pels vehicles elèctrics. Alguns, fins i tot, han posat la data de caducitat als motors de combustió fins i tot abans que entri en vigor la prohibició de la UE.
1. Cupra. La marca espanyola del grup Volkswagen no atura la seva cursa cap a l'electrificació de tots els seus vehicles. El 2021 van presentar Cupra Born, el primer 100% elèctric de la companyia i aquest dimarts han presentat Tavascán, un nou vehicle zero emissions que es comercialitzarà a partir del 2024. L'objectiu de Cupra és ser una marca totalment elèctrica el 2028.
2. Ford. Colònia serà la primera seu en què Ford farà cotxes elèctrics a Europa i el 2023 volen produir-hi el primer elèctric. La marca vol deixar de fabricar cotxes amb motor de combustió el 2030.
3. Audi. 2026: aquest és l'any a partir del qual Audi només traurà al mercat models elèctrics. Tot i que la comercialització dels vehicles de combustió es farà fins al 2033, Audi ha anunciat que durant aquesta franja només seguirà venent cotxes de gasolina i dièsel més eficients.
4. Opel. El camí d'Opel cap a l'electrificació tindrà dos passos: el 2024 tots els cotxes del catàleg comptaran, almenys, amb una versió elèctrica; i el 2028 la marca fabricarà únicament vehicles zero emissions.
5. Bentley. El director executiu d'aquesta marca britànica del grup Volkswagen ha anunciat que el primer elèctric sortirà al mercat el 2025 i només cinc anys després només vendran vehicles elèctrics.
6. Jaguar. El 2024 sortirà al mercat el primer Jaguar 100% elèctric, segons detalla el pla Reimagine de l'empresa que marca les etapes a assolir per entrar a l'electrificació total. Només un any després, Jaguar deixarà de vendre vehicles de combustió.
7. Mercedes-Benz. El 2022 és un any de transició a Mercedes-Benz: s'oferirà als clients vehicles elèctrics de bateria a tots els segments on està present. A partir del 2025, la marca vol que tots els seus cotxes siguin elèctrics.
8. Volvo. La marca sueca vol tenir un 50% de les seves vendes elèctriques el 2025, mentre l'altra meitat són cotxes híbrids. Els plans de la companyia són arribar a tenir un catàleg 100% elèctric el 2030.
9. Stellantis. El grup automobilístic que agrupa Peugeot, Citroën, DS i Opel/Vauxhall ha anunciat la data de finalització per produir vehicles dièsel: el 2025. De fet, la planta gegant que el grup té a Trémery (França) es transformarà per poder fer el muntatge dels motors elèctrics.
10. Maserati. La marca de luxe italiana deixarà de vendre vehicles amb motor dièsel el 2025 i el 2030 completarà el procés de transformació produint només vehicles 100% elèctrics. El Maserati Gran Turisme de nova generació comptarà el 2023 amb una versió elèctrica que serà la primera de la història de la marca.
El Parlament Europeu ha de donar llum verda a la mesura que no ha agafat les marques fabricants desprevingudes. De fet, molts dels grans grups automobilístics ja tenen dibuixat el full de ruta que seguiran per descarbonitzar les seves marques i apostar pels vehicles elèctrics. Alguns, fins i tot, han posat la data de caducitat als motors de combustió fins i tot abans que entri en vigor la prohibició de la UE.
1. Cupra. La marca espanyola del grup Volkswagen no atura la seva cursa cap a l'electrificació de tots els seus vehicles. El 2021 van presentar Cupra Born, el primer 100% elèctric de la companyia i aquest dimarts han presentat Tavascán, un nou vehicle zero emissions que es comercialitzarà a partir del 2024. L'objectiu de Cupra és ser una marca totalment elèctrica el 2028.
2. Ford. Colònia serà la primera seu en què Ford farà cotxes elèctrics a Europa i el 2023 volen produir-hi el primer elèctric. La marca vol deixar de fabricar cotxes amb motor de combustió el 2030.
3. Audi. 2026: aquest és l'any a partir del qual Audi només traurà al mercat models elèctrics. Tot i que la comercialització dels vehicles de combustió es farà fins al 2033, Audi ha anunciat que durant aquesta franja només seguirà venent cotxes de gasolina i dièsel més eficients.
4. Opel. El camí d'Opel cap a l'electrificació tindrà dos passos: el 2024 tots els cotxes del catàleg comptaran, almenys, amb una versió elèctrica; i el 2028 la marca fabricarà únicament vehicles zero emissions.
5. Bentley. El director executiu d'aquesta marca britànica del grup Volkswagen ha anunciat que el primer elèctric sortirà al mercat el 2025 i només cinc anys després només vendran vehicles elèctrics.
6. Jaguar. El 2024 sortirà al mercat el primer Jaguar 100% elèctric, segons detalla el pla Reimagine de l'empresa que marca les etapes a assolir per entrar a l'electrificació total. Només un any després, Jaguar deixarà de vendre vehicles de combustió.
7. Mercedes-Benz. El 2022 és un any de transició a Mercedes-Benz: s'oferirà als clients vehicles elèctrics de bateria a tots els segments on està present. A partir del 2025, la marca vol que tots els seus cotxes siguin elèctrics.
8. Volvo. La marca sueca vol tenir un 50% de les seves vendes elèctriques el 2025, mentre l'altra meitat són cotxes híbrids. Els plans de la companyia són arribar a tenir un catàleg 100% elèctric el 2030.
9. Stellantis. El grup automobilístic que agrupa Peugeot, Citroën, DS i Opel/Vauxhall ha anunciat la data de finalització per produir vehicles dièsel: el 2025. De fet, la planta gegant que el grup té a Trémery (França) es transformarà per poder fer el muntatge dels motors elèctrics.
10. Maserati. La marca de luxe italiana deixarà de vendre vehicles amb motor dièsel el 2025 i el 2030 completarà el procés de transformació produint només vehicles 100% elèctrics. El Maserati Gran Turisme de nova generació comptarà el 2023 amb una versió elèctrica que serà la primera de la història de la marca.