Els anuncis poden arribar a Netflix abans que s'acabi l'any

La multinacional de l'streaming prepara diversos canvis a la plataforma per revertir la crisi de subscripcions que pateix

El menú de la plataforma
El menú de la plataforma | Europa Press
11 de maig del 2022
Actualitzat a les 11:07h
Publicitat en una plataforma d'streaming de pagament. Revolucionària i controvertida decisió de Netflix, que intenta revertir la crisi que travessa la multinacional després de perdre 200.000 subscriptors en el primer trimestre de l'any i tenir una previsió de pèrdues de gairebé 2 milions per al pròxim any.

En una informació revelada pel The New York Times, la companyia té la possibilitat sobre la taula d'instaurar anuncis al seu servei abans que s'acabi el 2022. La mesura, però, no s'implementarà a tots els usuaris: Netflix busca una fórmula que li permeti crear una quota molt més barata que les que ofereix actualment, però amb publicitat.

El CEO de la multinacional, Reed Hastings, ja va abordar el tema de la publicitat a la seva plataforma a l'abril, després de les pèrdues que van patir: "Els que han seguit Netflix saben que he estat en contra de la complexitat de la publicitat, i soc un gran fan de la simplicitat de la subscripció, però per molt que sigui un fan d'això, soc encara més fan de la possibilitat que el consumidor pugui escollir".

El gir de la política de l'empresa pot suposar un terrabastall en el sector: cap de les plataformes del mateix estil que ofereix el seu servei arreu del món duu cap anunci ni publicitat.

Netflix ja va advertir que l'empresa modificaria el seu rumb per intentar revertir la situació. Les explicacions no van convèncer els accionistes, que han demandat Netflix, ja que consideren que la companyia no va ser transparent pel que fa a l'estat de la plataforma i les seves perspectives de futur. En el seu comunicat, els accionistes van al·legar que el servei en streaming "va fer declaracions materialment falses i/o enganyoses i no va revelar fets materials adversos sobre el negoci, les operacions i les perspectives empresarials".

Futures mesures: no es podrà compartir compte i modificació de quotes
Els increments de les quotes i les tarifes de Netflix han suposat un revés per a la companyia i són, en part, responsables de la pèrdua de subscripcions. Milions de persones comparteixen els comptes en no poder assumir el cost de la subscripció mensual en bona qualitat, que suposa ara un preu de 18 euros. Hastings i Netflix han decidit, però, posar fi al fet de poder compartir un compte entre diverses persones a nivell global i han decidit prohibir el fet de compartir contrasenyes. Com ho faran? Amb un pagament extra i el reconeixement de la IP dels usuaris. És a dir, fer servir la visualització de 4 pantalles a la vegada estarà pensat per a consumir contingut en un domicili des de diferents habitacions.

Això pot trencar l'estabilitat de desenes de milions de persones, que comparteixen la plataforma i el seu pagament amb parelles, amics, familiars llunyans o companys de pis que viuen situacions diferents. Encara que la companyia estimi que fins a 100 milions de persones comparteixen contrasenyes, la mesura se'ls pot girar en contra i perdre centenars de milers de subscriptors en els pròxims mesos.