Piqué s'explica a Twitch: transparència revolucionària o zona de confort?

El capità blaugrana utilitza la plataforma dels streamers per interactuar amb la premsa, deixant de banda l'entreteniment, i per abordar l'escàndol de les comissions de la Supercopa, l'Aràbia Saudita i la Federació

Gerard Piqué i el periodista Gerard Romero, durant la roda de premsa
Gerard Piqué i el periodista Gerard Romero, durant la roda de premsa | Twitch
19 d'abril del 2022
Actualitzat a les 12:19h
Un exercici sense precedents. Ni caps de premsa ni intermediaris: Gerard Piqué, periodistes, periodistes, Gerard Piqué. La roda de premsa del capità del Barça per donar explicacions sobre la filtració dels àudios en el que l'implicaven de manera directa amb el cobrament de comissions de l'Aràbia Saudita -i així poder celebrar la Supercopa al país del Pròxim Orient- revelen diverses realitats que xoquen amb els cànons tradicionals de la premsa, en especial l'esportiva. Els streamers estan engolint la indústria televisiva a marxes forçades, sense substituir-la, i arrosseguen les audiències més joves cap als nous formats, ja que es neguen a consumir l'audiovisual clàssic de la mateixa manera que els seus antecessors. I és en aquest escenari on esclata un escàndol futbolístic i econòmic d'alt voltatge, amb un Piqué que decideix donar les explicacions per les noves vies. Sense intermediaris. 

Centenars de milers de persones seguien en directe la roda de premsa del capità blaugrana des de diversos canals de la plataforma. Només Piqué ja va arribar a una quota de 165.000 persones, que interactuaven amb el capità blaugrana i deixaven la seva opinió al xat, una eina que forma part de manera intrínseca de Twitch i dels streamers. "No tinc cap problema en donar explicacions", reiterava el català, que es va passar una hora responent preguntes de periodistes i parlant directament a la seva audiència. Qui donava pas era ell, qui tenia el control de la situació i de la comunicació era ell; tot passava per ell. És una situació que es viu cada dia i des de fa anys en el món de Twitch: la diferència, en aquest cas, ha estat el canvi de protagonista, que no era el primer cop que usava la plataforma.

No era Ibai Llanos -qui, per cert, va reaccionar en directe la roda de premsa de Piqué i va aplegar 120.000 persones més-, ni AuronPlay, ni cap altre dels creadors de contingut més reconeguts del panorama estatal, que tenen l'audiència acostumada a veure'ls en aquest format sense filtres i en interacció permanent. El capità blaugrana, però, trenca una llança en favor d'aquest nou sistema comunicatiu -ell mateix és inversor i propietari en el sector, amb Ibai- i obliga tots els mitjans de comunicació esportius clàssics a seguir-lo per una via no convencional per a ells. La mesura no és cap improvisació: Piqué sap en quin terreny juga, quines són les regles i com estableix el seu mateix territori.