tecnologia

El «The New York Times» compra el joc Wordle

La companyia editora del rotatiu nord-americà aposta per l'entreteniment lingüísti de moda per augmentar les subscripcions digitals

Capçalera del The New York Times. | Europa Press
per NacióDigital, Barcelona, Catalunya | 1 de febrer de 2022 a les 14:32 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de febrer de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El diari nord-americà The New York Times ha anunciat la compra de Wordle, el joc linguistic de moda que inunda les xarxes socials diàriament de requadres grocs, verds i grisos. Segons ha informat el mateix rotatiu, la compra s'ha produit per una quantitat de "set xifres" sense determinar. La companyia editora del NYT aposta per l'adquisició de Wordle en una clara intenció d'augmentar les subscripcions digitals, objectiu que van situar per al 2025 en 10 milions de persones. 

Wordle és un joc que consisteix a trobar una paraula a partir dels encerts i errors comesos en un determinat nombre d'intents. De fet, el joc va sorgir abans que el Paraulògic, l'altra gran revelació de l'entreteniment lingüístic que ho ha petat a Catalunya. Com funciona? D'una manera molt senzilla.


Consisteix a endevinar cada dia una paraula utilitzant, només, 5 lletres aleatòries. Actualment, el Wordle ja compta amb versions en diversos idiomes, entre els quals hi ha el català. Els colors indiquen si les lletres són a la posició correcta o no. En total, hi ha 6 intents per endevinar la paraula. L’aplicació marca en verd les lletres que són a la posició correcta, en groc les que la paraula conté, però no són al lloc indicat, i en gris les que no apareixen a la paraula.

El Wordle el va crear a casa seva l'enginyer de programari Josh Wardle durant la pandèmia perquè la seva parella, que és aficionada a aquests tipus de jocs, s’entretingués. Uns mesos més tard, va decidir compartir la seva creació i el dia d'avui ja hi juguen més de 300.000 persones.


Altres notícies que et poden interessar





 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació