Operació sorpresa en ple Cap d'Any: Delivery Hero compra Glovo

La plataforma alemanya de distribució de menjar a domicili passa a ser soci majoritari de l’empresa catalana, amb un 80% del capital social

Un repartidor de Glovo al centre de Barcelona
Un repartidor de Glovo al centre de Barcelona | Carlos Baglietto
Pere Pratdesaba
01 de gener del 2022
Actualitzat a les 12:53h
La plataforma alemanya de distribució de menjar a domicili Delivery Hero ha arribat a un acord per comprar una participació addicional de Glovo i convertir-se així en el soci majoritari de la companyia catalana, amb un 80% del capital social, segons ha informat l’empresa en una nota de premsa enviada aquesta nit de Cap d’Any i de manera sorpresa. Fins ara ja tenia al voltant del 40% d'aquest capital.

L’operació es completarà el segon semestre de l’any 2022 i es farà a través del canvi de noves accios de Delivery Hero per les de Glovo.

“Com a campions tecnològics nascuts a Europa, Delivery Hero i Glovo es complementen en la seva profunda experiència en la distribució i la seva petjada geogràfica. Les dues empreses estan unides per una passió compartida pel lliurament de múltiples categories i el comerç ràpid, així com la seva visió per a la indústria. Delivery Hero y Glovo són membres fundadors de l'European Purpose Project i han liderat el discurs europeu sobre el futur del treball a plataformes", explica Delivery Hero al comunicat.
 
L’operació obligarà a Delivery Hero a complir algunes condicions i l’aprovació de la regulació en els diferents països on operen. La companyia pensa tenir-ho tot enllestit el segon semestre de 2022.

Delivery Hero ha apuntat que la resta d’accionistes es podran adherir a l’operació abans que es tanqui i que donarà accions de la seva empresa a canvi de títols de Glovo.

Després de tancar l'operació, Glovo continuarà operant amb la seva marca i plataforma existents sota el seu equip directiu actual liderat pels seus dos fundadors, segons relata el comunicat.

Glovo assegura que ocupa posicions de lideratge en 16 dels seus 25 mercats on opera, que representen més del 70% del valor brut de les operacions (GTV). Durant el 2021, l'empresa va obtenir 800 milions d'euros en ingressos.

Al seu torn, Delivery Hero afirma ser la plataforma de lliurament local líder del món i opera el seu servei a uns 50 països d'Àsia, Europa, Amèrica Llatina, Orient Mitjà i el nord d'Àfrica. L'empresa va començar com a servei de lliurament d'aliments l'any 2011 i avui té la seva pròpia plataforma de lliurament a quatre continents.
Arxivat a