Canvis en el futbol a la televisió: Movistar i DAZN compartiran la Lliga

Les dues emissores paguen 5.000 milions d'euros per emetre la màxima competició del futbol espanyol durant les pròximes cinc temporades

La pilota de la Lliga
La pilota de la Lliga | Puma
13 de desembre del 2021
Actualitzat a les 22:04h
La Lliga espanyola de futbol ha anunciat aquest dilluns un acord per 4.950 milions d'euros amb Movistar i DAZN pels drets audiovisuals de la competició dirigida per Javier Tebas. L'acord de les dues emissores serà de 2022 a 2027 i s'aplicarà en els àmbits de l'Estat espanyol i d'Andorra. D'aquesta manera, Movistar es quedarà amb cinc partits per jornada i tres jornades completes, mentre que DAZN es quedarà amb cinc partits per cada jornada.

En un comunicat emès aquest dijous, la Lliga exposa la seva "satisfacció" per un acord a llarg termini que ofereix "estabilitat". La direcció de la màxima competició del futbol espanyol també celebra ser "l'única que ha fet créixer els seus ingressos audiovisuals" en comparació a la resta de les principals lligues europees.

Fins ara, l'empresa de Telefònica havia mantingut els drets com a únic emissor de la Lliga. Per altra banda, DAZN entrarà per primer cop en les emissions de la màxima competició espanyola, tot i que també havia emès ja la passada temporada alguns partits de la Copa del Rei. Precisament aquesta empresa és una de les més grans pel que fa a l'emissió de continguts esportius, amb la presència de competicions tan importants com la Premier League, la Formula 1 o MotoGP.