Una empresa de repartiment deixa sense càstig un cas de discriminació del català

El repartidor, que es va negar a entregar el paquet a un home que li parlava en català, segueix treballant "amb normalitat"

Imatge del cas de discriminació del català
Imatge del cas de discriminació del català | Twitter @4xsample
02 de desembre del 2021
Actualitzat a les 22:41h
Nou cas de discriminació del català. Un home va denunciar aquest dilluns a través de Twitter que un repartidor de l'empresa GLS Spain es va negar a entregar-li un paquet per parlar en català. El vídeo s'ha fet molt popular i ja supera les 800.000 visualitzacions, però segons ha pogut saber NacióDigital, l'empresa no ha pres cap mesura.

L'escena, com es veu en aquest vídeo, és prou clara. El client facilitat una sèrie de números -podria ser el número de telèfon o el DNI- en català i el repartidor li demana que els digui en castellà. Davant la negativa del client, el treballador se'n torna a la furgoneta i marxa sense entregar-li el paquet.
 
L'empresa és coneixedora de la polèmica i aclareix que, només conèixer-se la situació, el servei d'atenció al client va contactar amb la persona afectada. D'acord amb el "protocol establert", se li va donar el paquet amb la "celeritat més gran possible". De manera pública, l'empresa també ha fet un tuit aclarint els fets, simplement explicant que el paquet s'ha entregat i que el repartidor segueix treballant en la campanya nadalenca.

De la mateixa manera, GLS Spain també explica a aquest diari que el repartidor implicat en els fets "segueix desenvolupant la seva feina amb total normalitat". Per altra banda, Plataforma per la Llengua també va demanar a l'usuari afectat posar-se en contacte amb el seu servei de queixes sobre discriminació lingüística.