crònica

El «League of Legends» reconquereix Barcelona: els «e-sports» mostren el seu poder

La final de la Iberian Cup al CCIB del Fòrum aplega milers de persones en el primer esdeveniment presencial després de la pandèmia del videojoc competitiu amb més seguidors del planeta

per Victor Rodrigo, CCIB, Barcelona, Catalunya | 14 de novembre de 2021 a les 22:53 |
L'escenari de la final, al CCIB | LVP
Milers de joves han estat els espectadors privilegiats de la final de la Iberian Cup celebrada aquest diumenge al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB). En un ambient de màxima expectació, la competició del videojoc League of Legends -el que desperta més passions a tot el planeta- ha tornat a nivell presencial en un esdeveniment majúscul organitzat per la Liga de Videojocs Professional (LVP). En un entorn propici, joves de totes les edats han omplert l'auditori del CCIB en un matx entre els dos grans clubs a nivell estatal: Mad Lions Madrid i Vodafone Giants. Els últims s'han alçat amb la victòria després de desplegar un nivell competitiu d'altíssim nivell, passant la mà per la cara dels madrilenys en un resultat de 3 a 0.

El LoL desperta passions entre els joves de tot Catalunya i de la resta de l'Estat. A més, entre els dos equips que participaven a la final hi juguen tres catalans. Victor Lirola, més conegut com a Flakked, és un jove de 20 anys de Barcelona que és tota una estrella d'aquest videojoc. Cridat a ser un dels millors jugadors d'Europa, avui ha jugat davant del seu públic per primera vegada. En declaracions prèvies a l'enfrontament, Lirola es mostrava exultant i nerviós per poder comprovar l'enorme impacte que té el League of Legends fora de les pantalles.


"Demostrem el nivell de professionalitat que tenim, que té la competició i com ens preparem per finals així", explicava en Flakked. Forma part d'una generació que intenta demostrar, cada dia que passa, que els videojocs i els e-sports (esports electrònics de competició) no són una moda passatgera ni una novetat. Són un sector consolidat, amb xifres d'espectadors, beneficis i de visibilitat a les xarxes, sense precedents.
  En aquests sentits parlava en Jordi Soler, CEO de la LVP, que ha remarcat l'important paper de l'ecosistema tecnològic creat a Catalunya (en especial a Barcelona) per atraure clubs, patrocinadors, competicions i crear escola amb jugadors sorgits de terres catalanes. "Amb esdeveniments com aquests demostrem que el món digital és real i que la seva força, tot i la pandèmia, es manté més viva que mai", ha explicat Soler. El sector dels videojocs va ser l'únic de tots els esports competitius que no es va aturar per la pandèmia gràcies a la seva capacitat per monitoritzar-ho tot online.
  Aficionats de tot el territori han arribat en massa a Barcelona, que el 2016 ja va ser escenari d'un esdeveniment mundial de League of Legends. "El 95% de les entrades de la final es van comprar molts dies abans de saber quins serien els equips que hi participarien", ha relatat Soler, per demostrar la devoció que desperta aquesta competició. Grans personalitats del món d'internet no han faltat a la cita: Ibai Llanos, altres jugadors de lligues superiors com El Yoya (Javier Prades, valencià) i una llarga llista d'influencers.

La gran final de la Iberian Cup, que se celebra des del 2018 -la gran competició alternativa a la clàssica Superliga espanyola, que fa més d'una dècada que segueix en funcionament- l'organitza la LVP i, sobretot, la retransmet. El paper dels casters -els locutors, en llenguatge d'esports electrònics- és d'una importància cabdal en aquest sector. La LVP ha estat cantera de grans estrelles mediàtiques com el mateix Ibai o els seus companys Ernest Folch (BarbeQ) o Ander Cortés. També hi han participat una llista de personatges que ara són ídols d'internet, com en Jorge Casanovas (Werlyb).

 

El públic de la final d'aquest diumenge Foto: LVP


És per això que els actuals locutors són coneguts al mateix nivell o gairebé superior que els professionals que juguen i es posen davant la pantalla de l'ordinador. Els noms són carismàtics i molt coneguts a internet: Víctor «Wolk» Fernández, el valencià David «Champi» Pérez, Ainhoa «Noa» Campos, Jaime Mellado, el català David «Skain» Carbó, i Sergio «Teshrak» Cerdán. Un d'ells, en Champi, s'ha mostrat exultant per l'alt nivell de seguiment i de fanàtics que han acudit al CCIB per veure la competició. 
  "Per a la majoria de nosaltres és el primer esdeveniment que fem presencial i els nervis són màxims", ha confessat entre rialles. Tots ells són fenomens de la comunicació sota el paraigua de la LVP, que a la vegada està apadrinada per Mediapro. Els nous formats de comunicació s'han consolidat i han arrelat entre els joves de tot el país, demostrant que els mitjans (i la majoria d'analistes esportius) no han entès encara el veritable impacte d'aquest món. Barcelona ha estat l'escenari del final de tota la temporada del League of Legends a nivell europeu -i gairebé mundial, i ha tornat a demostrar que les competicions d'aquest nivell segueix arreplegant seguidors, impacte, visibilitat i talent.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació