sèries

El CAC recomana a les famílies que els menors d'edat no vegin «El juego del calamar»

El president del consell, Roger Loppacher, recorda que les plataformes ofereixen control parental arran de la polèmica sobre la reproducció de diverses escenes de la sèrie de Netflix a les escoles

per Victor Rodrigo, Barcelona, Catalunya | 14 d'octubre de 2021 a les 11:02 |
La sèrie bat tots els rècords de la plataforma | Adrià Costa / Netflix
El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) recomana a totes les famílies catalanes que els menors no visualitzin la sèrie d'èxit de Netflix, El juego del calamar. En un comunicat, el president del CAC, Roger Loppacher, insta a fer ús del control parental que ofereixen les plataformes per tal d'evitar polèmiques com les de la sèrie sud-coreana arreu de les escoles del país. Diverses famílies es queixaven des de diferents vies, sobretot a les xarxes socials, que els menors reproduïen escenes violentes de la sèrie a través de jocs.

Des del CAC informen que es preparen uns tutorials adreçats als pares i mares per fer un ús efectiu dels sistemes de protecció que ofereixen les plataformes de servei per streaming. Netflix, HBO o Filmin tenen espais concrets que permeten una visualització de continguts segura i controlada pels pares i mares. En el cas de Disney, per exemple, el control és gairebé natural donada la majoria de productes que ofereix el catàleg.


El president del CAC considera que "els menors de 16 anys no haurien de veure la sèrie perquè conté continguts perjudicials" i demana a les famílies que se segueixi la senyalització de les plataformes, en aquest cas de Netflix. L'èxit de la producció coreana, però, no té precedents en el món dels serveis d'streaming: ahir mateix, la multinacional nord-americana va comunicar que El juego del calamar trencava el rècord absolut de visualitzacions per part d'una sèrie. Més de 111 milions de persones a tot el planeta ja l'han vista, i moltes d'elles, joves, adolescents i menors.


Per què ha triomfat tant la sèrie?


La ficció sud-coreana és una de les més exitoses de l'última dècada. Parasite, victoriosa als Oscars el 2020, va suposar la culminació d'una indústria cinematogràfica i serièfila que ha enlluernat la crítica (i més tard, el públic) durant tot el segle XXI. El juego del calamar és la continuació d'aquesta prolífica indústria coreana, però sobretot és la prolongació d'un gènere que segueix aglutinant aficionats que acaben esdevenint veritables addictes de la trama.


Les distopies apocalíptiques i futuristes són un dels reclams més sol·licitats per part del públic en l'era moderna del cinema, les ficcions i els documentals. Però dins d'aquesta secció hi trobem un subgènere encara més reclamat -que ha derivat en tota mena de videojocs multijugador- com és el battle royaleEl juego del calamar, creada per Hwang Dong-hyuk, aconsegueix un còctel d'ingredients que converteix la sèrie en una addicció permanent per a l'espectador. El poder, el control distòpic, els missatges polítics, la supervivència humana i els dilemes filosòfics es barregen en una recepta que sap donar peixet a l'espectador en crear situacions de màxima intriga i dependència "pel que vindrà" en el pròxim episodi.

Altres notícies de sèries i cinema que et poden interessar




 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació