TV3

​Deu monuments tornaran a competir per ser el favorit dels catalans a TV3

Comença el rodatge de la segona temporada del concurs "Batalla monumental"

per Pere Pratdesaba, Barcelona, Catalunya | 14 d'octubre de 2021 a les 09:19 |
Rodatge a la Seu Vella, el monument guanyador de la primera temporada del concurs | TV3
Aquesta setmana comença el rodatge de la segona temporada de “Batalla monumental”, el programa de TV3 en què els espectadors triaran entre deu monuments emblemàtics d’arreu del territori. Després dels bons resultats d’audiència de la primera temporada, en què es va proclamar guanyadora la Seu Vella de Lleida, el concurs torna amb novetats en la presentació i el format del programa.  

Durant el rodatge, que començarà diumenge, 17 d’octubre, als castells de Montsoriu (Selva) i de Mur (Pallars Jussà), es recollirà el testimoni de persones vinculades als monuments, que poden participar-hi a través del web del programa i les xarxes socials de @BatallaTV3


“Batalla monumental” és una producció de TV3, amb la col·laboració de Sàpiens (Som) i la participació del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Aquest projecte va ser seleccionat per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, amb el suport del Departament de Cultura, a la convocatòria per fomentar produccions audiovisuals i reactivar el teixit empresarial d’aquest sector. 

Roger de Gràcia tornarà a ser el presentador d’aquesta gran batalla, que està previst que s’estreni a TV3 durant el primer trimestre del 2022. En aquesta edició, seran dues reporteres, la periodista Candela Figueras i l’actriu Laia Fontàn, les que viatjaran en paral·lel a cada localització per buscar les millors armes i històries per fer que el seu monument sigui el guanyador de cada programa, amb els vots dels espectadors. Laia Fontàn, que s’incorpora aquesta temporada, és coneguda pel públic de TV3 perquè va ser una de les protagonistes de la sèrie “Les de l’hoquei”. 

 

Roger de Gràcia, la periodista Candela Figueras i l’actriu Laia Fontàn conduiran el concurs. Foto: TV3


Una altra novetat d’aquesta “Batalla monumental”, que combina divulgació i entreteniment, serà la recreació en 3D dels monuments, que permetrà veure els edificis des d’un nou punt de vista. Aquest ingredient visual afegirà intensitat i profunditat a les boniques imatges del monuments que ja caracteritzen el programa.    


Els monuments de la segona temporada


Durant cinc capítols, competiran deu monuments, que s’enfrontaran en cinc batalles:  el castell de Montsoriu i el de Mur; la Cartoixa d’Escaladei i el monestir de Santa Maria de Ripoll; els recintes emmurallats de Montblanc i Cervera; el Poble Vell de Corbera d’Ebre i el Born Centre de Cultura i Memòria de Barcelona, i el Palau de la Música Catalana i la Colònia Güell amb la seva cripta.

En el sisè programa, es lliurarà la gran batalla final en directe,  on es decidirà el monument guanyador de la segona temporada, i el setè mostrarà l’altra cara de “Batalla monumental”. 

La participació dels espectadors


La competició continuarà descobrint històries increïbles i joies desconegudes, amb la participació de la gent del territori, que pot formar part del rodatge del programa explicant les seves històries i testimonis vinculats als monuments candidats. Per fer-ho, poden contactar amb el programa a través de la pàgina web, el correu electrònic batallamonumental@tv3.cat i les xarxes socials de @BatallaTV3.

Els espectadors tornaran a ser el jurat que, amb els seus vots, decidirà el vencedor de cada setmana. Al final, en un programa especial en directe, els cinc monuments guanyadors competiran per veure quin és el monument favorit de Catalunya.

El programa també comptarà amb la intervenció de personatges populars vinculats emocionalment amb cada monument, que posaran el seu gra de sorra per fer decantar les votacions del públic. 

Les audiències


“Batalla monumental” tornarà a TV3 després dels bons resultats d’audiència de la primera temporada, amb 1.338.000 d’espectadors d’audiència acumulada i una mitjana de 229.000 persones i un 10% de quota de pantalla. També va ser un èxit de participació a les xarxes socials, on va superar les 220.000 votacions (de les quals 70.000 a la batalla final) i va aconseguir arribar als 45.000 seguidors als perfils del programa a Facebook, Twitter i Instagram. 

Els monuments que van competir la primera temporada van ser les restes arqueològiques d'Empúries i de Tàrraco, el castell de Miravet i el de Cardona, l'església de Sant Climent de Taüll i el monestir de Sant Pere de Rodes, La Pedrera i el Recinte Modernista de Sant Pau, el monestir de Santes Creus i el de Poblet, i la Catedral de Girona i la Seu Vella de Lleida, que va ser la guanyadora.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació