Mobilitat

Barcelona crearà 32 nous quilòmetres de carril bici

L'objectiu del govern municipal és arribar als 273 quilòmetres de xarxa ciclable el 2023

per NacióDigital, Barcelona, Catalunya | 9 d'octubre de 2021 a les 13:20 |
Un ciclista circulant pel carril bici del carrer Urgell de Barcelona. | Adrià Costa
Barcelona crearà 32,6 quilòmetres de nous carril bici fins al 2023 i millorarà 11,7 quilòmetres de la xarxa existent. Amb aquestes actuacions, valorades en 30,8 milions d'euros, la ciutat assoliria els 272,6 quilòmetres de xarxa ciclable. Segons Janet Sanz, tinenta d'alcaldia d'Urbanisme, es tracta d'una proposta "molt completa" amb què la ciutat se situa en el lideratge de les grans ciutats europees.
 
Els nous carrils inclouen trams de grans avingudes com Passeig Maragall, Còrsega, Via Augusta, Fabra i Puig, Mallorca, Joan de Borbó, Travessera de les Corts o Avinguda Roma, que es convertiran en punts neuràlgics de la xarxa. La majoria d'actuacions consisteixen en carrils bici unidireccionals per millorar la connexió entre carrils ja existents entre barris i artèries.


Alguns dels nous trams seran el dels carrers Independència i Badajoz en sentit muntanya fins a l'Hospital de Sant Pau passant per Glòries, l'eix horitzontal al carrer Mallorca en sentit Llobregat per unir el Clot i l'estació de Sants, trams a la Diagonal o Via Laietana ja previstos a la primera fase de connexió del tramvia.

Una de les novetats més destacables és el carril bici a Plaça Catalunya per connectar el casc antic de Ciutat Vella amb passeig de Gràcia i rambla Catalunya. També es preveu millorar la connexió a la cruïlla entre l'avinguda Josep Tarradellas i els carrers Berlín, Entença i París. A banda, es farà un estudi de viabilitat per implantar un carril bici que connecti plaça Espanya amb la resta de carrils que hi conflueixen.


Pel que fa a la millora de trams ja existents, destaquen actuacions per baixar de la vorera a la calçada del carril bici de l'avinguda Diagonal i de la Gran Via de les Corts Catalanes. Diversos trams més ja existents es volen ampliar: a la ronda Guinarardó, a la ronda Sant Pere, al carrer Manso, al carrer de Sant, a l'avinguda Vallcarca i al tram entre el carrer González Tablas i l'avinguda Diagonal. D'aquesta manera, el govern municipal vol fer que la infraestructura ciclista "sigui més còmoda i segura, tant per a ciclistes com a vianants".

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació